Tältäkö kaikkien naisten pitäisi näyttää? *Kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="outoa";22566498]Täällä on jännä vähättelevä asenne trimmattuihin, nuoriin naisiin, jotenkin väheksyvä ja naljaileva, ikään kuin treenattu ja sopivalla ravinnolla huollettu vartalo tekisi tyhmemmäksi ja itsekkäämmäksi, aito nainen taas on pikkusen pläski. Ihan kuin se olisi kaikki vain photoshopin ansiota, mutta nyt seuraa paljastus: ei se ole. Trimmattu ja hoikka vartalo on mahdollista saada ihan taviksenkin.[/QUOTE]

Jos on ihan valtavasti aikaa siihen kropan trimmaamiseen. Minulla työssäkäyvällä kolmen lapsen äidillä ei ole sellaisia aikoja kroppani trimmaamiseen, että siitä trimmattu tulisi. Urheilua harrastan 3 - 4 krt viikossa, mutta olisi liikuttava päivittäin ja tunti päivässä ei olisi tarpeeksi. Enkä minä saa lisää tunteja viikkooni vaikka seison päälläni.

Minä ajattelen niin, että jos ikäiseni kolmen lapsen äiti on trimmissä kunnossa, hän ei sitten ehkä käy töissä, tai hänen prioriteettinsä eivät ole samat kuin itselläni. Meillä homma menee niin, että ihan ekaksi tulee perhe, lasten kuskaamiset, läksyt, harrastukset ja jäljelle jää henkilökohtaista aikaa, jota on esim. aamulla lasten nukkuessa, mutta miehen jo lähdettyä töihin tai illalla vastaavasti kymmenen jälkeen taas lasten nukkuessa. Aamulla katson päivän ainoat uutiset tv:stä ja laitan itseni työkuntoon ennen kuin herätän lapset, illalla luen tai katson tunnin verran telkkarista jotain sarjaa. Liikuntaa ehdin harrastaa silloin, kun lapseni ovat liikkumassa - tällä tavalla tulee se 3 - 4 kertaa viikossa.

Mulla on hoikka ja kiinteä kroppa, mutten kyllä silti näytä tuollaiselta kuin Gisele. :D Mulla on paaaaaljon lyhyemmät sääret, ja lihaksikkaammat. Mallit on yleensäkin tuollaisia pitkäraajaisia, gasellimaisen hoikkia, eikä mitään erityisen atleettisia. Mutta tosi kaunis vartalo hänellä kyllä on!

Asiasta kolmanteen, meillä töissä ihmisten linjoja vissiin auttavat ne seikat, että työnantaja tarjoaa lounaan ja se on aina tosi terveellinen pamaus. Toisekseen, välipalat kielletty omilla paikoilla, samoin muut juomat kuin vesipullo. Työnantaja tarjoaa kahvitauoilla hedelmiä päivittäin. Ilmainen kuntosali myös käytössä. Siinä pysyy sitten kuosissa, muttei tule nälkä. Sellaisia terveellisen elämän ja hampaiden hyvän huollon periaatteita.

Oho! Mikä tuommoinen työpaikka on? Niitä saisi löytyä enemmänkin.
En ole yhtään jaksanut lukea tätä ketjua, muutamaa viestiä lukuunottamatta, mutta lisään nyt oman mielipiteeni tämän viimeisen sivun keskustelun perusteella.
Toiset vaan syntyy kauniimmiksi kuin toiset, ja jos näin käy, niin kivat sille, muttei se mikään ylpeyden aihe ole kun ei ole itse aiheutettua. Kyllä tuohon kauneuteen geenitkin vaikuttaa, vaikka miten treenais.
Toisekseen, jos on kovalla työllä treenannut ja "syönyt" itsensä kauniiks, niin kivat sillekin, terveempänähän elelee, ja hyvinvoivampana kuin sellainen joka vetää kaljaa ja makkaraa, eikä liiku.
Onneksi itse en ole enää niin ulkonäkökeskeinen (eikä ole siis mitään iän mukana tuomaa "pakkoa") kun joskus olin. Sahasin päivät pitkät salilla, ja kuosissa olin. Edelleen harrastan liikuntaa, ja pyrin syömään terveellisesti, mutta semmoinen joka gramman kyttääminen ja itsensä jatkuva tuunaaminen on mielestäni vähän turhanpäiväistä. Kukin todellakin tyylillään.

Se, että tuunaa itseään hullun lailla, ei saa omaa arvostustani nousemaan ko. henkilöön, eikä tuo ole kauneuden kriteeri. (Sanon nyt varmuudeksi, että en sitten "aliarvostakaan" ketään tuommoisen perusteella). Maailmassa on hyvin paljon kauniita ihmisiä, Suomessakin. Enkä itse ole vielä sellaista maata nähnyt, missä suurin osa naisista olisi jotenkin yleisesti kauniimpia kuin toisaalla. Ja olen matkustellut paljon.

Sillä oikeudella, että kahvitiloissa on kahviautomaatti sitten. Omassa työpisteessä ei juoda muuta kuin vettä. Lounaalla on maitoa, vettä ja piimää tarjolla.

No kiva niille jotka ei juo kahvia eikä vettä...Mun mielestä kummallista, että saa tuollaasesta määrätä.

No kiva niille jotka ei juo kahvia eikä vettä...Mun mielestä kummallista, että saa tuollaasesta määrätä.

Talo, jossa työskentelemme, on vastavalmistunut. Eivät halua Aallon, Gullichsenin, Kukkapuron ja muiden suunnittelemien kalusteiden tahriintuvan. Toisekseen, mitä muuta sitä sitten joisi? Limua, mehua? Tosi paha hampaille lipittää sellasta. Janoon voi juoda vettä ja kahvitauoilla sitten automaatista kahvia/teetä. Ei ole vielä kukaan janoon kuollut. Lounastauolla voi toki lähteä uloskin syömään, mutta ei meillä kukaan oikeastaan tee niin.

Tässä pari täydellistä naista ;)

bbmaria_2juttu2911in_bb.jpg

[QUOTE="Horuksen silmä";22567370]Mä ihmettelen miksi joku ei juo vettä? Vesihän on elintärkeää keholle. Aika epäterveellistä jos sen veden korvaa jollain muulla juomalla.[/QUOTE]

No jotkut nyt ei vain juo vettä, minkäs mä sille voin.

[QUOTE="Horuksen silmä";22567422]Et sä toki voi sille mitään. Mutta he itse voivat opetella juomaan vettä =)[/QUOTE]

Miksi? Jos ei halua, niin ei siihen voi pakottaa. Jotkut pitävät vettä aivan kamalana eivätkä pysty juomaan sitä.

No eihän kaikki vedestä tykkää. Mun mielestä ei ole mitenkään kummallista tuo ettei juo vettä. Kai he sitten juovat jotakin muuta janoonsa kuin vettä...
Mikäs sun ehdotuksesi janojuomaksi veden tilalle olisi? En keksi oikein mitään, mikä ei olisi ongelmallista niissä määrin, mitä vettä tulisi juoda päivittäin. Tuoremehut on huonoksi hampaille, mehut ja limut myös ja lisäksi lihottaa, tai sitten sisältävät epäterveellisiä makeutusaineita. Maidosta/piimästä taas saa helkutisti kaloreita, jos niitä sen pari litraa päivässä juo.

[QUOTE="vieras";22567446]Mikäs sun ehdotuksesi janojuomaksi veden tilalle olisi? En keksi oikein mitään, mikä ei olisi ongelmallista niissä määrin, mitä vettä tulisi juoda päivittäin. Tuoremehut on huonoksi hampaille, mehut ja limut myös ja lisäksi lihottaa, tai sitten sisältävät epäterveellisiä makeutusaineita. Maidosta/piimästä taas saa helkutisti kaloreita, jos niitä sen pari litraa päivässä juo.[/QUOTE]

Jotkut juo kivennäisvettä.

[QUOTE="Horuksen silmä";22567453]No toivottavasti eivät joudu tilanteeseen missä muuta kun vettä ei ole tarjottavana. Siinähän menis ressukoita henki.[/QUOTE]

Onko nyt keskusteltu tuollaasesta?

Mun paras kaveri esim. ei juo vettä ollenkaan, hän on välillä karjunut exälleen kuolevansa janoon kun mehu on ollut loppu, vetä ei vaan ole voinut juoda. :D Mun mieskään ei muuten oikeis juo vettä, tuli just mieleen. Mutta näillä molemmilla onkin hampaat tosi huonossa kunnossa. Itse juon vettä varmaan 3-4 litraa päivässä, ja maitoa ruuan kanssa. En juo kahvia tai teetä, joskus harvoin lasillisen limua, ja hampaat on silti kuin Andy McCoylla. :D

Alkuperäiseen aiheeseen, mä olin ennen raskautta noin hoikka kun tuo malli tossa kuvassa, nykyään painan 58kg (oon 167cm pitkä) ja ahdistaa. Muuten ei ahdistais mutta toi ylimääränen 6kg (siis verrattuna ennen raskautta olleeseen painooni) on kaikki mulla edelleen mahassa. :( Pelkästään namin syömisen lopettamisella ja vaikkapa 20 vatsalihasta päivässä tekemällä olisin varmaan alle 2kk samassa kunnossa, mutta hitto kun ei jaksa. :/

[QUOTE="Horuksen silmä";22567494]Ööööö...keskusteliko ap avauksessaan jotain veden juomisesta? Vai onko pelkästään mun kommenttini tähän keskusteluun sopimaton? *raapii hölmistyneenä päätään*[/QUOTE]

Hohhoijaa.

Yhteistyössä