1 tai 2 lasta: säälittävää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "qwe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

"qwe"

Vieras
en siis ymmärrä sitä, miksi jotkut tekee vaan yks tai kaksi lasta. ykslapsisten vanhemmat joutuu IHAN KOKO AJAN oleen sen kersan kanssa, kun se haluu viihdykettä. Kaks lasta tappelee IHAN KOKO AJAN eikä vanhemmilla ole hetken rauhaa. Sit vanhemmat vinkuu, kun ei ole omaa aikaa.

Isot perheet on jees.

Kai sitä on hullumpiakin säälin aiheita keksitty. :D

Ei nyt just tuu mieleen, mutta...

Muoks. Eip, vaikka kuinka mietin, niin kyllä sä ap ihan pohjat tähän asiaan nyt vedit. :D En keksi tyhmempää säälimisen aihetta.

Viimeksi muokattu:
:laugh:

"Kaks lasta tappelee IHAN KOKO AJAN eikä vanhemmilla ole hetken rauhaa."
Ihan sama onko niitä lapsia kuinka monta, ne tappelee silti! :D Yksin, parin kanssa tai joukkona..:whistle:

siksi etten koe minulla olevan aikaa kuin yhdelle lapselle ja koska haluan pukea lapseni laadukkaisiin vaatteisiin ja että hänellä on monipuolisia harrastuksia, ajattelen ettei minun varani riitä kuin yhteen lapseen ja tämänkaltaiseen elämään.

mulla on ainaski helppoa yhden lapsen kanssa...touhuilee ja leikkii paljon itsekseenkin, välillä käy vaan sylissä ja tarkistamassa, että äiti on paikalla...eikä tarvi puuttua sisarustappeluun ja huutoon...sellasta se taas on monilapsisten perheellä...mä en tahdo jaksa edes ku sukulaisperhe tulee kylään kolmen pienen lapsen kanssa kun se meteli ja jatkuva tappelu on niin hirveen rasittavaa,..puhumattakaan siitä kun sitten niiden vanhemmat on koko ajan hermoronahduksen partaalla kun lapset ei tottele ja kuuntele. Yhden lapsen kanssa on niiiin helppoa verrattuna heihin.

Saa sääliä ihan vapaasti. :D En kyllä ymmärrä miten lasten keskinäinen tappeleminen tai vanhempien oman ajan määrä korreloi lasten lukumäärään, mut ei mun onneksi tarvitse ymmärtääkään. ;)

Lapset on lahja ja jokainen järkevä vanhempi on kiitollinen siitäkin, jos on vaikka "vain" yksi lapsi. Aina kun ei voi valita saako lapsia vai eikö ja ovatko lapset terveitä vai ei.

Terveisin suurperheen äiti

Ja mä taas olen kateellinen niille, joilla on edes yksi lapsi, saatika kaksi!! Huoh... tässä taas näkee, miten jotkut pääsee niin helpolla, että riittää energiaa tollaseenkin SÄÄLIIN!! :O

Ja mä taas olen kateellinen niille, joilla on edes yksi lapsi, saatika kaksi!! Huoh... tässä taas näkee, miten jotkut pääsee niin helpolla, että riittää energiaa tollaseenkin SÄÄLIIN!! :O

joo, mulla ei ole yhtään lasta. mutta mun ystävillä on ja naapureilla niin mä aika hyvin tiedän tän jutun. mä ainakin haluan ehdottomasti ison perheen, paljon lapsia. kauheeta kun naapurin yhden lapsen vanhemmat huutaa ja meuhkaa kun se lapsi huutaa ja meuhkaa. sen sijaan toisen naapurin isossa perheessä on lähes aina hiljaista lukuun ottamatta normaaleja leikin ääniä ja jalkojen tassutusta.

Mulla on onneksi kaksi mukavaa lasta, jotka ei tappele koko ajan :saint:

Provohan tämä on, mutta toteanpa silti että kaikki ei vaan halua suurta perhettä. On muutakin tekemistä.

[QUOTE="qwe";22558640]joo, mulla ei ole yhtään lasta. mutta mun ystävillä on ja naapureilla niin mä aika hyvin tiedän tän jutun. mä ainakin haluan ehdottomasti ison perheen, paljon lapsia. kauheeta kun naapurin yhden lapsen vanhemmat huutaa ja meuhkaa kun se lapsi huutaa ja meuhkaa. sen sijaan toisen naapurin isossa perheessä on lähes aina hiljaista lukuun ottamatta normaaleja leikin ääniä ja jalkojen tassutusta.[/QUOTE]

Kerrankin joku suurten perheiden asialla :laugh:

[QUOTE="qwe";22558640]joo, mulla ei ole yhtään lasta. mutta mun ystävillä on ja naapureilla niin mä aika hyvin tiedän tän jutun. mä ainakin haluan ehdottomasti ison perheen, paljon lapsia. kauheeta kun naapurin yhden lapsen vanhemmat huutaa ja meuhkaa kun se lapsi huutaa ja meuhkaa. sen sijaan toisen naapurin isossa perheessä on lähes aina hiljaista lukuun ottamatta normaaleja leikin ääniä ja jalkojen tassutusta.[/QUOTE]

Ai sä tiedät! :D No voisko olla mitään tekemistä lasten kasvatuksella täs asiassa? :D
Niin, ja minäkin halusin ison perheen... haluan vieläkin, mutta äärettömän kiitollinen olen, jos joskus yhdenkin lapsen saan. Elämä ei aina mee niin, ku kuvittelee... paitsi ikävä kyllä yleensä tollasilla ääliöillä, jotka kuvittelee, että kaikki on niin helppoa, ja ottaa oikein asiakseen sääliä toisia! :( Minkä ikänen mahdat olla?

Ai sä tiedät! :D No voisko olla mitään tekemistä lasten kasvatuksella täs asiassa? :D
Niin, ja minäkin halusin ison perheen... haluan vieläkin, mutta äärettömän kiitollinen olen, jos joskus yhdenkin lapsen saan. Elämä ei aina mee niin, ku kuvittelee... paitsi ikävä kyllä yleensä tollasilla ääliöillä, jotka kuvittelee, että kaikki on niin helppoa, ja ottaa oikein asiakseen sääliä toisia! :( Minkä ikänen mahdat olla?

no, mä tarkoitin niitä, joilla jo on yksi tai kaksi lasta, ja jotka ei halua edes enempää, koska kuvittelevat että iso perhe on säälittävä luuseriperhe. tarkoitus ei ollut vähätellä kenenkään lapsettomuutta tai vaikeuksia saada lapsia.

tiedän. naapureita ja ystäviä seuraamalla saa tietoonsa faktaa. :)

[QUOTE="vieras";22558491]siksi etten koe minulla olevan aikaa kuin yhdelle lapselle ja koska haluan pukea lapseni laadukkaisiin vaatteisiin ja että hänellä on monipuolisia harrastuksia, ajattelen ettei minun varani riitä kuin yhteen lapseen ja tämänkaltaiseen elämään.[/QUOTE]

Luulenpa että lapsi ottas ennemmin sisaruksen kun hienot vaatteet tai harrastukset. Sisaruussuhde on elämän pisin suhde monelle ja sisarukset todella tärkeitä koko elämän.

[QUOTE="qwe";22558717]no, mä tarkoitin niitä, joilla jo on yksi tai kaksi lasta, ja jotka ei halua edes enempää, koska kuvittelevat että iso perhe on säälittävä luuseriperhe. tarkoitus ei ollut vähätellä kenenkään lapsettomuutta tai vaikeuksia saada lapsia.[/QUOTE]

Eikai kaikki yhden tai kahden lapsen vanhemmat ajattele, että suurperheet on säälittäviä luuseriperheitä? :O Jotkut viihtyy pienemmässä perheessä, toiset isommassa, eikai siihen mitään sääntöä oo? Voi kun kaikilla vaan ois mahdollisuus juuri sen kokoiseen perheeseen, kuin itse haluaa...
Ja faktaa voi saada seuraamalla muiden perheitä, mutta onhan se oma perhe eri, voihan sunki mielipitees viel muuttua, kun saat sen ensimmäisenkin :) Omissa kavereissa lähinnä sellaisia perheitä, joissa kolme lasta tai enemmän, ja ihan erilaisia ovat kaikki perheet, toisten lapset käyttäytyy huomattavasti paremmin, kuin toisten. Että sanoisin kyllä, että kasvatuksella aika iso vaikutus tähän... ;)

Yhteistyössä