Olipa "kiva" käydä ostamassa kihlasormuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mie";22646262]Ehkä mieluummin oisin ostanut valkokultaisen tai jotain muuta arvometallia kuin hopeaa. Teräskin olis jotenkin kivempi kun hopea on se kakkonen eli ei paras ja mun mielestä rakkauden symboli pitää olla arvokas. Ja hopea on tosi halpaa. Onnea kuitenkin teille![/QUOTE]

No tosiaan budjetti oli aika pieni.
Ja kun mulla kaikki muutkin korut on hopeaa, niin oli se tavallaan ihan selvää että myös kihlasormus on sitä. Ja kuten sanoin, rakkautta ei tässä perheessä rahalla mitata. Tärkeintä on tietää että se toinen on ja pysyy siinä rinnalla, vaikka välillä vaikeata oliskin.

Meillä on kans hopeiset sormukset, en osaa itse käyttää kullanvärisiä koruja ja valkokultaan ei olis ikinä ollut varaa. Olen erittäin tyytyväinen sormukseeni enkä näe todellakaan tuossa materiaalissa mitään suurta symboliikkaa :D

Onnea! Kullallekin voi tosiaan allergisoitua joten kannattaa varmaan välttää sitä :). Hopealle, palladiumille ja ruostumattomalle teräkselle sen sijaan ei mielestäni voi, ja valikoima ko. metallikoruista on nykyään aika hyvä :)

Ei todellakaan näin! Ruostumaton teräs sisältää nikkeliä, jolle todella moni allergisoituu. Kulta-allergiakin on mahdollinen, mutta nikkeliallergiaan verrattuna todella harvinainen.

Onnittelut kihlauksesta ap:lle =) Mä en henk.koht ymmärrä keltakullan käyttäjänä (enkä ole mummo tai minkään tietyn ryhmän edustaja :D ) että miksi ihmiset ostaa valkokultaa kun pääsis hopeallakin halvemmalla :D Ihan samalta ne näyttää kumminki :D

Mekin ostettiin hopeiset kun ei ollut varaa kultaseen :(
Onhan se inhottavaa että siitä tavallaan näkee perheen taloudellisen tilanteen suoraan, mutta tärkeintähän on sen sormuksen tarkotus...eikä rikkaampia olekkaan tarkotus esittää...

Onhan se inhottavaa että siitä tavallaan näkee perheen taloudellisen tilanteen suoraan, mutta tärkeintähän on sen sormuksen tarkotus...eikä rikkaampia olekkaan tarkotus esittää...

ei se hopea sitä kerro mikä on raha tilanne.. siis hopeasta voi tykätä ja sitä voi ostaa vaikka olis varaa ostaa 40 timantilla varusteltu platina sormus.. siis oikeasti tärkeintä on se että sormuksesta tykkää sen kantaja ja se sopii kantajalleen.

eikä kyllä voi sanoa että hopeasormukset olis sen halvempia kuin kultasormuksetkaan, me oltais päästy halvemmalla jos oltais ostettu normi kaposet kultarinkulat :D

Onnittelut kihlauksesta ap:lle =) Mä en henk.koht ymmärrä keltakullan käyttäjänä (enkä ole mummo tai minkään tietyn ryhmän edustaja :D ) että miksi ihmiset ostaa valkokultaa kun pääsis hopeallakin halvemmalla :D Ihan samalta ne näyttää kumminki :D

Eivät ne ihan samalta näytä. Valkokulta on nimittäin tarkoitettu näyttämään platinalta. Mä taas en henk. koht. ymmärrä, miksi pitää käyttää ikuisuutta symboloivassa kihla- tai vihkisormuksessa feikkitavaraa. Jos haluaisin platinanvärisen sormuksen, hankkisin platinasormuksen.

[QUOTE="Neith";22646408]ei se hopea sitä kerro mikä on raha tilanne.. siis hopeasta voi tykätä ja sitä voi ostaa vaikka olis varaa ostaa 40 timantilla varusteltu platina sormus.. siis oikeasti tärkeintä on se että sormuksesta tykkää sen kantaja ja se sopii kantajalleen.

eikä kyllä voi sanoa että hopeasormukset olis sen halvempia kuin kultasormuksetkaan, me oltais päästy halvemmalla jos oltais ostettu normi kaposet kultarinkulat :D[/QUOTE]

No jaa...

[QUOTE="Huom";22646409]Eivät ne ihan samalta näytä. Valkokulta on nimittäin tarkoitettu näyttämään platinalta. Mä taas en henk. koht. ymmärrä, miksi pitää käyttää ikuisuutta symboloivassa kihla- tai vihkisormuksessa feikkitavaraa. Jos haluaisin platinanvärisen sormuksen, hankkisin platinasormuksen.[/QUOTE]

Mutta kuten sanottu mulle keltakullan käyttäjälle ne näyttää samalta.. Saman värisiä on myös teräs ja platina.. Hopealla pääsee halvemmalla :D Onneks ei tarvinu tommosia miettiä kun oli aivan selvää että sormukset on keltakultaa :)

[QUOTE="sama";22646432]No jaa...[/QUOTE]

mitä no jaa?
sitäkö että hopea sormus ei voi olla kalliimpi kuin kultasormus, vai sitä että hopeasormus ei kerro rahatilanteesta?

[QUOTE="Neith";22646466]mitä no jaa?
sitäkö että hopea sormus ei voi olla kalliimpi kuin kultasormus, vai sitä että hopeasormus ei kerro rahatilanteesta?[/QUOTE]

No meillä ja muutamalla tutulla ainakin kertoo. Ja kyllä samanpaksuinen hopeasormus on halvempi ku samanpaksuinen kultasormus. Muuten on huijattu.
Ehkä se ei sitte kaikilla kerro...

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä;22646444:
ikävää tuollainen! Mutta oikein mukavaa kihlapäivää sit jouluaattona, me ollaan 3 vuotta teitä edellä. :)

Kiitos :heart:

Ja onnittelut teillekin kun on se oma ja ihana löytynyt siihen rinnalle.

[QUOTE="sama";22646482]No meillä ja muutamalla tutulla ainakin kertoo. Ja kyllä samanpaksuinen hopeasormus on halvempi ku samanpaksuinen kultasormus. Muuten on huijattu.
Ehkä se ei sitte kaikilla kerro...[/QUOTE]

samanpaksuinen saattaa olla kultana kalliimpi, tosin sekin vaihtelee.. riippuu siitä valmistajasta myöskin.
en mä henk.koht ainakaan ajattele hopeisen kihlasormuksen nähdessäni että ei varmaan ollut varaa kultaiseen.. kyllä mä ajattelen että varmaankin tykkää hopeasta enemmän (ihan niinkuin minäkin) oli syyt sen hopeisen sormuksen ostamiselle mitkä tahansa, niin ei se "köyhyydestä" kerro muille ihmisille.. ja jos kertoo niin melko omituisia/ahdasmielisiä on ne ihmiset :)

Tärkeintä kai on se, että rinnalla seisoo ihminen jota ilman et voi elää.

Mä viis veisaan jos joku kuvittelee köyhäksi sormuksen perusteella. Rahaa kai on aina liian vähän, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa..

Ihmettelen vaan, että ostetaan kihlat yhdessä etukäteen ja sit kihlapäivä on joku päivä tulevaisuudessa?

Meillä kosittiin ja sitten haettiin myöhemmin sormukset ja laitettiin se kosintapäivä.

Joku ihmetteli miksi vasta jouluaatona päivä. No meillä oli aikanaan ihan samanlailla. Ostettiin sormukset jotka pujotettiin sormiin jouluaattona. Jos ap on sopinut puolisonsa kanssa päiväksi jouluaaton niin mitä sitten? Ja hyvä että äänestitte jaloillanne ja vaihdoitte liikettä! Onnea teille molemmille :)

[QUOTE="hmm";22646584]Ihmettelen vaan, että ostetaan kihlat yhdessä etukäteen ja sit kihlapäivä on joku päivä tulevaisuudessa?

Meillä kosittiin ja sitten haettiin myöhemmin sormukset ja laitettiin se kosintapäivä.[/QUOTE]

Mä tuolla edellä jo kerroin miksi toimimme näin. Jos viitsii lukea..

[QUOTE="vieras";22646604]Joku ihmetteli miksi vasta jouluaatona päivä. No meillä oli aikanaan ihan samanlailla. Ostettiin sormukset jotka pujotettiin sormiin jouluaattona. Jos ap on sopinut puolisonsa kanssa päiväksi jouluaaton niin mitä sitten? Ja hyvä että äänestitte jaloillanne ja vaihdoitte liikettä! Onnea teille molemmille :)[/QUOTE]

Kiitos =)

[QUOTE="alkup.";22646201]No sanottakoon näin, että meillä on ollut aika kivikkoista tässä suhteen aikana. Tästä tulee ensimmäinen joulu jonka vietämme perheenä, meillä siis on myös ihana 3vuotias lapsi. Ja menemällä kihloihin jouluaattona haluamme juhlistaa ensimmäistä yhteistä perhejoulua ja sitä, että olemme kestäneet vaikeinakin aikoina toistemme rinnalla.[/QUOTE]

Kaunis ajatus. Hyvää joulua ja kihlajaispäivää näin etukäteen! :)

Yhteistyössä