Kun herkkäunisen rakas kuorsaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ruusunen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Ruusunen"

Vieras
Olen aina ollut äärettömän huono nukkuja. Pystyn nukkumaan hyvin vain täysin hiljaisessa talossa. Herään jopa puhelimen "piipaus"-ääneen jos tulee viesti, saati sitten muihin rasahduksiin. Minulle määrättiin joskus muutama vuosi sitten unilääkkeitä, ja olen kokeillut myös nukahtamislääkkeitä. Nukahtamislääke toimi sen aikaa kun vaikutus lakkasi, heräsin ja valvoin lopun yötä. Unilääkkeitä en sitten lopen alkanut käyttämään, koska pelotti se että niihin on loppuelämänsä koukussa.

Kaikki sujuikin ihan ok muutaman vuoden kun olin sinkkuna, muutin rauhalliselle omakotitaloalueelle yms. Kun muutimme muutama kk sitten rakkaani kanssa saman katon alle, ja sain heittää unille hyvästit. Mies kuorsaa ja minä valvon.

Korvatulpat ei auta, ääni tulee niidenkin "läpi". Miesystäväni on aikonut tilata ajan lääkärille, että saisi kuorsausta vähenemään. Tuntuu tosi pahalta!! Hän kun ei todellakaan edes kuorsaa "korkealta ja kovaa" vaan kohtuullisen maltillisesti... Oisko kenelläkään vinkkejä miten toimia tässä tilanteessa? Pitääkö mun nyt koukuttaa itseni niihin unilääkkeisiin? Entä sitten kun raskaudun? Vauvakin on nimittäin haaveissa. Se ei onnistu näin, että aamulla toinen meistä on päätynyt sohvalle :(

Kaikista neuvoista kiitollinen "z z z z z"...

Mulla ihan sama homma kuin sulla. Aina huonouninen, herään henkäykseenkin ja olen kokeillut ties mitä lääkkeitäkin. 4 vuotta jaksoin olla mieheni kanssa samassa huoneessa heräten noin 10 kertaa per yö kuorsaukseen. Heräsin korvatulppien kanssakin. Sitten sovittiin, että kun mennään NUKKUMAAN, niin mennään vain eri huoneisiin. Sen jälkeen sain nukuttua. Sitten tulin raskaaksi ja jatkettiin nukkumista eri huoneissa. Ei siinä sen kummempaa. Ei tuo vaikuta mitenkään parisuhteeseen. Pääasia on, että kummatkin saa NUKKUA.

Jatkan vielä, miehelläni on rakenteellisista syistä johtuen kuorsaus ja uniapnea, kävi kaikki lääkärit läpi. Siihen auttais kylkinukkuminen, mutta mies aina kääntyy selälleen unissaan ja taas alkaa kuorsaus, Nyt ollaan nukutttu jo 5 vuotta eri huoneissa ja hyvin menee.

Mulla on käytössä tulpat (joka yö), joskus jos ei millään saa unta nukun alkuyön sohvalla tms. ja siirryn sitten keskellä yötä yhteiseen sänkyyn, kun sitten "kerran nukahtaneena" uudelleen nukahtaminen on jotenkin helpompaa...tsempit sinne, tiedän tunteen.

Eikä TODELLAKAAN niin, että syöt unilääkkeitä tai muuta että saat nukuttua. Korvat ei tykkää edes jatkuvasta korvatulppien käytöstä ja pitäähän siun aamulla herätä töihinkin eikä se onnistu tulppien kanssa.

Meille ostettu ukolle apteekista kuorsaussuihketta. Se tekee kurkkuun semmosen kalvon, että kurkku ei värise. Meillä toimii yllättävän hyvin. Mä saan nykyään nukuttua paljon paremmin.

Ei tarvitse nukkua miehen vieressä, jos se kerta ei ole nukkumista vaan valvomista tai 10 kertaa yössä heräilyä. Kun korvatulpatkaan ei auta, niin ei auta muu kuin ostaa yhden hengen sänky ja nukkua eri huoneessa. Ei se hyvä parisuhde siitä kärsi yhtään. Kun olette yhdessä ja harrastatte seksiä ja kaikkea muuta kivaa ennen kuin menette sänkyyn. Sitten kun on aika NUKKUA, niin sitten vain moikkelis moi ja eri huoneisiin. Ei se sen ihmeempää ole! :)

Mikä tässä on ongelma? Nukkuminen erittäin tärkeä osa elämää ja jos se kärsii niin kärsii parisuhdekin. Molemmille parempi jos molemmat saa nukuttua vaikka sit eri huoneissa.

Meillä riittää se, että rouva nukkuu sängyssä ja ite lattialla patjalla niin en kuorsaa suoraan toisen korvaan.

[QUOTE="mies";22662756]Mikä tässä on ongelma? Nukkuminen erittäin tärkeä osa elämää ja jos se kärsii niin kärsii parisuhdekin. Molemmille parempi jos molemmat saa nukuttua vaikka sit eri huoneissa.

Meillä riittää se, että rouva nukkuu sängyssä ja ite lattialla patjalla niin en kuorsaa suoraan toisen korvaan.[/QUOTE]

Juuri näin. Mä en käsitä, miksi naisen pitäisi olla kuolemanväsynyt ja hirveissä univeloissa vain sen takia, kun on muka pakko nukkua miehen vieressä, joka kuorsauksellaan herättää naisen kymmenen kertaa yössä. Ei todellakaan pidä nukkua silloin vieressä, tai siis valvoa. Eri huoneisiin. Hyvä parisuhde ei siihen tosiaan kaadu. Päinvastoin. Kun nainenkin saa unensa, ei ole univeloissa ja sitä myöten pinna kireällä, parisuhdekin voi itse asiassa paljon paremmin ja jaksaa tehdäki yhdessä kaikkea kivaa :)

[QUOTE="vieras";22662719]Jatkan vielä, miehelläni on rakenteellisista syistä johtuen kuorsaus ja uniapnea, kävi kaikki lääkärit läpi. Siihen auttais kylkinukkuminen, mutta mies aina kääntyy selälleen unissaan ja taas alkaa kuorsaus, Nyt ollaan nukutttu jo 5 vuotta eri huoneissa ja hyvin menee.[/QUOTE]

Minun mieheni kuorsaa kovaa mutta tönin aina yöllä kun herään häntä että menee kyljelleen, siihen loppuu kuorsaus. Ei ole tarvetta nukkua eri huoneissa!! Minusta se on ensimmäinen askel eroon.

Minun mieheni kuorsaa kovaa mutta tönin aina yöllä kun herään häntä että menee kyljelleen, siihen loppuu kuorsaus. Ei ole tarvetta nukkua eri huoneissa!! Minusta se on ensimmäinen askel eroon.

Se on ensimmäinen askel eroon vain jos parisuhde on huonolla tolalla jo alkujaan.

Joo, kyllä mäki tönäsin, meni kyljelleen, mutta taas 15 min kuluttua heräsin karmeaan kuorsaukseen ku mies oli taas selällään. Siitä se parisuhde kärsii, jos nainen joutuu oikeasti heräämään vuodesta toiseen pahimmillaan monta kertaa tunnissa kuorsaukseen. Se on oikeasti ihan karseaa!!!! Tiedän sen. Se väsymys on jotain sanoinkuvaamatonta. Ja miksi pitäisi naisen kärsiä tuollaisesta?! Siksi, kun jos menee NUKKUMAAN eri huoneeseen (kun mieskin vain NUKKUU KESKELLÄ YÖTÄ) niin siinähän tulee sitten avioero. Just joo!

[QUOTE="mies";22662756]Mikä tässä on ongelma? Nukkuminen erittäin tärkeä osa elämää ja jos se kärsii niin kärsii parisuhdekin. Molemmille parempi jos molemmat saa nukuttua vaikka sit eri huoneissa.

Meillä riittää se, että rouva nukkuu sängyssä ja ite lattialla patjalla niin en kuorsaa suoraan toisen korvaan.[/QUOTE]

Meilläkin nukutaan näin. Tosin ei ole kovin mieltä ylentävää (miehen mielestä) mennä vuosi toisensa jälkeen nukkumaan lastenhuoneen lattialle. Lapsetkaan eivät saa nukuttua isinsä kanssa samassa huoneessa, koska kuorsaus on niin häiritsevää. :/ Ja itsekin tahtoisin edes joskus nukahtaa oman kullan kainaloon.. Ja mieskin tahtoisi nukkua sängyssä.

[QUOTE="vieras";22662817]Se on ensimmäinen askel eroon vain jos parisuhde on huonolla tolalla jo alkujaan.

Joo, kyllä mäki tönäsin, meni kyljelleen, mutta taas 15 min kuluttua heräsin karmeaan kuorsaukseen ku mies oli taas selällään. Siitä se parisuhde kärsii, jos nainen joutuu oikeasti heräämään vuodesta toiseen pahimmillaan monta kertaa tunnissa kuorsaukseen. Se on oikeasti ihan karseaa!!!! Tiedän sen. Se väsymys on jotain sanoinkuvaamatonta. Ja miksi pitäisi naisen kärsiä tuollaisesta?! Siksi, kun jos menee NUKKUMAAN eri huoneeseen (kun mieskin vain NUKKUU KESKELLÄ YÖTÄ) niin siinähän tulee sitten avioero. Just joo![/QUOTE]

No se on tietty ihmisestä kiinni kummasta kärsii enemmän, heräilystä vai erillään nukkumisesta. Minä kärsin enemmän erillään nukkumisesta.

Kiitos vastauksista!! Pitää keskustella miehen kanssa, hän on sitä mieltä että ei eri huoneisiin... mutta ei kyllä ymmärrä sitäkään millaista on käydä puoliliekillä koko ajan. Mä haluan vaan nukkua :) ja ihan tosi, sitten jaksaa muutakin. Nyt oon vaan kärttyinen ja väsynyt koko ajan.

Meil taas molempien yöt pelasti erillään nukkuminen ja nyt kun sillä on painelaite niin taas nukutaan yhessä. Se yhessä nukkuminen ei oo tosiaan semmonen asia millä kannattaa tuhota parisuhde.

[QUOTE="Ruusunen";22662896]Kiitos vastauksista!! Pitää keskustella miehen kanssa, hän on sitä mieltä että ei eri huoneisiin... mutta ei kyllä ymmärrä sitäkään millaista on käydä puoliliekillä koko ajan. Mä haluan vaan nukkua :) ja ihan tosi, sitten jaksaa muutakin. Nyt oon vaan kärttyinen ja väsynyt koko ajan.[/QUOTE]

Mä en kyselly vaan totesin että se on pakko jos meinaa elää mun kanssa. Ei toinen voi torpetoida unia ja vaatia että puolison on vaa kärsittävä. Jos on se vaihtoehto että menee erihuoneeseen. Meillä on kyl mukula siitä huolimatta eikä se estäny sänkyelämää vaikka se nukkuminen tapahtu eri tiloissa.

Meillä mies nukkuu kuorsaamisen takia eri huoneessa, sekä sen takia, että herää "sika-aikasin" aamulla töihin, torkuttaa 5 kertaa jne. Mies ei kyllä haluaisi nukkua eri huoneessa, mutta kun ei kerran halua edes lääkäriin mennä kuorsaamisen takia, niin siellä sitten nukkuu. Kyllä seksiä voi harrastaa sitten miehen huoneessa.

Kaiken lisäksi mies on tosi hyväuninen, ja minä erittäin herkäuninen, eikä varmaan tajua millasta on kun ei edes saa unta helposti jos herää jatkuvasti. VAIN lapset saa meillä herättää mut, niitäkin kaksi pientä joten tässä on univelkaa muutenkin!

Me ollaan kauan nukuttu eri huoneissa erilaisten unirytmiemme takia, ja molemmat on tyytyväisiä kun saa nukkua kaikessa rauhassa heräilemättä toisen takia.

Ei, parisuhteessamme ei ole ongelmia eikä se ole vaikuttanut seksielämäänkään. Suhteemme tuntuu keskivertoa paaaaljon onnellisemmalta, varsinkin jos yhtään tätä palstaa lukee. Kummallisia ennakkoluuloja ihmisillä tuntuu olevan silti - jotenkin pidetään itsestäänselvänä, että parisuhteessa nukutaan yhteisessä parisängyssä, vaikka se tarkoittaisi sitä että kumpikaan ei saisi koskaan nukuttua.

Me nukuttiin eri huoneissa kun vauva oli pieni. Kun heräsin yöllä imettämään niin en enää kuorsaukselta saanut unenpäästä uudelleen kiinni. Nyt lapsi nukkuu omassa huoneesa ja yöt menee jotenkuten, jos ehdin nukahtaa ennen kuin mies ehtii aloittaa kauhean pärinänsä. Joskus käytän korvatulppia, mutta sitten pelottaa että en herää jos lapsi huutelee. Mies ei ole kovin herkkäuninen, joten ei aina herää hänkään siihen. Varmaan mekin joudutaan jossain vaiheessa muuttamaan taas omiin huoneisiin nukkumaan, viimeistään sitten kun mun pitäis herätä virkeänä töihin. Mutta onhan siinä se hyväpuoli, että esim. lauantaiaamuina saa kipaista kultsin viereen kiehnäämään hyvin nukutun yön jälkeen.

[QUOTE="miuku";22665307]Mutta onhan siinä se hyväpuoli, että esim. lauantaiaamuina saa kipaista kultsin viereen kiehnäämään hyvin nukutun yön jälkeen.[/QUOTE]

Nimenomaan, se on just parasta.

Yhteistyössä