Vaikuttaako omaishoidontuki toimeentulotukeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selma-rouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä tuo omaishoidontuki pitäisi kuulua tuloihin, sillä sitähän saadaan paikkaamaan sitä omaa tulotasoa, mikä menetetään kun ei voi olla töissä kodin ulkopuolella. Varma toki en ole, mutta järjellä näin. Viimeistään sossuun soittamalla saa tietää, ellei jossain ole netissä infoa asiasta?

Vammaistuet ja eläkkeensaajan hoitotuet taitaa olla niitä harvinaisia rahoja, mitä ei sossu huomioi tuloksi.

Tuloina otetaan huomioon kaikkien perheenjäsenten nettotulot. Tulona ei huomioida vähäisiä avustuksia tai ansioita, äitiysavustusta, Kelan hoitotukea eikä vammaistukea

Kyllä tuo omaishoidontuki pitäisi kuulua tuloihin, sillä sitähän saadaan paikkaamaan sitä omaa tulotasoa, mikä menetetään kun ei voi olla töissä kodin ulkopuolella.
:laugh: :laugh: :laugh: Kyllä se vähän päälle 300 euroa kuussa paljon paikkaakiin tulotasoa (jos on siis alin omaishoidontuki, mitä suurin osa saa)
Minulle ainakin sanottiin, ettei se estä käymästä töissä, jos saa elämän järjestettyä muuten sopivasti (esim. lapsi erityiskoulussa ja sen iltapäiväkerhossa koulupäivän jälkeen). Tosin olen kotona ja lapsi ei käy iltapäiväkerhoa.

Siis oon vajaat 3-vuotiaan omaishoitaja ja kotona on vuoden ikäinen lapsi ja oon raskaana. Joten jos soitan ja sanon, etten enää tahdo omaishoitajatukea vaan oon ennemmin ilman. Siinä vaan menettää ne vapaat, joita oikeesti käytän ottamalla hoitajan mukaan sairaalakäynneille katsomaan lasten perään. Mitään vapaapäiviä oikeesti ole. Mutta ompahan maailman ihanimmat lapset <3

Älä nyt sitä omaishoidontukea laita pois. Jos teille tulee paljon lääkekuluja niin saatte niihin rahat sossusta kuitenkin, kun menot ylittävät tulot.

Tosiaan lähes kaikki tulot vaikuttavat, mutta vammaistuki ei. Siksi moni vammainen elelee ihan kivasti tuillaan. (Esim kuurot, muuten hyvin työkykyiset ihmiset.)

Siksi moni vammainen elelee ihan kivasti tuillaan. (Esim kuurot, muuten hyvin työkykyiset ihmiset.)
Ai niinkö? 420,51€/kk...
H3M47E5.png

Yhteistyössä