Suositelkaa lautapeliä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sompio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sompio

Aktiivinen jäsen
14.07.2008
5 836
0
36
Ajattelin ostaa tytön kummeille jonkun lautapelin, ehdottakaa jotain!

On pariskunta, joilla 3 lasta. Peli voisi olla sellainen, jota vois kaikki pelata, mutta kuitenkin hieman "aikuisempi" peli.

Ja jonkunverran heillä on ainakin lasten pelejä, varmaan muuttuva labyrintti, afrikan tähti yms. löytyy.

Ehdottakaa joku kiva peli =)

Cluedo tai twister vois olla. Aliaskin juu.

Minkälainen tuo carcassone on?

Ja cluedokin on nimenä tuttu, mutta en ole pelannut.

Scrabble juonior tai muu sanapeli taitaa mun mielestä olla.

[QUOTE="Kenguru";22589120]Carcassonen on ihan o.k, lapsetkin jaksaa ja pystyy pelaamaan. Siinä rakennetaan maita ja teitä, joista pelin lopussa saa pisteitä.[/QUOTE]

siis Carcassone..mrr Tulin vielä kertomaan, että siihenhän on paljon jatkopaloja saatavilla, niin peli voi kestää vähän pidempäänkin. Eli ei siis ole ohi 15 minuutissa.

[QUOTE="mä";22589135]Hotellia suosittelisin. Meillä pelaa sitä kaikki alkaen 6 vuotiaasta.[/QUOTE]

Viitsitkö lyhyesti kertoa minkälainen on?

Vitsit, tosi kiva kun vastailette, kiitos kaikille =)

Meillä pelataan Menolippua, koska se ei ole niin pitkä kuin Carcassonne ja mäkin voin siinä joskus voittaa. Lisäkortit voisivat olla jo kivat (lisää eri reittejä), mutta en ole sellaisia Menolippuun löytänyt.

Cluedo, Carcassonne ja Blokus ovat omia suosikkejani, niitä voi pelata vähän isompien lasten kanssa. Cluedo on salapoliisipeli, jossa ratkaistaan murhaa. Blokuksessa pelaajilla on erimuotoisia palikoita, jotka kaikki on tavoitteena saada laitettua pelilaudalle. Monopoli ja Scrabble ovat myös hyviä, mutta ne taisivat jo perheellä olla.

[QUOTE="mä";22589135]Hotellia suosittelisin. Meillä pelaa sitä kaikki alkaen 6 vuotiaasta.[/QUOTE]

ja huomattavasti mielenkiintoisempi ku monopoli - enempi muuttujia. Eikä yhtä pitkä yleensä.

Triominos: http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=627567&shopId=10009&compartmentId=10072&categoryId=10331&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

Kiitos kaikille =)

Nyt on lista minkä kanssa ensi viikolla menen kauppaan. Katson mitä löytyy, minkähintaista ja mikä vaikuttaa kivalta. Mutta tosi monta ideaa sain tästä, eiköhän kummit lahjansa saa =)

Yhteistyössä