Uskomatonta! Poliiseilla on jotkut uudet laitteet autoissa, mitkä itse kattoo/valvoo koko ajan rekisterikilpiä,

• Viestiketjun aloittaja VierasPieras
  • Ensimmäinen viesti
"Neith"
Määrääkö laki, että 90 % poliisin voimavaroista on keskitettävä mopopoikien kiusaamiseen, nuorten juhlimisen häiritsemiseen ja katsastamattomien autojen kyyläämiseen? Samaan aikaan murhaajat ja raiskaajat saavat riehua vapaasti.
ai ihan 90% voimavaroista..
jännä juttu että mä oon aina saanut poliisin paikalle kun on ollut tarve..
meinatko että on montakin murhaa jäänyt tutkimatta kun poliiseilla on kiire jahdata mopopoikia?

hmmmmm123
Määrääkö laki, että 90 % poliisin voimavaroista on keskitettävä mopopoikien kiusaamiseen, nuorten juhlimisen häiritsemiseen ja katsastamattomien autojen kyyläämiseen? Samaan aikaan murhaajat ja raiskaajat saavat riehua vapaasti.
Mopopojilla on usein liikkennesäännöt ja liikennekäyttäymismallit hieman hukassa.
Lisäksi niitä mopoja ei saa viritellä.

Nuorten juhlimiseen puututaan koska nuorilla ei saisi olla alkoholia hallussa. Niihin juhliin kyllä voisi puuttua muutkin aikuiset kuin vain poliisi sitten kun jotain on jo sattunut.

Autot nyt vaan pitää katsastaa. Oma romusi voi olla riski myös muille tielläliikkujille.

Veikkaan, että 90% poliisin työstä on sellaista mitä sinä et näe ja josta sinä et edes tiedä mitään :D

v
Mun kaveri pysäytettiin jo 10 vuotta sitten ja sanottiin, että 1 kk aikaa käydä katsastuksessa, oleko menossa? Kaveri oli paskat housussa pelosta, 18 v. tyttö, just saanut ajokortin ja poliisi pysäyttää :D Joo oli menossa katsastukseen.

Eli kai ne ennenkin on vehkeet ollut.

Pliits
Hyvä juttu. Jos on puhtaat jauhot pussissa, ei kansalaisilla luulisi olevan mitään nokan koputtamista. Mikä laki se semmoinen on, jos sen noudattamista ei kyetä valvomaan.

Poliisien kans pärjää kun pitää huolta että omat asiat on kunnossa. Mikä pakko se kenenkään on ajaa päissään ylinopeutta varastetulla ja katsastamattomalla autolla?

Hyvä vaan että virkavallalla on tehokkaat työkalut käytössään niin saavat poimittua törttöilijät talteen liikennevirrasta.

voeh
Poliisien kans pärjää kun pitää huolta että omat asiat on kunnossa. Mikä pakko se kenenkään on ajaa päissään ylinopeutta varastetulla ja katsastamattomalla autolla?

Hyvä vaan että virkavallalla on tehokkaat työkalut käytössään niin saavat poimittua törttöilijät talteen liikennevirrasta.
Kaikki eivät ole hyväosaisia, eikä kaikilla ole vaaa ostaa autoa. Sitten kun virittää moponsa sillä tavalla, että sillä ehtii johonkin, heti on puolet Suomen poliisivoimista perässä ja ammutaan ellei pysähdy.

Ego
Alkuperäinen kirjoittaja Miks hemmetissä;22574908:
pitää jättää niin viime tippaan...? Meettekö te töihin/juhliin ja muuallekki aina viime tippaan? :O
hyvä kun täällä palstalla käy..tosiaan..autohan pitää katsastaa kohta. Menipä viime tippaan taas :whistle:
Kaikkihan sitä menee nykyään viime tippaan asti. :p

mopoista
Kaikki eivät ole hyväosaisia, eikä kaikilla ole vaaa ostaa autoa. Sitten kun virittää moponsa sillä tavalla, että sillä ehtii johonkin, heti on puolet Suomen poliisivoimista perässä ja ammutaan ellei pysähdy.
ja kun ajaa kolarin sillä viritetyllä mopolla ja allejäänyt jalankulkija loukkaantuu tai itse tms (mopo ei pysähdy kun jarruja ei ole suunniteltu kovista noepuksista pysäyttämiseen tai muut rakenteet ei kestä) niin taas on valmistajan tai yhteiskunnan vika kun tuollaisia tappovehkeitä on tiellä :snotty:

vai...? :saint:

"vieras"
Voi jumalauta! Siis rikolliset saa kyllä mellastaa miten tahtoo tai ihminen tapaa toisen ja poliisi kyttää rekistereitä! :O Hei pikkasenko mättää joku?!?!? |O Ei sillä - hyvä, että nuihinkin puututaan, mutta silti luulis olevan vakavampiakin rikoksia tutkittavana...

Itse olen sillä linjalla, että jos pahiksia saadaan kadulta tarkemmalla valvonnalla/seurannalla/ millä lie, niin mua saa kyylätä niin paljon kuin resursseja on. Kuunnelkoot mun puhelinta, vaikka salakatselkoot saunassa (reppanat poloiset kärsisi enemmän kuin minä siitä näystä), kytätkää mun autoa. Niin kauan kuin mun omatunto on puhdas niin hällä väliä, ei rasita mua. Rikollisia ja muuten vaan epärehellisiä ihmisiä poliisin valvonta takuulla ottaa päähän. Ja se nyt on voi voi.

[QUOTE="Lissu";22574630]Eikös auton katsastukseen ole aikaa n. 3 kk ellen väärin muista, pakkoko se on jättää viimeiseen mahdolliseen päivään?

Hyvä juttu vaan mun mielestä. :)[/QUOTE]

Nii on. Ei se 3kk haitari niiiin vaikeaa oo muistaa ja järjestää. Ei jätä viimetinkaan nin ei yks sairas tenava kaada koko katsastusta.

"vieras"
Itse olen sillä linjalla, että jos pahiksia saadaan kadulta tarkemmalla valvonnalla/seurannalla/ millä lie, niin mua saa kyylätä niin paljon kuin resursseja on. Kuunnelkoot mun puhelinta, vaikka salakatselkoot saunassa (reppanat poloiset kärsisi enemmän kuin minä siitä näystä), kytätkää mun autoa. Niin kauan kuin mun omatunto on puhdas niin hällä väliä, ei rasita mua. Rikollisia ja muuten vaan epärehellisiä ihmisiä poliisin valvonta takuulla ottaa päähän. Ja se nyt on voi voi.
Sama täällä. Salakuuntelee puheluita kun mietitään mitä kaupasta pitäis ostaa, jauhelihaa vai makkaraa ja onko maitoa :LOL:

Minä ajoin kerran tiedostaen katsastamattomalla autolla kun toinen oli rikki. Ajattelin että hurautanpas tuon pienen matkan tallille metsätietä että pääsen töihin. Kuinka ollakaan poliisit sattui sitten olemaan just siellä metsän keskellä ja pysäytti minut.
Kyllä hävetti ja niitä lähinnä vain nauratti kun pahoittelin aiheuttamastani vaivasta :D.
Sitä sain mitä tilasin.

Puhelimia sais poliisit mun mielestä kuunnella pinestäkin epäilystä, olis hauskaa jos ne kuulis joskus mun ja parhaan ystäväni puhelun kun ruodimme vaikka miesten sänkytaitoja :p...
Vois olla piristystä heidänkin työvuoroonsa :whistle:

"Lissu"
Ja jos poliisi ei kyttäisi niitä mopopoikia, kävisi rauhoittelmassa nuorten juhlia ja sakoittaisi katsastamattomalla autolla ajamisesta, niin kaikki ihmiset tietysi ajaisi vain laillisilla mopoilla, ehjillä autoilla ja juhlisivat nätisti... eikö niin? Jos haluatte perustellun syyn siihen miksi noihin juttuihin syydetään rahaa, niin katsokaa peiliin.

voi tsiisus
Tuliko tällainen järjestelmä jollekkin todella yllätyksenä. Itse koen se vaan hyväksi, että näitä asioita voi seurata. Ja onko se poliisin vika, jos katsastusta ei hoideta ajoissa?

"vieras"
Minä ajoin kerran tiedostaen katsastamattomalla autolla kun toinen oli rikki. Ajattelin että hurautanpas tuon pienen matkan tallille metsätietä että pääsen töihin. Kuinka ollakaan poliisit sattui sitten olemaan just siellä metsän keskellä ja pysäytti minut.
Kyllä hävetti ja niitä lähinnä vain nauratti kun pahoittelin aiheuttamastani vaivasta :D.
Sitä sain mitä tilasin.

Puhelimia sais poliisit mun mielestä kuunnella pinestäkin epäilystä, olis hauskaa jos ne kuulis joskus mun ja parhaan ystäväni puhelun kun ruodimme vaikka miesten sänkytaitoja :p...
Vois olla piristystä heidänkin työvuoroonsa
:whistle:
Ja ihan paras olis, jos se arvosteltava mies olis itse siellä pollarilaitoksella töissä... :whistle: :kieh: :D *lähtee ajatusleikkiin*

Best Regards
Hyvä homma!

Aivan turha pelata jotain Hitler-korttia ja verrata Neukkulaan. Suomessa poliisi ottaa kiinni lainrikkojia. Jos noudattaa lakeja, ei tarvitse pelätä eikä kiukuta poliisille.

Eikö noi laitteet ole olleet poliisiautoissa jo monta vuotta? :O
No me jäätiin kiinni viime keväänä ku vietiin lasta sairaalaan katsastamattomalla autolla. Yksinkertaisesti se kevät oli sairasteluineen päivineen niin kamala, että katsastus vaan jotenki jäi :ashamed: Poliisi tuli vastaan, teki u-käännöksen ja lähti meidän perään. KUn mies asiaa kysy niin tää poliisi sano että nää laitteet on uusinta uutta eikä niitä vielä läheskään joka poliisiautossa ole. Siis semmonen, että se hälyttää heti jos vastaan/takaa tulee auto joka on katsastamatta tms. Onhan ne semmoset laitteet ollu iät ja ajat johon poliisi on voinu syöttää rekisterikilven ja kattoa tietoja mutta tää on eri laite ja tekee sen kaiken automaattisesti. Se siis koko ajan lukee rekisterikilpiä tuolla tien päällä :)

muoks. oli muuten ystävälliset poliisit kun kumminki anto meidän jatkaa matkaa sairaalaan lapsen kans :)

Yhteistyössä