Alkuperäinen kirjoittaja loilo:
miks ihmees rakas eläin pitäs teurastaa tai sitte antaa jonnekki ihmisille syötettäväks ei oo reiluu eläimiikää kohtaa sitäpaitsi miettikää ny jos ihmisille tehtäis samal taval ja syötettäis hepoille haluisitko rakkaalle ihmisellesi käyvän niin että näkisit hänet paloina jonkun hevosen naaman edessä syötävänä miettikää nyt ihmiset miten on julmaa!
tv.hevosten teurastuksen lihaksi vastustaja!
Mulle henk.koht. on ihan sama, mitä esimerkiksi mun raadolle tapahtuu sen jälkeen, kun on henki pois.
Toivon, että mikäli jotain lain puitteissa käypiä osia vielä löytyy, ne ainakin irrotetaan ja käytetään hyödyksi.
Miten se ei ole reilua ts. miten eläin tietää mihin sen ruho menee kuoleman jälkeen? Ei niitä kuule teurastamossakaan elävältä nyljetä.
Itseasiassa vierestä nähneenä sekä eläinlääkärin, että teurastajan tekemän hevosen lopetuksen sanoisin, että jälkimmäinen tapa on eläimelle huomattavasti armollisempi, tai ainakin ihmisen silmin armollisempaa katsottavaa.
Välitän ja pidän hevosistani, ja arvostan niitä enemmän kuin suurinta osaa ihmisistä. Silti ja jopa siitä syystä jos tiedän olevan sen aika, kuskaan omani mieluummin teurastamoon kuin soitan lääkärin lopettamaan.
Btw. Hevonen ei syö lihaa. Jos nyt kuitenkin teoriassa söisi, ja sen edessä möllöttäisi filepala ihmistä, niin tuskin se mua hetkauttaisi. Siellä teurastamossa ei niitä hevosenkaan ruhoja pilkota kirveellä kilon paloihin ja pakettiin karvoineen, nahkoineen. Ja kun sä sellaisen lihan palan näet, niin sä et edes tod.näk. tiedä, onko se lehmästä, lampaasta, siasta vai hevosesta, jos ei sulle kerrota etkä maista.