Voisitteko ratkoa mun kanssa joululahja ongelmia? Siis mitä kellekkin. Vaikeita tapauksia, joka joulu sama juttu

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
noniin, mulla on ongelma. Joka jouluinen. Joka jouluinen ongelma aina näiden samojen ihmisten kohdalla.
On TOSI vaikea keksiä mitään.
Varsinkin anopille joka muistaa aina joka joulu sanoa ja arvostella mitä turhaa krääsää ihmiset antavat.. kiva :D osta siinä sitten jotain mukavaa..

nro. 1. Mitä anopille? Joka ei siis pidä krääsästä ja viime vuona sai moccamasterin, ollaan mys kerätty sille astiastoa jota on jo tarpeeksi

nro. 2. Mitä lahjaksi appiukolle ja sen vaimolle, jotka eivät perusta niiinkään usiista tavaroista vaan käyttävät kaiken aina viimeseen saakka loppuun. Siis kunnes esim. hajoaa.
Oleilevat kaikki vapaat oikeastaan maalla mökillä. Sellainen vanhanaikainen ja ihana paikka

nro3. Entäpä mitä lahjaksi pariskunnalle, noin 30kymppiselle. Jotka on semmosia terveysintoilijoita ja jotka ei oikein vissiin kai pidä mistään :D siis tosi vaikee tapaus,hirmu vaikee keksii mitää. Kun eivät ees kai välitä mistään krääsästäkään, siis koristeista tms. ja toiselle muutenkin vaikea ostaa mieluista koriste/sisustusjuttua..

nro. 3.

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";22643469]nro. 3 osta niille jotain laadukasta teetä.[/QUOTE]

Toinen heistä itseasiassa juo vain teetä. Ei kahvia lainkaan. Ja toinen taas juo kahvia..

Tuo tee voisi olla hyvä, mut mitä muuta? En mä nyt kehtaa pelkkää teepakettia antaa kuitenkaan :D

Hmm.. olisiko viinipullo..

---
[QUOTE="aloittaja";22643493]Toinen heistä itseasiassa juo vain teetä. Ei kahvia lainkaan. Ja toinen taas juo kahvia..

Tuo tee voisi olla hyvä, mut mitä muuta? En mä nyt kehtaa pelkkää teepakettia antaa kuitenkaan :D

Hmm.. olisiko viinipullo..[/QUOTE]

Hyvää teetä, hyvää kahvia ja yhteiseksi vinkkupullo :)

"Tonttu"
1) Toisenlainen Lahja tai kaunis kynttilä (siis oikein hieno, ehkä marmoroitu tai muotoiltu, ei mikään perusvalkonen), herkkukori (eli kulutustavara)

2) kynttilälyhty + kynttilät (tunnelmallista valoa mökille :) )

3) Toisenlainen Lahja, kaunis kynttilä (kts. 1), luostaistuotekaupasta mausteita tms. koriin?

"aloittaja"
[QUOTE="Tonttu";22643517]1) Toisenlainen Lahja tai kaunis kynttilä (siis oikein hieno, ehkä marmoroitu tai muotoiltu, ei mikään perusvalkonen), herkkukori (eli kulutustavara)

2) kynttilälyhty + kynttilät (tunnelmallista valoa mökille :) )

3) Toisenlainen Lahja, kaunis kynttilä (kts. 1), luostaistuotekaupasta mausteita tms. koriin?[/QUOTE]

hyviä ideoita. Kiitti :)
Ekan taidan toteuttaa. Ostan jonkun kivan kynttiläpaketin, siihen ehkä kahvia, pipareita/suklaata.

Toinenkin on hyvä idea. Senkin taidan toteuttaa :)

Ja tuo kohta 3.. mä en usko et osaisivat arvostaa tuota "toisenlainen lahja juttua" ja niille ollaan nyt kahtena jouluna annettu kori missä jotain tavaraa kun niille on tosiaan ihan kamalan vaikee keksii mitää.
Ollaan kyllä sovittu ettei ostetan mitään mut niiltä tulee aina jotain sopumukesta huolimatta. Viimeksikin jouduttiin aatonaattonan lähtee illalla viel kauppaan ostaa heille jotain lahjaa..

oisko näis joku hyvä??
mä oon kans sitä mieltä et noi toisenlainen lahja yms. ois hyvä vaihtoehto

tai sit jos ei kelpaa niin käviskö tää?
1. lahjakortti kauneushoitolaan/vaatekauppaan/ arpapaketti
2. jos ne kerää sinne mökille kaikenlaista vanhaa tavaraa niin sellaista kun löytäis niin ois aika hyvä tai sit lahjakortti johonkin ravintolaan tai tuotekori mis ois hyvää naposteltavaa
3. lahjakortti luontaistuotekauppaa

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";22643493]

[/QUOTE]
Useampaa lajia sitä teetä, laita vaikka reilunkaupan Rooibosteetä yhtenä vaihtoehtona, hunajapurkki, kahvia, vaikka suklaata.

Anopille jotain herkkuja, joista tiedät hänen pitävän ja mitä varmuudella syö. Tyyliin juustoa, suklaata, kahvia jne

Appiukolle ja tämän puolisolle jotain sellaista, mitä tiedät heiltä olevan lähellä hajoamista tai lähes entistä. Tai jos sellaista ei ole, niin heillekin herkkuja.

"Tonttu"
Okei, eli kolmoset ovat TODELLA hankalaa sakkia... ;D Mitäs jos ette tosiaankaan hankkis heille mitään, kun kerran niin on sovittu? Vaikka he tuovat, niin ette siltikään käy viimetipassa ostamassa mitään. Kyllä ne ens vuonna varmaan jo jättää ostamatta, kun eivät saa teiltä mitään :) Tai viimeistään parin vuoden päästä, kun vaan sinnikkäästi ootte ostamatta.

"aloittaja"
[QUOTE="Tonttu";22643620]Okei, eli kolmoset ovat TODELLA hankalaa sakkia... ;D Mitäs jos ette tosiaankaan hankkis heille mitään, kun kerran niin on sovittu? Vaikka he tuovat, niin ette siltikään käy viimetipassa ostamassa mitään. Kyllä ne ens vuonna varmaan jo jättää ostamatta, kun eivät saa teiltä mitään :) Tai viimeistään parin vuoden päästä, kun vaan sinnikkäästi ootte ostamatta.[/QUOTE]

No tätä mä ole miettinyt kans, mut tää mies on mun miehen yksi parhaimmista kavereista :D
joten ei ehkä passaa.. tai siis ollaan aina sanottu joka vuos ettei mitään saa ostaa meille niin sit mekään ei niille mutta aina vaan tulee jotain. Hitto vie!! :D
ei avata niille ovee kun tulevat.. sanotaan et jättää kummilapsensa lahjan kahvaan :LOL:

"poikia3"
Terveysintoilijoille voisin hakea luontaistuotekaupasta lahjakortin. Saisivat hankkia juuri sitä mitä haluavat. Heille voisi sopia myös lahjakortti esim. hierojalle, kauneishoitolaan johonkin yrttihoitoon tms. Tai lahjakori luomutuotteista, sellaisista jotka säilyvät pidempään esimerkiksi juuri sitä kahvia / teetä. Joku luontaistuotekauppa voisi auttaa myös keksimään jonkin hyvän lahjan. Tai miten olisi vaikka lehden vuosikerta - noita terveysaiheisiakin löytyy.

dytd
nro. 1. Osta joku laadukas juttu, esim. lapuan kankureiden keittiöpyyhkeet tai laudeliinat ja joku saunatuoksu ja saippua siihen mukaan

nro. 2. vaikka ainot ja reinot molemmille

nro3. lahjakortti johonkin luomukauppaan

Herkkukorit on aina kivoja, kun ne saa/voi koota lahjan saajan mieltymysten mukaan.

Mökki-ihmisille ostasin ehkä kynttilöitä (itse ostin kummeilleni juuri tänään kauniin, punaisen kynttilälautasen ja siihen 3 punaista, erikokoista kynttilää ja kultaisen köynnöksen koristeeksi - tuli tosi kaunis) tai sitten jotain saunajuttuja.

Yhteistyössä