Rehellisesti: Onko 33-vuotias mielestäsi jo liian vanha suunnittelemaan uutta vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mira"

Vieras
Meillä on jo niinkin isot lapset kuin 8v, 10v ja 12v. Nuorimman jälkeen olin kotona 3v ja sen jälkeen aloin opiskella amk:ssa. Nyt on tutkinto suoritettu ja työpaikkakin hankittu. Jossain vaiheessa jo aiemmin vauvakuume iski, mutta opintojen aikana vaan hoin itselleni että kyllä kolme lasta on ihan riittävä opiskelijalla ja opiskelujen jälkeen yritin ajatella samaa + että nyt on tehtävä töitä kun on tuore tutkinto. Toisaalta mietin nytkin että "kolma lasta on kyllä jo aika paljon" ja "nauttisit nyt siitä omasta vapaa-ajasta mitä nyt on enemmän". Toisaalta taas tuntuu jotenkin tyhjältä ilman pikkuista talossa ja tiedostan kyllä että nyt alkaisi olla viimeiset järkevät hetket käsillä jos vielä aikoo...

Voi kiitos :)
Kait se on mulla se, että olen tottunut olemaan nuori äiti, niin vaikea mieltää itseään hiekkalaatikon reunalle olemaan vanhemmasta päästä ;) Tämä ei siis ole mikään henkinen este äidiksi tulolle tässä iässä, mutta kait tottumuskysymys tai jotain. Mies on 37v, mikä on tuskin ongelma..
Kyllä vauva olis vielä niin ihana <3

Asiathan on hyvin kun on tutkinto ja töitä. Olisi ihana jäädä mamma lomalle jos olisi työ minne palata. Mutta ei tuo opiskelu ja työttömyys ole minua estänyt lisääntymästä. Tunne ratkaisee. Mitä mieltä miehesi on?

Kysyykö joku tosissaan tämmöisiä?????? Missä vaiheessa kolmekymppisestä on tullut liian vanha lapsentekoon???? Kun mun mielestä se on ihan normaali ikä hankkia lapsia:)

Etkä oo liian vanha ap. Itte oon 34v ja 3v mukula. Hyvin vielä ehtis toisen saada jos haluaisin.
Ja ikätoveri just sai muutamaviikko sitten vauvan edellisten ollessa jo isompia. Hyvin hänkin kerkesi tämän nyytin saada.

Viimeksi muokattu:
No ei todellakaan ole liian vanha! Kuinka joku voi edes ajatella niin, että olisi. :O

Mä olen 31 enkä todellakaan ajatellut kahden vuoden päästä olla liian vanha saamaan lasta.

Tiedät varmaan itsekin, että et ole liian vanha. Ja kyllä siellä hiekkalaatikon reunalla on enemmän kolmekymppisiä kuin kaksikymppisiä. Itse olen 34 ja lapsi on 2-vuotias. Toinen lapsi saa tulla jossain vaiheessa jos on tullakseen, mutta ei ihan vielä. Olen laskeskellut, että minulla on aikaa vielä ainakin viisi vuotta hankkiutua raskaaksi.

Hei, mä olen 39-vuotias ja suunnittelen ensimmäistä vauvaa tehtäväksi alkuvuodesta, jolloin täytän 40v.

Mä tuun oleen 39v. kun mun molemmat lapset on täysi-ikäisiä :D Hauskaa miten erilaisia elämiä ihmisillä on. :D

Mutta mun mielestä siis jokainen tekee niin monta lasta kuin haluaa (jos luoja suo) ja milloin haluaa. Turha sitä ikää on siinä pohtia, jos lapsi vielä onnistuu. Itse en ehkä enää yli kolmekymppisenä lähtisin hedelmöityshoitoihin, jos ei luomuna tulisi, mutta toiset tekee sitäkin. :D

Mä tuun oleen 39v. kun mun molemmat lapset on täysi-ikäisiä :D Hauskaa miten erilaisia elämiä ihmisillä on. :D

Mutta mun mielestä siis jokainen tekee niin monta lasta kuin haluaa (jos luoja suo) ja milloin haluaa. Turha sitä ikää on siinä pohtia, jos lapsi vielä onnistuu. Itse en ehkä enää yli kolmekymppisenä lähtisin hedelmöityshoitoihin, jos ei luomuna tulisi, mutta toiset tekee sitäkin. :D

Älä muuta sano, mulla on kaksi lasta 3 ja 6 vuotiaat, ittellä on ikää 39v ja en ole edes ainut nelikymppinen äiti tuolla avoimissa ja kahviloissa, tosin heillä muilla on nuorempia lapsia, siinä mielessä olen etuoikeutettu kun edelleen olen kotona, mutta toisaalta kyllä tässä iässä pitää jo ollakin varaa olla kotona vähän ylimääräistä ja tiedätkö mitä? Olen lähdössä jopa opiskelemaan, vaikka ihan hyvä tutkinto on jo ennestään, saanpa vielä olla lasten kanssa kotona.

Nainenhan on niin vanha kuin itsensä kokee! Mulla on sama tilanne, lapset 10,9 ja 6v ja2v. Koen olevani jo todella vanha, enkä ala lapsenteko talkoisiin enää ;). Sisko taas sai ekansa 32v, eikä todellakaan ollut tuolloin vanha, eikä viimeisen saatuaan 36 vuotiaanakaan ollut!

Miten itse näet asian, ratkaisee!! =)
Mä olen vanha, ehkä sinä et ;)

Yhteistyössä