Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
"zxz"
Hi!
Kerran kun kavin ameriikassa pusahddyin aamiaiselle Minneapoliksen pohjoispuolella pirnrrn kahvilaan Siella oli englanninkielinen sanomalehti, jossa piirretty pilakuva,jossa suomalainen texti:EI UUDELLEEN SYNTYVYYDEN SAANOSTELYA.
Miten tama tahan kuuluu? En tieta, tuli vain mieleeni.

Uskis
Luin vasta nyt tämän ketjun ja huomasin, että täällä onkin melkein sama harmaa nikki kuin minulla...mikäs siinä! Lasten lukumääräkin ja melkein ikähaarukkakin täsmää...siunausta vaan sinulle. :) Pitäisi varmaan rekkautua joskus ja keksiä jokin varsinainen nikki...

Se tekee mieli sanoa alkuperäiseen kyssäriin, että Jumala ei aina todellakaan kosta sallimalla meille kaikenlaisia ongelmia. Sen sijaan, hyvin usein Hän haluaa vetää meidät lähelleen niiden ongelmien kautta. Jumala iloitsee suunnattomasti aina kun käännymme Hänen puoleensa ja juttelemme Hänelle. Hän ikävöi omia luotujaan - ei sen takia että olisi heikko tai huomionkipeä, vaan sen takia että Hän rakastaa meitä ja on tehnyt meidät. Hän ei ole mikään flegmaattinen jumala, vaan haluaa meidän sydämemme.

Jos me emme menestyksen ja muun hyvän kautta lähesty Häntä, niin Hän joutuu käyttämään vähän kovempia menetelmiä. Oli se sitten sairaus tai hometalo. Mutta vaikka monesti ne ongelmat tuntuvat musertavan meidät, niin silti Jumalan löytäminen niin arvokas juttu, että sen rinnalla kalpenee kaikki maalliset jutut.

Öitä minunkin puolestani.:)

äiti 44 v
"Kuten sanoin, että kun ihminen elää Jumalan kanssa ja Pyhä Henki asuu hänessä, hän tekee niitä tekoja. Hän ei voi olla tekemättä, koska Jumalan rakkaus vaikuttaa niitä."

Se, ettei voi olla tekemättä jotakin, on vapaan tahdon puuttumisen määritelmä.
No mutta onhan uskova VAPAASTA TAHDOSTA tehnyt sen alkuperäisen uskonratkaisun, josta on seurannut se että PH tulee ja alkaa vaikuttaa. Vapaa tahto on siellä ihan ekana. Tämä muu seuraa sitä vapaan tahdon ratkaisua. Jos vapaasta tahdosta on jonkun johdatettavana niin ei se ole silloin PAKKO vaan se on edelleen vapaa tahto. Näin mä tämän ymmärrän näinä yön tunteina. Eipä silti, näin tämän ymmärtäisi päivälläkin.

äiti 44 v
...

"Täytyy kysyä millä viisaudella ensimmäiset pari sataa vuotta kristinuskoa harjoitettiin, jos perimätieto hylätään."
Varmastikin sillä viisaudella, mikä Jumala antoi. Tietääkseni, en nyt muista tarkkaan, Raamattua kaikkinensa alettiin kirjoittamaan (UT) paljon aiemmin, kuin 200 jKr. Muuten esim se, mitä Jeesus sanoi, teki jne voisi olla hyvinkin värittynyttä. Kyllähän Paavalikin kirjoitti kirjeitä, Pietari jne. Mitä tarkoitat tuolla kysymyksellä?
Muistelin että 60 jKr alkoivat kirjoituspuuhiin kun silminnäkijöitä oli vielä elossa ja Wikin mukaan 50-150 jKr alkoi UT:n kirjoitus.

Uusi testamentti – Wikipedia

äiti 44 v
Minä kun olin kuvitellut että kristityt pitävät pyhää henkeä jonkinlaisena voimana, ei konkreettisena ajattelevana ja tuntevana olentona jolle tulee paha mieli. Ilmeisesti siitäkin on sitten montaa kuppikuntaa, yhdet pitävät sitä voimana ja toiset henkilönä.

Tästä tietysti päästään taas suht saumattomasti takaisin siihen miten huvittavaa on kun uskovaiset, olivat ne sitten eri uskontojen tai saman uskonnon eri suuntauksien edustajat, kutsuvat toisiaan harhaoppisiksi ja uskovat vakaasti olevansa itse oikeassa :D Öitä.
Siis jehovathan (jotka eivät kristittyjä ole) pitävät PH voimana ja kristityt pitävät PH persoonana kuten R opettaa.

Etkö tästä jankkauksesta ole tätä vielä oppinut, olihan täällä se yks jehovalainenkin jossain vaiheessa asiasta vääntämässä.

äiti 44 v
Luin vasta nyt tämän ketjun ja huomasin, että täällä onkin melkein sama harmaa nikki kuin minulla...mikäs siinä! Lasten lukumääräkin ja melkein ikähaarukkakin täsmää...siunausta vaan sinulle. :) Pitäisi varmaan rekkautua joskus ja keksiä jokin varsinainen nikki...

Se tekee mieli sanoa alkuperäiseen kyssäriin, että Jumala ei aina todellakaan kosta sallimalla meille kaikenlaisia ongelmia. Sen sijaan, hyvin usein Hän haluaa vetää meidät lähelleen niiden ongelmien kautta. Jumala iloitsee suunnattomasti aina kun käännymme Hänen puoleensa ja juttelemme Hänelle. Hän ikävöi omia luotujaan - ei sen takia että olisi heikko tai huomionkipeä, vaan sen takia että Hän rakastaa meitä ja on tehnyt meidät. Hän ei ole mikään flegmaattinen jumala, vaan haluaa meidän sydämemme.

Jos me emme menestyksen ja muun hyvän kautta lähesty Häntä, niin Hän joutuu käyttämään vähän kovempia menetelmiä. Oli se sitten sairaus tai hometalo. Mutta vaikka monesti ne ongelmat tuntuvat musertavan meidät, niin silti Jumalan löytäminen niin arvokas juttu, että sen rinnalla kalpenee kaikki maalliset jutut.

Öitä minunkin puolestani.:)
Sinäkö oikeasti tempaisit lukaista koko ketjun alusta loppuun yhdeltä istumalta!?!?!

Ole sinä isokirjainuskis niin tämä uskis on pikkukirjainuskis.

Ja oikein mukava että joku sivulla 68 hetkellisesti sivuaa ketjun aihettakin eli homeongelmaa :D

Öitä!

äiti 44 v
[QUOTE="zxz";22584490]Hi!
Kerran kun kavin ameriikassa pusahddyin aamiaiselle Minneapoliksen pohjoispuolella pirnrrn kahvilaan Siella oli englanninkielinen sanomalehti, jossa piirretty pilakuva,jossa suomalainen texti:EI UUDELLEEN SYNTYVYYDEN SAANOSTELYA.
Miten tama tahan kuuluu? En tieta, tuli vain mieleeni.[/QUOTE]

No niin, hyvä että sinäkin kuittasit :)

Koska olen täällä yksin niin poistun sitten minäkin, heipat ja yöt!

Uskis
Äiti 44 v: Heheh, iso-U...tuo iso kirjain ei sitten tarkoita että olisin sen parempi uskova.
Joo, kyllä tän ketjun selaaminen aika suoritus oli. :-D Mutta ihan hyvää juttua on kirjoitettu.

"äiti"
Äiti 44 v: Heheh, iso-U...tuo iso kirjain ei sitten tarkoita että olisin sen parempi uskova.
Joo, kyllä tän ketjun selaaminen aika suoritus oli. :-D Mutta ihan hyvää juttua on kirjoitettu.
Me on TODELLA nähty vaivaa että lukijoiden lukukokemus olisi monipuolinen ja nautittava!

Ja näköjään olemme onnistuneet! Onneksi itseni ei tarvitse lukea tätä läpi enää :)

"äiti 44v"
[QUOTE="äiti";22585305]Me on TODELLA nähty vaivaa että lukijoiden lukukokemus olisi monipuolinen ja nautittava!

Ja näköjään olemme onnistuneet! Onneksi itseni ei tarvitse lukea tätä läpi enää :)[/QUOTE]

... ei senpuoleen että ikääni mitenkään häpeäisin :LOL:

tilastollinen todennäköisyys
Yli puolet Suomen rakennuskannasta on kosteusvaurioisia rakennuksia, joten todennäköisesti on tilastollisesti suurempi mahdollisuus asua vaurioituneessa rakennuksessa kuin terveessä rakennuksessa. Jumalan kanssa tällä asialla ei ole mitään tekemistä. Julkisista rakennuksista iso osa on homeessa ja näiden remontoimiseen käytetään huikeita summia veronmaksajien rahaa eikä sekään riitä kattamaan kaiken korjaamista ja uusimista.

http://www.seinajoensanomat.fi/Uutiset/Kaikki-uutiset/Yli-puolet-Suomen-rakennuksista-karsii-homevaurioista

uskis
Minä kun olin kuvitellut että kristityt pitävät pyhää henkeä jonkinlaisena voimana, ei konkreettisena ajattelevana ja tuntevana olentona jolle tulee paha mieli. Ilmeisesti siitäkin on sitten montaa kuppikuntaa, yhdet pitävät sitä voimana ja toiset henkilönä.

Tästä tietysti päästään taas suht saumattomasti takaisin siihen miten huvittavaa on kun uskovaiset, olivat ne sitten eri uskontojen tai saman uskonnon eri suuntauksien edustajat, kutsuvat toisiaan harhaoppisiksi ja uskovat vakaasti olevansa itse oikeassa :D Öitä.
No enpäs vielä ole kristillistä srk:aa nähnyt, jossa ei tunnustettaisi Pyhän hengen Persoonaa. Sen sijaan JT:t pitävät Häntä voimana. Ja jos olet lueskellut aiempia juttuja, sieltä voi jotain saada irti. Tai sitten ei.

äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja tilastollinen todennäköisyys;22585351:
Yli puolet Suomen rakennuskannasta on kosteusvaurioisia rakennuksia, joten todennäköisesti on tilastollisesti suurempi mahdollisuus asua vaurioituneessa rakennuksessa kuin terveessä rakennuksessa. Jumalan kanssa tällä asialla ei ole mitään tekemistä. Julkisista rakennuksista iso osa on homeessa ja näiden remontoimiseen käytetään huikeita summia veronmaksajien rahaa eikä sekään riitä kattamaan kaiken korjaamista ja uusimista.

Yli puolet Suomen rakennuksista kärsii homevaurioista

...jos ne kaikki rahat pistettäisiin rakennuskannan uusimiseen, mitkä syydetään Kreikkaan ja Irlantiin... mitkä säästöt saataisiin terveyskustannuksissa ja inhimillisissä kärsimyksissä.

No enpäs vielä ole kristillistä srk:aa nähnyt, jossa ei tunnustettaisi Pyhän hengen Persoonaa. Sen sijaan JT:t pitävät Häntä voimana. Ja jos olet lueskellut aiempia juttuja, sieltä voi jotain saada irti. Tai sitten ei.
Tarkoitatko persoonaa nyt kristittyjen ei-mitään-tarkoittavassa merkityksessä (jumalan yksi ilmenemismuoto on jumalan yksi ilmenemismuoto), vai psykologisena käsitteenä?

Näin mäkin olin muistelevinani. Historia oli vain jo kouluaikanani heikoin oppiaine. Ei millään jää nuo vuosiluvut mieleen vaikka muuten numeromuisti onkin varsin hyvä :D. Mistäköhän aivolohkon jumista johtuen : /

-.-
Ihanaa kun te jaksatte vääntää. Kai te nyt kuitenkin olette tietosia siitä, että ette tule koskaan pääsemään yhteisymmärrykseen? Tai saamaan toisen päätä käännettyä? Tai sanottua sitä viimeistä sanaa? Tätä samaa vääntöä voitte jatkaa loputtomiin. Nytkin käsittelette uudelleen asioita joista puhuitte jo 30 sivua sitten. Mutta mikäs siinä jos ei ole parempaa tekemistä.

Tarkoitatko persoonaa nyt kristittyjen ei-mitään-tarkoittavassa merkityksessä (jumalan yksi ilmenemismuoto on jumalan yksi ilmenemismuoto), vai psykologisena käsitteenä?
Hä? Nyt menee jo korkeamman tason filosofiaksi. Mitähän mahdata tarkoittakaan? Ekaan kyllä Jumala ei koskaan ole ei-mitään, vaan Hänen nimesnsä on jo "Minä Olen". Psykologisena käsitteenä kyllä Pyhä Henki todellakin vaikuttaa, kuten Persoona. Hän voi kommunikoida ihmisen kanssa, murehtiä, surra jne. PH korottaa aina Kristusta, ja Hän on Krisuksen Henki täällä maan päällä, joka vaikuttaa kaikkialla.

Ihanaa kun te jaksatte vääntää. Kai te nyt kuitenkin olette tietosia siitä, että ette tule koskaan pääsemään yhteisymmärrykseen? Tai saamaan toisen päätä käännettyä? Tai sanottua sitä viimeistä sanaa? Tätä samaa vääntöä voitte jatkaa loputtomiin. Nytkin käsittelette uudelleen asioita joista puhuitte jo 30 sivua sitten. Mutta mikäs siinä jos ei ole parempaa tekemistä.
Eipä taida olla. Voisihan sitä puhua joutavimmistakin asioista :D? Tarkoitus ei olekaan kääntää yhtään kenenkään päätä vaan jutskata ja vaihtaa mielipiteitä. Ja todellakin tällä palstalla kun lukee, on toinen toistaan turhempia aiheita. Kai sinne yksi tällainen mahtuu sekaan?

äiti 44 v
Mä sitten jo rekkauduin :). Ettei mene nikit aivan sekaisin. Sä puhut kyllä aivan asiaa, ja oman elämänkokemukseni perusteella yhdyn tuohon 3. kappaleeseen täysin, kirjaimellisesti.
Hieno homma!

Ja tähän kommenttiin perinteisesti liitän linkin hommafoorumille mutta jos nyt tämän juhlahetken kunniaksi jätetään politiikka....

Mä en voi rekkautua koska mä täytän jossain vaiheessa 45v...

Yhteistyössä