Ketä hereillä? :)

Varmaankin jo kova poika touhuamaan? Joko konttaa kovasti? Täällä noustaan jo "konttausasentoon" vaihtelevasti tosin. Välillä vain käsien varassa ja välillä vain peppu ylhäällä. Hauskannäköistä menoa. Tosin tuntuu, että poitsu tahtoisi vain seistä.
Ihan tosi!! :D meillä poika vasta opettelee ryömimään :D
No ehkä hänkin tuosta vielä ;)
Nostelee vuoroin peppua ja vuoroin yläkroppaa, en tiedä yrittääkö konttausasentoa vai muuten vaan viuhkoa :D
On hoksannut kiljumisen ja karjumisen yhdistelmä-äänen ja korvat hellänä kun toinen riemulla huutelee tuntitolkulla :D Ihana ikä :)

ummelwalad harmaana
Ihan tosi!! :D meillä poika vasta opettelee ryömimään :D
No ehkä hänkin tuosta vielä ;)
Nostelee vuoroin peppua ja vuoroin yläkroppaa, en tiedä yrittääkö konttausasentoa vai muuten vaan viuhkoa :D
On hoksannut kiljumisen ja karjumisen yhdistelmä-äänen ja korvat hellänä kun toinen riemulla huutelee tuntitolkulla :D Ihana ikä :)
Joo täällä kiljutaan myös ihan urakalla. On jatkunut jo pitkäääään. (Ainakin äidin korvien mielestä. :)) Tuo ei siis vielä konttaa, eikä ryömikään pahemmin. Liikkuu navan ympäri ja peruuttaa. Istua jököttää lähes tuetta. Seisoo pienellä avustuksella (ottaa itse kiinni paidasta ja nostaa itsensä seisomaan) ja askeltaa. Neuvolassakin ovat kiinnittäneet huomiota tuohon, kuulemma motorisesti ikäisiään edellä. Onhan tuolla kokoakin huomattavasti ikäistään enemmän. Voisi luulla lähes vuosikkaaksi. Heh.

Kääntymisestä täällä ei olla ollenkaan kiinnostuneita. Kyljelleen kääntyy selältään ja takaisin selälleen, mutta mahalleen ei vielä.

Oletteko aloittaneet jo maistelemaan kiinteitä? Mitkä ovat olleet mieluisia ja mitkä eivät?

(Sori jos tulee liian vauva-aiheinen ketju.)

Joo täällä kiljutaan myös ihan urakalla. On jatkunut jo pitkäääään. (Ainakin äidin korvien mielestä. :)) Tuo ei siis vielä konttaa, eikä ryömikään pahemmin. Liikkuu navan ympäri ja peruuttaa. Istua jököttää lähes tuetta. Seisoo pienellä avustuksella (ottaa itse kiinni paidasta ja nostaa itsensä seisomaan) ja askeltaa. Neuvolassakin ovat kiinnittäneet huomiota tuohon, kuulemma motorisesti ikäisiään edellä. Onhan tuolla kokoakin huomattavasti ikäistään enemmän. Voisi luulla lähes vuosikkaaksi. Heh.

Kääntymisestä täällä ei olla ollenkaan kiinnostuneita. Kyljelleen kääntyy selältään ja takaisin selälleen, mutta mahalleen ei vielä.

Oletteko aloittaneet jo maistelemaan kiinteitä? Mitkä ovat olleet mieluisia ja mitkä eivät?

(Sori jos tulee liian vauva-aiheinen ketju.)
Juu alotettiin jo melkein 2kk sitten neuvolan kehotuksesta :)
Mieluisin ruoka näyttää olevan mun tekemä kanamössö ja epämieluisin puuro :D
Ja yritin kerran antaa sellasta purkkiruokapersikkaa eikä tykännyt. Mutta mä tykkään niistä joten nam nam ;)

ummelwalad harmaana
Juu alotettiin jo melkein 2kk sitten neuvolan kehotuksesta :)
Mieluisin ruoka näyttää olevan mun tekemä kanamössö ja epämieluisin puuro :D
Ja yritin kerran antaa sellasta purkkiruokapersikkaa eikä tykännyt. Mutta mä tykkään niistä joten nam nam ;)
Täällä tykätään kaurapuurosta banaanisoseen kera. Banaani ylipäätänsä on herkkua joten varmaan mikä tahansa sen ohella menee. Omenasoseesta myös pitää, kukkakaalia ei vielä oikein innolla syö, mutta kyllä sekin on alas mennyt.

Miten teet "kanamössön"?

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22611027:
sielläkö se mun aamupala juoksee :p
:LOL: Montakohan kertaa mä olen sanonutkin sille että joulukinkku susta tehdään, kun on rikkonut jotain. Mun koulukirjan, seinän kulman, lehtikorin, ja ottanut leivän mun kädestä!!! Ja joi mun jalkakylvystä :D rrrrrr!

Täällä tykätään kaurapuurosta banaanisoseen kera. Banaani ylipäätänsä on herkkua joten varmaan mikä tahansa sen ohella menee. Omenasoseesta myös pitää, kukkakaalia ei vielä oikein innolla syö, mutta kyllä sekin on alas mennyt.

Miten teet "kanamössön"?
Tehosekottimella. Aluksi tein pelkkää esim.naudanlihaa, perunaa, kukkakaalia, mutta ei maistunut...mautontahan se oli :D
Nyt tein kolmen kanankoiven liha, vajaa puoli desiä herneitä ja toinen papuja ja kolmas maissia, kokonainen sipuli ja yksi bataatti, pieni pala mangoa ja ripaus valkopippuria, ja tuo syö sitä kuin hullu! ;)

ummelwalad harmaana
Tämä kuulostanee oudolta, mutta 2viikkoisesta asti nukkui kokonaisia öitä tähän asti, ja muutama päivä sitten vasta alkoi heräämään maidolle. Miten teillä?
"yön yli" eli 5-6 tunnin yöunet on nukkunut lähes aina. Ihan yksittäiset pari yötä on nukkunut "vaan" 4 tuntia kerrallaan. Maitoa juonut välissä ja unta lisää. Parhaimmillaan on nukkunut 7 tuntia kerrallaan.

Tosin nyt ihan muutamana yönä on heräillyt yskän vuoksi enemmän. Parempaan suuntaan onneksi menossa. :)

Miten teillä on nukkunut päivisin?

ummelwalad harmaana
Tehosekottimella. Aluksi tein pelkkää esim.naudanlihaa, perunaa, kukkakaalia, mutta ei maistunut...mautontahan se oli :D
Nyt tein kolmen kanankoiven liha, vajaa puoli desiä herneitä ja toinen papuja ja kolmas maissia, kokonainen sipuli ja yksi bataatti, pieni pala mangoa ja ripaus valkopippuria, ja tuo syö sitä kuin hullu! ;)
Kuulostaa hyvälle. Voisi itsekin kokeilla, kunhan saadaan lisää ruoka-aineita "listalle". Ollaan lisätty keskimäärin yksi uusi ruoka-aine viikossa. Lihoja/kalaa ei vielä olla annettu ollenkaan.

Yhteistyössä