Oon raskaana ja ostin olvin sitruunamehu+kivennäisvettä, ja yllätysyllätys.. Luontaistuotetietäjät ja muutkin apua!

  • Viestiketjun aloittaja ihme juttu
  • Ensimmäinen viesti
ihme juttu
Kun ehin juoda n. 3 isoa lasillista, huomasin että siinä onkin jotain h-vetin safloriuutetta. Ei kun googlaamaan, ja ainakaan safloriteetä tai muitakaan väriohdakkeesta (safflower) tehtyjä tuotteita ei sais ottaa, kun voi stimuloida kohtua tai jotain. Nettikaupoissa safloriteet ihan yksioikoisesti kielletään

Voiko tosta nyt tulla jotain? Ja miksi hitossa olvi ei laita merkintää, että älä juo raskausaikana :(. Perhana kun suututtaa!!
 
"vieras"
Sitä on siinä vain väriaineena eli todennäköisesti todella vähän. Ei ole pakko mitään merkintöjä laittaa, jos ei ole mitään virallista kieltoa ja todettu että haitallista.
 
entäs
entäs jos siinä on sitä niin pieniä määriä, ettei ole vaikutusta. Ja ymmärrän tuon kohdun stimuloinnin niin että vois aiheuttaa supistuksia. Muuta siis tosiaan jos siinä on niin vähän sitä, ettei vaikutusta...
 
"alma"
Tuskin tuo nyt kovin vaaralista on. Jos joku riski olisi, niin kyllä siinä pullossa jokin varoitus olisi ollut. Yleensä noi "ei suositella raskaana oleville- tuotteet" on muutenkin vähän sellaisia, että jos syöt tätä saavillisen joka päivä, voi ehkä jotain haittaa olla. Rentoudu, muuten tulet hulluksi kaikkien suositusten ja ohjeistusten kanssa.
 
ap.
No google ainakin kertoo suoraviivaisesti ettei sitä teetä (=uute) sais käyttää. Mulla on ollu ongelmia näissä raskauksissa enkä tosiaankaan haluais syödä mitään sikiönlähdetysaineita tai muita. Laitoin palautetta olville ja kysyin paljonko sitä ainetta on ja miten vahvaa se on. En mä ainakaan mitään kieltoa huomannut.

Vähän ottaa päähän, joka hemmetin tuoteseloste ja lappu pitäis käydä näköjään suurennuslasin kans läpi >:-(.
 
ap.
[QUOTE="vieras";22651697]Sitä on siinä vain väriaineena eli todennäköisesti todella vähän. Ei ole pakko mitään merkintöjä laittaa, jos ei ole mitään virallista kieltoa ja todettu että haitallista.[/QUOTE]

Onkos tämä ihan faktatieto? No tuskin sitä sit on kovin paljon. En mä ole erityisesti supistuksia tuntenu, mut nyt onkin vasta rv10..
 
ap.
[QUOTE="vieras";22651755]No eikö tuo ole ihan itsestään selvää, jos käyttää noita keinotekoisia juttuja![/QUOTE]

No olen mä aika tottunut lukemaan tuoteselosteita, mutta jos sanotaan että mehu+kivennäisvesi ja kaloreitakin on (eli ei sisällä makeutusaineita), eikä raskaana olevia kielletä nauttimasta tuotetta, niin en mä nyt tajunnu että siinä jotain tämmöstä on..

Enkä nyt erityisesti välttele keinotekoisia juttuja, paitti makeutusaineita ja laktoosia kun niistä menee muutenkin maha sekaisin :snotty:
 
-g-
Ei helvetti, onneksi en tunne ap:n kaltaisi ylihysteerikkoja. AJattele nyt sillä kuuluisalla maalaisjärjellä. Mahtaako kivennäisvesi olla vaarallista sikiölle jos juot sitä kerran muutaman lasin? Haloo.
 
ap.
Ei helvetti, onneksi en tunne ap:n kaltaisi ylihysteerikkoja. AJattele nyt sillä kuuluisalla maalaisjärjellä. Mahtaako kivennäisvesi olla vaarallista sikiölle jos juot sitä kerran muutaman lasin? Haloo.
Katellaan olisitko säkin vähän varovainen tällä mun raskaushistorialla. Helppo siellä kiroilla ja halveksia.. Perhana, ei kai se kivennäisvesi, mutta tämmöset ihme aineet josta ei ole koskaan kuullutkaan! Mä syön muutoin ihan normiraskausajan ruokaa huoletta enkä ole esim. hygieniahysteerikko, mutta ei mua kiinnosta saada jostain viattoman oloisesta tuotteesta jotain saamarin luontaistuotemömmöjä joita ei sais raskausaikana syödä.
 
äh
Ap:n elämän on pakko olla aika pirun vaikeeta, jos jo tuollaisesta hysterisoit. Olet saanut täällä jo monta vastausta, että muutama lasi ei vaikuta yhtään mihinkään joten mitä sä edelleen skitsoat.

Ehkä parempi kun et seuraavaan yheksään kuukauteen syö muuta kuin kaurapuuroa ja hedelmiä, niin ei tartte panikoida joka saatanan asiasta.
 
ap.
Mä en rupee täällä sairaushistoriaani kaikkien haukkujien eteen levittämään kun selvästikin halutaan vaan päästä sanomaan että sä olet skitso ämmä sussa mitään muuta vikaa ole kuin hysteerisyys ja että mä olenkin sentään kokenut varmasti paaaaljon pahempaa kuin sinä. Sanon vaan sen, et en toivois muille sitä mitä oon kokenut. On täällä turhempiakin alootuksia kuin tämä. Hemmetti sentään en mä täällä nyt keskenmenoo pelkää, mutta mua suoraan sanoen v-tuttaa että jos putelin kylessä lukee sitruunamehu+kivennäisvesi, niin mitä sinne tommosia tungetaan turhaan jos sama efekti saadaan pelkästään sillä sitruunamehulla ja vissyllä plus ehkä jollain säilöntäaineilla.

Mä en ole hysteerinen, mutta anteeksi suuresti jos hormonini laukaisevat mussa ketutuksen tämmöstä juttua kohtaan. Syön ihan normiruokaa enkä siivoo rystyset verillä ja ehkä jo huomasittekin että en kyylää joka väriainetta ja muuta että mitähän vois tulla, ellei ne nyt hypi silmään sieltä listalta että mitähän mömmöö se tämäkin on. Niinkun nyt just tässä.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja äh;22652147:
Ap:n elämän on pakko olla aika pirun vaikeeta, jos jo tuollaisesta hysterisoit. Olet saanut täällä jo monta vastausta, että muutama lasi ei vaikuta yhtään mihinkään joten mitä sä edelleen skitsoat.

Ehkä parempi kun et seuraavaan yheksään kuukauteen syö muuta kuin kaurapuuroa ja hedelmiä, niin ei tartte panikoida joka saatanan asiasta.
Joo ei mun elämä oo vaikeeta. En saanut kovin montaa vastausta aluksi, kai mä niihin saan kommentoida? Ja kun en tiedä, paljonko sitä siinä on ja mitä se on, niin kai saan kysyä jos eka googlevastaus on että älä nyt raskausaikana tätä juo? Ehkä sunkin kannattais pitää pikku palstatauko jos mun viesti saa noin nousemaan savua korvista sulla.. Mä en oo edes haukkunut ketään täällä, ja silti mun kimppuun hyökätään.
 
Ei ole mulla ikävää raskaushistoriaa, mutta kaikkia muuta on kylläkin ollut terveyden saralla ja sä tuskin olet raskauksien takia käynyt läpi sitä mitä mä. Sulla kivut henkisellä puolella, mutta mulla helvetin paskaa elimistössä lopun elämää.
 
Joo ei mun elämä oo vaikeeta. En saanut kovin montaa vastausta aluksi, kai mä niihin saan kommentoida? Ja kun en tiedä, paljonko sitä siinä on ja mitä se on, niin kai saan kysyä jos eka googlevastaus on että älä nyt raskausaikana tätä juo? Ehkä sunkin kannattais pitää pikku palstatauko jos mun viesti saa noin nousemaan savua korvista sulla.. Mä en oo edes haukkunut ketään täällä, ja silti mun kimppuun hyökätään.
Mä join raskausaikana enemmän kuin kolme lasia light limsaa ja siinäkin on jotakin ainetta jota ei suositella raskausaikana. Söin pari pussia lontoorakeita ennenkuin tajusin, että ai niin sitä lakritsia ei saisi olla. No terveen lapsen sain kuitenkin.
 

Yhteistyössä