synttäritarjoamisista...apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suvi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suvi"

Vieras
eli ok, tyhmiä kysyn mutta 1 lasta ahdistaa ja se vaatii huomiota, vauva äheltää kakkaa (tehdään kakka kerran viikossa ja silloin kiljutaan kurkkusuorana koko pvä) ja kolmas pyörii jaloissa muuten vaan, huoh.

meillä siis tytön 3-vee synttärit nyt viikonloppuna: ollaan pyydetty 2 pvänä avoimella kutsulla sukulaisia ja ei tiedetä etukäteen kuka tulee ja milloin (oma moka tiedetään) tarjoamiset on aikaste yksinkertaisia eli täytekakku toki tulee (siis muutama sellainen), pari kuivakakkua (suklaa ja sitruuna) sekä neidin toivomia prinsessa- ja muumikeksejä, lapsille nallekarkkeja. mutta mitä muuta lisäksi, mitä suolaista??? aikaisemmin kekkereillä ollut suolaisia piirakoita sekä nakkipiiloja mutta kaipaisin uusia helppoja ideoita.

ja vieraita siis voi tulla 10 tai 40...per pvä. huomenna on tarkoitus leipoa ja paistaa kaikki kauppalappua tässä mietiskelen joten kaikki keittiöihmiset vinkkejä, kiitos!!!

Kinuskikissan sivuilta löytyy vaikka mitä herkullista. :P

Mä tein tänä vuonna 2 kpl semmosia keikautus-voileipäkakkuja, oikein hyviä oli. Ja mun mielestä tosi paljon helpompia, kuin tavalliset voileipä kakut.

tuo perusvoileivät on kyllä ehkä kaikkein helpoin :) millaisilla päällyksillä olette niitä tehneet "juhlavammiksi" ? mietin että niistä helppo tehdä kinkku/metukka/kalaversioita...ja gluteenittomana, munattomana, vegaanina :)

Joo, noissa perusvoileivissä tosiaan ehkä helpoin huomioida kaikki ruokavalio jutut. Ja niistä on helppo tehdä sellaisia, että maistuu pikkuväellekin. Voileipäkakut alkaa mun mielestä oleen jo vähän "out", noi voileivät on kivaa vaihtelua ja sopii oikein hyvin 3-vee synttäreille.

Juhlavuuttahan niihin saa tietysti täytteillä, esim. kylmäsavuporo, kylmäsavu-/graavilohi. Mutta juhlavuutta saa myös esillepanolla, eli leipään runsaasti myös vihreetä esim. jääruukkusalaatti tai jotain "harvinaisempaa" kuten tammenlehvää tms., sitten se leikkele asetellaan vähän erilailla kuin perus aamupalaleipään -vaikka taittamalla kaksinkerroin tai rullalle, kurkkuja sillain jännästi kiemuralle ja tomaatistakin vois kai muotoilla jotain.

totta. saa mammakin askarrella kun väkertelee noita kurkkuja :) ja voileivät tulee syötyä vaikka niitä ei sitten kaikki menisikään...ajattelin pikkuväelle leikata ne piparimuotilla :)
jotenkin tuntuu että oma ajatus ei juokse yhtään, viimeyönä sain nukkua vajaat 2 h pätkissä (tosin omaakin mokaa kun en osannut nukkua ennenkuin mies ja tytsy tulivat päivystyksestä) mutta tuntuu tosi työläältä tämmöiset perusjututkin.

Jatkan vielä...
Lohieivän kylkeen sitruunan viipale ja päälle tilliä. Johonkin leipään voisi sopia keitetyn kananmunan siivut. Muut tuoreet yrtit käy myös hyvin koristeeksi. Mun mielestä se tuo myös juhlavuutta, että on erilaisia vaihtoehtoja esillä ja siis ihan oikeasti erilaisia eikä niin, että leikkele leivän päällä vaan on eri. Tummaa ja vaaleeta leipää, suolakurkkua, tuorekurkkua, erilaisia salaatinlehtiä jne.

Noissahan on ihana päästää luovuus valloilleen! Varmasti tulee herkullisia! :)

Yhteistyössä