Vhh ruokavaliota noudattavat kysymys teille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elisa"

Vieras
Yksinkertaisesti; voinko laihtua jättämällä leipä, perunat, riisit, pastat ja sokerit minimiin?
Kuulostaa aika yksinkertaiselta, tarviiko alkaa laskemaan pilkun tarkkaan muiden ruoka-aineiden saanti? (kohtuus kaikessa tietty)
Minkä verran saa maksimissaan syödä hiilareita vhh-dieetissä? Miten maidon juonti?
Paljonko olette näin pudottaneet painoa ja missä ajassa?

Olen huomannut itsessäni sen, että kun syön leipää tai perunaa, tulee kamala turvotus. En ole vielä paremmin perehtynyt vhh-dieetin perusteisiin, joten voisiko joku yksinkertaisesti kertoa omasta dieetistään?
Tykätään syödä salaattia ja lihaa, joten perunan/riisin/pastan jättäminen ei ole vaikeaa.

[QUOTE="Anne";22572638]Minä tein noin, jätin leivät, pastat, riisit, perunat ja karkit. En laskeskellut mitään kaloreita. Laihduin 9kk:ssa 17kg.[/QUOTE]

Wau!!
Niin ja 3 lapsen äitinä ei oikein aina jaksakaan alkaa laskeskelemaan tarkkaan mitä suuhun laittaa. Tietty joskus voi ravintolassa tms. syödä kunnolla mutta pääasiassa jättäisin nuo pois. Anne kuulostaa todella hyvältä! :) hieno saavutus

Mä jätin leivät, riisin, jauhot,pastan ja perunan..
Karkkia ja suklaata olen syönyt aika paljonkin, mutta ei mitään vaikutusta! ;)
Laihtuu todellakin.. :) :)
Enkä ole laskeskellut mitn..
parissa kuukaudessa 10 kiloo ainaki hävis.. ellei enemmänki! ;)

[QUOTE="alkup.";22572735]Wau!!
Niin ja 3 lapsen äitinä ei oikein aina jaksakaan alkaa laskeskelemaan tarkkaan mitä suuhun laittaa. Tietty joskus voi ravintolassa tms. syödä kunnolla mutta pääasiassa jättäisin nuo pois. Anne kuulostaa todella hyvältä! :) hieno saavutus[/QUOTE]

Lisätään nyt vielä sekin ettei mulla ollut tonnimäärin mistä laihtua vaan bmi:stä 26.7 bmi:hin 20,3.

Voit laihtua. Itse olen karpannut yli vuoden (paino putosi 10 kg) ja karppasin myös raskausaikana eikä painoa tullut kun 6 kiloa eli vauvan, istukan, rintojen kasvun jne verran. Voi sitä välillä herkutella hiilaripitoisesti muuten olis elämä aika tylsää. :)

[QUOTE="Anne";22572829]Lisätään nyt vielä sekin ettei mulla ollut tonnimäärin mistä laihtua vaan bmi:stä 26.7 bmi:hin 20,3.[/QUOTE]

Minulla bmi 26.6, eli ei sinänsä kamala, mutta kyllä ne jenkkikset näkyy ja tuntuu, ja olo ei ole hyvä näissä lukemissa. Ennen lapsia kuitenkin painoa ollut 13 kiloa vähemmän.

Mulla viides viikko menossa niin että hiilarit minimissä... jätin pois sokerin, viljat eli myös leivän, riisin, pastan ja perunan. En ole mitenkään syömisiäni laskeskellu ja hyvin oon kyllä syöny, painoa pudonnu 5 kg ja ehdottomasti aion jatkaa tällä linjalla. =) Imetän kaiken lisäksi...ja hyvin on vauvakin voinut. Eli voi laihtua ja ehdottomasti suosittelen sullekkin tätä!! En myöskään tykkää laskeskella syömisiä ja näin tää on ollut helppoa :)

[QUOTE="Minnie";22572860]Syöttekö ruisleipää?[/QUOTE]

En syö. Karppaajien sivuilla on niin hyviä leipäreseptejä että niitä tekee mielellään päivittäin aamu tai iltapalaksi. Synnärillä jouduin syömään ruisleipää (tuli järkyttävän huono turvotusolo) ja kaikkea muuta höttöä, kun eivät olleet huomioineet ruokavaliotani, vaikka esitietolomakkeeseen olin siitä laittanut.

[QUOTE="äiti79";22572881]Mulla viides viikko menossa niin että hiilarit minimissä... jätin pois sokerin, viljat eli myös leivän, riisin, pastan ja perunan. En ole mitenkään syömisiäni laskeskellu ja hyvin oon kyllä syöny, painoa pudonnu 5 kg ja ehdottomasti aion jatkaa tällä linjalla. =) Imetän kaiken lisäksi...ja hyvin on vauvakin voinut. Eli voi laihtua ja ehdottomasti suosittelen sullekkin tätä!! En myöskään tykkää laskeskella syömisiä ja näin tää on ollut helppoa :)[/QUOTE]

kiitos kannustuksesta!
Miten,oletteko maitoa juoneet, entä jogurttia ja mitä laatua (sokeritonta,onko edes?)?

[QUOTE="alkup.";22572933]kiitos kannustuksesta!
Miten,oletteko maitoa juoneet, entä jogurttia ja mitä laatua (sokeritonta,onko edes?)?[/QUOTE]

juon vähintään lasin päivässä maitoa. Jugurttina joka päivä herkuttelen :D kreikanjugurtilla, maustamaton kermajugurtti lidlistä, siihen joskus vähän makeutusainetta ja esim mustikoita, herkkua!!

Vhh ei sovi kaikille, eikä laihduta kaikkia. Itse lihoin ja voin todella huonosti. Yhden kaverin paino pysyi tismalleen ennallaan ja hänellä on todella reilusti ylipainoa. Todella ärsyttävää kun nykyään saarnataan miten vhh on ainoa oikea ruokavalio ja takuuvarmasti paras kaikille. Ei todellakaan ole. Kokeilemalla tiedät sopiiko se sulle, kukaan ei voi sitä tietää, eikä voi taata sulle yhtään mitään.

Mä jätin pois karkit, suklaan ja ylimääräisen leivän syömisen. Eli ei leipää aamu- ja iltapalalla eikä ruuan kanssa. Kahdessa kuukaudessa - 8kg.

Vhh ei sovi kaikille, eikä laihduta kaikkia. Itse lihoin ja voin todella huonosti. Yhden kaverin paino pysyi tismalleen ennallaan ja hänellä on todella reilusti ylipainoa. Todella ärsyttävää kun nykyään saarnataan miten vhh on ainoa oikea ruokavalio ja takuuvarmasti paras kaikille. Ei todellakaan ole. Kokeilemalla tiedät sopiiko se sulle, kukaan ei voi sitä tietää, eikä voi taata sulle yhtään mitään.

Totta tämä, kaikki ei sovi kaikille. Itse painonvartijoilla laihduttanut raskauksien jälkeen yhteensä 32 kiloa, nyt taas olisi kymmenen kiloa karistettavana raskauskiloja, nyt ei vaan jaksaisi enää sitä LASKEMISTA. Täytyy kokeilla tätä dieettiä!

vinkkejä olisiko antaa suolaisennälkää sairastavalle aloittavalle karpille? :)
Sipsi tekisi hyvää, mutta kun se peruna... olisiko mitään muuta mitä kaupan hyllyltä löytyisi suolaisennälkään? :)

Olen ollut jo useita vuosia VHH-ruokavaliolla. Painoni on pudonnut 120 kilosta 87 kiloon ja pysyy siinä hyvin.
Kaikki sokerit, keinotekoiset makeutusaineet, valmisruuat, jauhot ja viljaa sisältävät ruuat pois, peruna, riisi, pastat, maissi, soija pois.
Olen päässyt erilleen diabetes- ja verenpainelääkityksestä. Sekä jatkuvat selkäkivut ovat loppuneet.
Syön lisäravinteina D-vitamiinia, ubikinonia, kalanmaksaöljyä, mgneesiumia.
Viimeiseen kahteen vuoteen ei ollut edes yhtään flunssaa. En ole ottanut flunssapiikkejä koskaan enkä ota.
Vaimoni lähti VHH:n mukaan ja hänellä putosi vuodessa paino 76:sta 66:n ja jämähtänyt siihen ja pysyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkejä;22584168:
vinkkejä olisiko antaa suolaisennälkää sairastavalle aloittavalle karpille? :)
Sipsi tekisi hyvää, mutta kun se peruna... olisiko mitään muuta mitä kaupan hyllyltä löytyisi suolaisennälkään? :)

Minä oon ostanu suolapähkinöitä.. yleensä perjantaisin ostan semmosen pähkinäsekotuspussin.. taffelin.

Yhteistyössä