Onko 5v mielestänne huomenna päiväkotikunnossa kun on suht pirteä ja leikkii ja syö, mutta lämpöä 37,6 ja

• Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
"mie"
Mun 5v meni vastaavassa tilanteessa päiväkotiin seuraavana päivänä. Lämpöily ei vaikuttanut mitenkään lapsen toimintaan illalla, ja nukkui yön hyvin. Aamulla vielä varmuudeksi kysyin lapsen omaa mielipidettä, että jaksaako ja haluaako lähteä päiväkotiin.

"Jenis"
[QUOTE="mie";22582919]Mun 5v meni vastaavassa tilanteessa päiväkotiin seuraavana päivänä. Lämpöily ei vaikuttanut mitenkään lapsen toimintaan illalla, ja nukkui yön hyvin. Aamulla vielä varmuudeksi kysyin lapsen omaa mielipidettä, että jaksaako ja haluaako lähteä päiväkotiin.[/QUOTE]

Voi urpo. Et sitten ajatellut niitä lapses hoitokavereita lainkaan?

kysymys
Niin mikähän mahtaa olla se raja mikä lasketaan kuumeeksi ja mikä ei? Millainen lämpö on raja että seuraavana päivänä voi mennä hoitoon/samana päivänä? Jos siis 36,6 on normilämpö ja jos on tosiaan suht pirteä, leikkii oikeastaan ihan normaalisti, pientä yskää ja nuhaa?

En veisi tyttöni kerhoon (ei siis ole vielä päiväkodissa), enkä olekaan nyt syksyllä vienyt jos on edellisenä päivänä ollut vielä lämpöä. Pieni yskä ei haittaisi, meidän lapsilla ollut jo reilu 2kk pientä yskää nyt syksyllä... Ja sh olen itsekin.

VOI ITKU NÄITÄ
[QUOTE="mie";22582919]Mun 5v meni vastaavassa tilanteessa päiväkotiin seuraavana päivänä. Lämpöily ei vaikuttanut mitenkään lapsen toimintaan illalla, ja nukkui yön hyvin. Aamulla vielä varmuudeksi kysyin lapsen omaa mielipidettä, että jaksaako ja haluaako lähteä päiväkotiin.[/QUOTE]

No mutta tottakai lapsi menee hoitoon jos on itse sitä mieltä, eikä nuku päiväunia koska ei haluu, eikä käy pesulla kun ei haluu ja valvoo illalla telkkarin ääressä kahteentoista koska itse on sitä mieltä että se on ok. Ja kun se vähän kasvaa niin se vetää röökii koska kysyttäessä se vastaa että juu mä haluun. ja viinaakin se haluu juoda ja uuttaa pois kotoa 13 vuotiaana vatta pystyssä.

HALOO

"mie"
[QUOTE="Jenis";22582943]Voi urpo. Et sitten ajatellut niitä lapses hoitokavereita lainkaan?[/QUOTE]

Voi urpo itellesi... Miten se, että lapsella oli yhtenä iltana LÄMPÖÄ 37,5 (normi 37), vaikuttaa siihen nuhan tarttumiseen muihin? Edistääkö se lämpö jotenkin niiden pöpöjen pomppaamista toisiin lapsiin? Ja kyllä, NUHAISENA lapseni menee päiväkotiin, KUUMEISENA ei.

voi itku näitä
Niin mikähän mahtaa olla se raja mikä lasketaan kuumeeksi ja mikä ei? Millainen lämpö on raja että seuraavana päivänä voi mennä hoitoon/samana päivänä? Jos siis 36,6 on normilämpö ja jos on tosiaan suht pirteä, leikkii oikeastaan ihan normaalisti, pientä yskää ja nuhaa?
Jos normaalilämpö on 36,6 niin kyllä yli 37 on selvästi kuumetta ja merkki elimistön taistelusta virusta tai bakteeria vastaan.

"Jenis"
[QUOTE="mie";22582984]Voi urpo itellesi... Miten se, että lapsella oli yhtenä iltana LÄMPÖÄ 37,5 (normi 37), vaikuttaa siihen nuhan tarttumiseen muihin? Edistääkö se lämpö jotenkin niiden pöpöjen pomppaamista toisiin lapsiin? Ja kyllä, NUHAISENA lapseni menee päiväkotiin, KUUMEISENA ei.[/QUOTE]

No katsos kun se "lämpö" eli kuume on merkkinä siitä, että lapsesi on sairas. Siksi sitä pidetään kotiinjäämisen kriteerinä. Jokaisestä nuhasta ei tietenkään saa sairaslomaa - mutta kappas, kuumeesta saa!

Ok, mietin vaan kun kysyin tänään kaveriltani, joka on sairaanhoitaja ja hänen mielipide oli että noin vähä lämpö ei haittaa, voi mennä päiväkotiin.
Kaverisi on joko typerä tai ammattitaidoton tai molempia. Aikuisenkin tulisi levätä jos on lämpöä/kuumetta, puhumattakaan lapsesta. Sairaan, vaikkakin näennäisesti pirteän lapsen paikka on kotona.

voi tku näitä
[QUOTE="mie";22582984]Voi urpo itellesi... Miten se, että lapsella oli yhtenä iltana LÄMPÖÄ 37,5 (normi 37), vaikuttaa siihen nuhan tarttumiseen muihin? Edistääkö se lämpö jotenkin niiden pöpöjen pomppaamista toisiin lapsiin? Ja kyllä, NUHAISENA lapseni menee päiväkotiin, KUUMEISENA ei.[/QUOTE]

Mikä piru siinä on että sen lapsen kanssa on niin vaikea jäädä kotiin?

Olennaista on myös mistä kuume on mitattu? Kainalosta mitattuna on reippaasti (koska todellisuudessa olisi enemmän) mutta peräsuolesta mitattuna ei estä päiväkotiin menoa jos muut oireet on jo ohi menossa. Juuri tänään keskustelin lääkärissä saman asian halki meidän 2,5v osalta kun on ollut kuumeessa jo päiviä sitten, mutta nyt 2 päivää peräsuolesta mitattuna 37,5. Tuolla mittaustavalla 38 on oikeastaan vasta kuumeen rajakaan. Lääkärin mielestä ei ole estettä viedä lasta hoitoon jos tuon verran lämpöä (peräsuolesta) ja nuhakin on jo menossa pois, eli nenä saattaa vähän valutella välillä kuitenkin (lapsilla voi nenä vuotaa viikkoja varsinaisen sairastamisen jälkeen). Klo 18 oli lääkäriaika jolloin tämä asia selvitettiin, eli aika tuore tieto. Tietty jos palstalaiset on pätevämpiä kuin vain yleislääkäri niin sittenhän asia ei ole näin...

Yhteistyössä