Vauva pärjää isänsä kanssa ihan loistavasti, siihen ei äitiä tarvita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Merena

Vieras
minä olen kuulemma huono äiti. näin sanottiin neuvolassa. isä hoitaa vauvaa täysin. itse en imetä, en tee ruokaa, en katso tytön perään, en kylvetä enkä tee muutakaan. kerran viikossa pidän sylissä ja se siinä. kylmä nainen olen kuulemma. minä kun haluan keskittyä töihin ja muuhun elämään, en lapseen ja mies pärjää lapsen kanssa hyvin.

Kyllä lapselle riittää yksi todellä läheinen vanhempi, se vaan yleensä sattuu olemaan nainen. Mä en ainakan tuomitse. Onhan niitä yh-isiäkin ja vamasti pärjäävät hyvin :)

[QUOTE="mä";22568096]Kyllä lapselle riittää yksi todellä läheinen vanhempi, se vaan yleensä sattuu olemaan nainen. Mä en ainakan tuomitse. Onhan niitä yh-isiäkin ja vamasti pärjäävät hyvin :)[/QUOTE]

ihanaa kun joku ymmärtää. en minä julma ole mutta tämä systeemi toimii meillä parhaiten.

ihanaa kun joku ymmärtää. en minä julma ole mutta tämä systeemi toimii meillä parhaiten.

No kyllä tuo vähän kylmältä kieltämättä kuulostaa. Miten se pilaa sun töihin keskittymisen jos pidät lastasi sylissä useammin? Jos vaikka puoli tuntia päivässä leikität pientä? Miksi edes hankit lapsen jos tunnet, ettei sinusta ole äidiksi?

No kyllä tuo vähän kylmältä kieltämättä kuulostaa. Miten se pilaa sun töihin keskittymisen jos pidät lastasi sylissä useammin? Jos vaikka puoli tuntia päivässä leikität pientä? Miksi edes hankit lapsen jos tunnet, ettei sinusta ole äidiksi?

Mutta on sitten ok jos mies ei hoitaisi lasta? Sitä kun harvat arvostelee, mutta heti kun ÄITI ei ole kiinnostunut niin tulee paskaa niskaan. Kyllähän monet miehetkin haluavat isäksi mutta silti äidit tekee kaiken homman.

Pikkasen provolta kuulostaa. Mutta anyways, ootsä tehnyt lapsen vaan miehesi takia koska ilmeisesti et itse tunnu hänen seuraansa kaipaavan? Kyllä lapselle varmaan riittää että on yksi välittävä ja rakastava vanhempi, mutta silti vähän arveluttaa että minkälaisen mallin lapsi omasta äidistään saa. Varmaan aika kylmän ja etäisen joka ei ikinä ottanut syliin, ei pussaillut eikä leperrellyt..

[QUOTE="hei";22568159]Mutta on sitten ok jos mies ei hoitaisi lasta? Sitä kun harvat arvostelee, mutta heti kun ÄITI ei ole kiinnostunut niin tulee paskaa niskaan. Kyllähän monet miehetkin haluavat isäksi mutta silti äidit tekee kaiken homman.[/QUOTE]

Onko sellaisia perheitä ihan oikeasti muka sitten paljon? Uskon, että suurin osa isistä kuitenkin hoitaa lapsia myös. Meillä ainakin on 50-50 jakautunut lasten hoitovastuu.

[QUOTE="joo";22568144]Jos, siis jos tämä on totta, etkö kaipaa lapsesi läheisyyttä ollenkaan?

Minulle äitinä on ihan mahdoton ajatus olla erossa lapsestani.[/QUOTE]

en kaipaa. kerran viikossa riittää minulle. ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa olla erossa. en harrasta läheisriippuvaisuutta jota näköjään kaikki naiset tekee paitsi en minä.

En todellakaan kutsu läheisriippuvaisuudeksi sitä, että rakastan lapsiani, haluan olla paljon heidän kanssaan, ottaa heitä syliin, osoittaa heille rakkauttani. Millanen sun oma äiti oli sulle?

Alkuperäinen kirjoittaja täh?;22568199:
En todellakaan kutsu läheisriippuvaisuudeksi sitä, että rakastan lapsiani, haluan olla paljon heidän kanssaan, ottaa heitä syliin, osoittaa heille rakkauttani. Millanen sun oma äiti oli sulle?

äitini kyttäsi ja kyyläsi ja aina piti olla kaikesta tilivelvollinen hänelle. hän oli juoppo ja pahoinpiteli minua.

[QUOTE="vieras";22568208]Totta kai mies pärjää, mutta kehtaatko itseäsi edes äidiksi sanoa?[/QUOTE]

äiti tai ei..mies on kyllä parempi vanhempi vaikken minä mitään pahaa lapselle koskaan tekisi. tykkään siitä tosi paljon mutten vaan ole tavallinen äiti, joka hössöttää kotona pullan tuoksuisena. minusta ei ikinä tule sellaista.

Kyllä noin kylmän akan olis kannattanu useaan otteeseen mietteiä, ennekuin hankkii lapsia töidensä esteeksi, vai maksoiko kenties miehesi sinulle palkkaa, lapsen maailmaan saattamisesta. Kumma, että jaksoit raahautua neuvolaan edes mukaan. YÖK, mua oksettaa tollaset itsekeskeiset ääliöt, jolle on suotu edes mahdollisuus saada lapsi.

Miksi pitää tehdä lapsi, jos kokee lapsen elämän kannalta pakolliset asiat (ruokkiminen, läheisyys, hoito ylipäänsä) hössöttämisenä? Onko se hössöttämistä, kun joku hirvi huolehtii vasastaan? Toisaalta, miksi mies tekee lapsen naisen kanssa, joka ei ollenkaan ole valmis jakamaan vanhemmuuden vastuuta?

[QUOTE="minä";22568488]käytit kuitenkin neuvolassa? en oikein usko, että tuollainen äiti vaivaantuu neuvolaan lähtemään. Miten se isä ei sitäkin tehnyt?[/QUOTE]

kävimme kaikki 3 yhdessä neuvolassa. en minun tarvinnut vaivautua vaan halusin kuulla miten lapsen kehitys on sujunut. mies olisi mennyt kahdestaan mutta halusin tulla vapaaehtoisesti mukaan. en aio lastani hyljätä en sentään niin ilkeä ole.

Vauva pärjää ja isä pärjää.Totta kai. Se olet sinä, joka menettää ja paljon, jos et osallistu lapsen elämään.

miten minä menetän paljon? vauva asuu samassa kodissa meidän kanssa ja nukkuu samassa huoneessa. en sentään ollut niin julma että olisin tehnyt abortin. annoin tyttärelleni elämän. en ehkä ole maailman paras äiti mutta tapani rakastaa ei ole perinteinen. tämän palstan mukaan kun pitäisi olla 20 vuotta kotona lapsen takia ja elää vain lapselle olemalla kotiäiti. elämä ei aina mene niin!

Yhteistyössä