Millä mä saan linnut pois meidän pihalta? Naapuri ruokkii niitä ja ne parveilee tuossa sitten kymmenittäin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Itse lintuja vastaan mulla ei sinänsä mitään ole, vaikka niitä vähän pelkäänkin. Mutta kun ne paskoo. En voi muksuja nukuttaa ulkona rattaissa sillä ne paskoo rattaat täyteen.

Asutaan rivarissa ja naapurilla siis on noin miljoonaa eri sorttia kaikenmaailman siemeniä pihallaan. Keväällä tänne pesiytyy sitten kaikenmaailman myyrät kun maa on täynnä erilaisia siemeniä ja viime kesänä, liekö siitä johtuen kyy.

Naapuri on joku linlulover, joten ei lopeta ruokkimista. Joten oisko ideoita miten saisin linnut hätistettyä pihalta pois. Kissa varmaan ois melko hyvä pelotin, mutta en viitsi sitä pihalle päästää, kun on sisäkissa.

Kissa naruun pihalle jos tykkää olla ulkona. Eikai tuohon oikeen mitään muuta keinoa ole....

Naapurin kyllä pitäisi huolehtia että siemenet korjataan pois maasta ja ruokintapaikka pidetään siistinä ettei tule myyrä ongelmaa tai jotain tauteja....

[QUOTE="vieras";22604670]Kissa naruun pihalle jos tykkää olla ulkona. Eikai tuohon oikeen mitään muuta keinoa ole....

Naapurin kyllä pitäisi huolehtia että siemenet korjataan pois maasta ja ruokintapaikka pidetään siistinä ettei tule myyrä ongelmaa tai jotain tauteja....[/QUOTE]

Ei tykkää olla ulkona.

Niinhän sen naapurin pitäisi, mutta kun hän ei tee niin. Mun puolesta lintuja saa ruokkia, mutta kun metsään on matkaa peräti 10m, niin ei mene mun ymmärrykseeni se, että miksei ruoki lintuja siellä...ois melkolailla vähemmän paskaa hänenkin pihallaan.

Koiria ja kissojahan saa pidettyä poissa piha-alueilta erilaisten hajujen avulla. Mahtaisikohan vastaava toimia linnuille? Meillä yksi naapuri piti pihalla narussa auringossa kimaltelevia cd-levyjä, jotka jostain syystä saivat linnut pysymään poissa hänen kasvimaaltaan.

jostain metsästystarvike kaupasta muovinen huuhkaja katon reunalle istumaan, tai haukka narulla roikkumaan jonnekkin..
kyllä lähtee...

Kannattaa käydä yhtiökokouksessa ja ehdottaa siellä lintujen ruokinnan kieltoa juuri noiden tuhoeläinten houkuttelemisen takia. Jos sitä ei ennestään säännöistä löydy.

Koiria ja kissojahan saa pidettyä poissa piha-alueilta erilaisten hajujen avulla. Mahtaisikohan vastaava toimia linnuille? Meillä yksi naapuri piti pihalla narussa auringossa kimaltelevia cd-levyjä, jotka jostain syystä saivat linnut pysymään poissa hänen kasvimaaltaan.

Aurinkoa ei ole nyt kyllä moneen päivään näkynyt, mutta kai tuotakin vois kokeilla. Ei kovin upea sisustuksellisesti, mutta ehkä mä kestän sen :D

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22605008:
jostain metsästystarvike kaupasta muovinen huuhkaja katon reunalle istumaan, tai haukka narulla roikkumaan jonnekkin..
kyllä lähtee...

Ei muuten lähtenyt. Mulla oli sellanen ihan saakelin ruma pöllö tuossa pihalla, mutta ne linnut tuli silti!

[QUOTE="vieras";22606068]Kannattaa käydä yhtiökokouksessa ja ehdottaa siellä lintujen ruokinnan kieltoa juuri noiden tuhoeläinten houkuttelemisen takia. Jos sitä ei ennestään säännöistä löydy.[/QUOTE]

Pitää käydä säännöt läpi. Olen ollut kyllä kaikissa kokouksissa, mutta seuraavasta ei ole tietoa. Mutta kai sitä uutta kokousta voisi ehdottaa?!

Pitää käydä säännöt läpi. Olen ollut kyllä kaikissa kokouksissa, mutta seuraavasta ei ole tietoa. Mutta kai sitä uutta kokousta voisi ehdottaa?!

Kannattaa käydä ne järjetyssäännöt läpi, muistaakseni ainakin mun vanhemmilla on kielletty lintujen ruokinta, hekin asuvat rivitalossa siis. Mä asun kerrostalossa, ja siellä se tietenkin on kielletty. Otat vaan siihen ystävälliseen, ehtoisaan isännöitsijään yhteyttä :D

Tai sitten voisi ihan suoraan kysyä naapurilta, että voisiko lintujen ruokintapaikkaa siirtää lähemmäs metsänreunaa. Linnutkin tykkäisivät enemmän.

Mulla kiusana ovat fasaanit, joita entinen naapuri (eri taloyhtiöstä) ruokki ahkerasti. Naapuri on vaihtunut, mutta linnut tulevat pihoille edelleenkin :mad:

ole onnellinen. minulla niitä on parvittain. asun omakotitalossa, enkä ole voinut käyttää pihakaluusteita. en myöskään grillikatosta. kaikki kalusteet on ollut varastossa monta vuotta. ne paskovat ja repivät keinunpääliset ja paljon muuta. kaupungin virastoista ei ole mitään apua. kerro jos kuulet mikä auttaa. haaste oikeuteen?

terveysviranomaisille on turha soitella. olen soittanut kolme kertaa. aina luvataan käydä katsomaassa. yhteystidot he ottavat. vastausta en ole koskaan saanut vaikka on luvattu. ei linnuille vaaleata leipää. tai pullaa. ei niissä olele mitään ravintoa. millä saadaan tällaiset edesvastuuttomat syöttäjät kuriin. kaksi rottaa on tullut syöttöpaikalta terassini ohi, myös hiiriä.

Yhteistyössä