Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
äiti 44 v
[QUOTE="vieras";22585512]Minulla taas elämä muuttunut parempaan päin sen jälkeen kun muutama vuosi sitten erosin kirkosta.[/QUOTE]

Miten kirkosta eroaminen (ihan tavan rekisteröintijuttu ilman mitään sen ihmeempää sisältöä) voi mitenkään elämää muuttaa? Harvalla talouskaan on niin olematon että sitä rahapussissaan edes huomaisi?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22585502:
Hieno homma!

Ja tähän kommenttiin perinteisesti liitän linkin hommafoorumille mutta jos nyt tämän juhlahetken kunniaksi jätetään politiikka....

Mä en voi rekkautua koska mä täytän jossain vaiheessa 45v...
Hankala sulla kyllä :(. Mutta eikse ois kiva pysyä 44v forever :D? Mikä hommafoorumi? Politiikka? Mitä se on?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22585525:
Miten kirkosta eroaminen (ihan tavan rekisteröintijuttu ilman mitään sen ihmeempää sisältöä) voi mitenkään elämää muuttaa? Harvalla talouskaan on niin olematon että sitä rahapussissaan edes huomaisi?
Ei se mitään muuttanutkaan. Satuin vaan eroamaan kirkosta niihin aikoihin, kun muutenkin alkoi elämässä tapahtuu käännettä parempaan päin.

äiti 44 v
Näin mäkin olin muistelevinani. Historia oli vain jo kouluaikanani heikoin oppiaine. Ei millään jää nuo vuosiluvut mieleen vaikka muuten numeromuisti onkin varsin hyvä :D. Mistäköhän aivolohkon jumista johtuen : /
Aivan sama homma (huom! taas olis linkin paikka) täällä, historiassa en ollut haka kun en tykännyt päivämäärien ja lukujen pänttäämisestä eikä ne oikein päähän jääneetkään.

Mutta puhelinnumerot ja ihmisten syntymäpäivät, ne minä muistan suurinpiirtein kun kerran kuulen. Varsinkin ihmisten syntymäpäivät muistan enkä unohda. Tosin kortit unohdan laittaa mutta se on toinen juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22585560:
Aivan sama homma (huom! taas olis linkin paikka) täällä, historiassa en ollut haka kun en tykännyt päivämäärien ja lukujen pänttäämisestä eikä ne oikein päähän jääneetkään.

Mutta puhelinnumerot ja ihmisten syntymäpäivät, ne minä muistan suurinpiirtein kun kerran kuulen. Varsinkin ihmisten syntymäpäivät muistan enkä unohda. Tosin kortit unohdan laittaa mutta se on toinen juttu.
Onpa jännä juttu. Meissähän on todella paljon yhteistä :O!

äiti 44 v
[QUOTE="vieras";22585540]Ei se mitään muuttanutkaan. Satuin vaan eroamaan kirkosta niihin aikoihin, kun muutenkin alkoi elämässä tapahtuu käännettä parempaan päin.[/QUOTE]

:LOL:

No näin arvelinkin!

Kiva kun menee kivasti!

[QUOTE="äiti 44v";22585923]Homma

[/QUOTE]

"Kyseinen lista on tulevien eduskuntavaalien kiintoisin asia. Ainakin, jos uskomme sosiaalidemokraattisen puolueen puoluesihteeriä Mikael Jungneria, ja miksipä emme uskoisi?

Listaa voidaan siis pitää melkoisen tärkeänä asiana, koska se on tärkeämpi kuin esim. sosiaalidemokraattisen puolueen vaalimenestys, valtion velkaantuminen, nuorisotyöttömyys, eläkepommi tai maahanmuutto." :D. Enpäs arvannutkaan että tämä lista on NÄIN tärkeä :LOL:. Kaikkea sitä oppii, kun liittyy tälle listalle virallisesti :)

[QUOTE="äiti 44v";22585923]

Ja toki olisi kiva jos voisi ikävuodet 44 sementoida muutoinkin kuin vain tänne nikkiin...[/QUOTE]

Eihän sitä tiedä, jos liityt tähän listaan ihan oikeesti, niin saattaahan se sementoituminen tapahtua kaikilta osin :D

äiti 44 v
"Kyseinen lista on tulevien eduskuntavaalien kiintoisin asia. Ainakin, jos uskomme sosiaalidemokraattisen puolueen puoluesihteeriä Mikael Jungneria, ja miksipä emme uskoisi?

Listaa voidaan siis pitää melkoisen tärkeänä asiana, koska se on tärkeämpi kuin esim. sosiaalidemokraattisen puolueen vaalimenestys, valtion velkaantuminen, nuorisotyöttömyys, eläkepommi tai maahanmuutto." :D. Enpäs arvannutkaan että tämä lista on NÄIN tärkeä :LOL:. Kaikkea sitä oppii, kun liittyy tälle listalle virallisesti :)

...olisin tuon linkin laittanut harmaallekin uskikselle.

Mutta nyt on siitä hyvä kun olet mustunut niin ainakin tietää kuka uskis. Iso-uu-uskiksenkin kannattaa rekkautua vaikka nikillä iso-uu-uskis tai uskis nro 2. Nimimerkit "vieras"kin voisivat jotenkin järjestäytyä: vieras1, vieras2, vieras3...

No paraskin minä puhumaan, kyllä harmaita äitejäkin täällä piisaa...

Hommafoorumia ei muuten ole pakko halveksia vain, koska populistit niin tekevät. Siellä on erittäin hyvä keskustelupalsta jota on kiva lukea. Ja se on maailman uutisten osalta hyvin ajantasainen, heti kun joku uutisjuttu putkahtaa eetteriin niin varmasti on joku Hommalla jo aiheesta ketjun avannut.
Eli jos ei jaksa kaikkia lehtiä selata niin tyypit Hommalla selaa ne puolestamme. Tokikaan siellä ei uutisoida jos norovirus riehuu päiväkodeissa tai joku vaippamerkki falskaa laihalla lapsella :D Että tietty aihepiiri (politiikka) tietysti dominoi.

"viirupöllö"
En tosiaankaan alkanut lukemaan tätä piiiitkää ketjua läpia, joten vastaan vain aloiutkseen.
Jumala itseasiassa kehottaa eroamaan kirkosta, kuten kaikista muistakin vääristä uskonnoista.
Raamatussa Ilmestyskirjassa se mainitaan "Suurena Babylonina", josta pitääkin lähteä pois, ettei tulisi tuhotuksi sen kanssa sitten kun Jumalan tuomio kohtaa sitä. Että sen puoleen voi olla ihan rauhassa.
Ja sitten toisaalta, vaikka vielä kuuluisitkin kirkkoon, ei Jumala sitä vielä sinulle kostaisi. Ei millään tavoin, ei hometalolla eikä muutenkaan. Se tuomio tulisi sitten, kun väärä uskonto poistetaan, kirkot kaatuu...

Oletko ns. uudestisyntynyt uskova (seurakunnalta ehkä helluntailainen, vapaakirkollinen, luterilaisen herätysliikkeen jäsen) vai Jehovan todistaja?

Ps. Miksi pidät Raamattua ainoana ohjenuoranasi? Verrattuna esim. Raamattu & kristillinen traditio, Raamattu & tiede, jne

"viirupöllö"
Oletko ns. uudestisyntynyt uskova (seurakunnalta ehkä helluntailainen, vapaakirkollinen, luterilaisen herätysliikkeen jäsen) vai Jehovan todistaja?

Ps. Miksi pidät Raamattua ainoana ohjenuoranasi? Verrattuna esim. Raamattu & kristillinen traditio, Raamattu & tiede, jne
Kristillinen traditio sisältää paljon asioita, jotka pohjautuvat pakanallisiin uskomuksiin ja tapoihin.
Ainoastaan raamattu on luotettava Jumalan sana. Eikä raamattu ole ristiriidassa tieteen kanssa.

"viirupöllö"
Minuun on tenhyt suuren vaikutksen raamatussa olevat ennustukset, jotka ovat täyttyneet.
Esim Jesaja ennusti Babyloni tuhoutumisen jo 200 vuotta ennen, ja jopa sen valloittajan nimen, Kyyros.
Myös monia muita ennustuksia, jotka ovat toteutuneet, tai toteutuvat parhaillaan.
Ja omassa elämässäni olen tuntenut myös sen, miten raamatun ohjeiden noudattaminen vaikuttaa elämään. Mikään ihmisitä lähtöisin oleva ei pystyisi siihen.

"uskis"
[QUOTE="viirupöllö";22591205]Minuun on tenhyt suuren vaikutksen raamatussa olevat ennustukset, jotka ovat täyttyneet.
Esim Jesaja ennusti Babyloni tuhoutumisen jo 200 vuotta ennen, ja jopa sen valloittajan nimen, Kyyros.
Myös monia muita ennustuksia, jotka ovat toteutuneet, tai toteutuvat parhaillaan.
Ja omassa elämässäni olen tuntenut myös sen, miten raamatun ohjeiden noudattaminen vaikuttaa elämään. Mikään ihmisitä lähtöisin oleva ei pystyisi siihen.[/QUOTE]

No näinhän se on. Jumalan Sana on ihmeellinen :)!

Yhteistyössä