Mä en oikeen tajua ihmisiä jotka valittaa talvella kylmää, mutta eivät silti pukeudu kunnolla

Rollolainen
[QUOTE="vieras";22541329]mut naama jäätyy silti, ja en "pysty" hengittään jos kasvoilla on joku kangas.

Saakos siis valittaa jos pukeutuu kunnolla ja silti paleltaa ?[/QUOTE]

hanki kypärämyssy missä jää vain silmät näkyviin ei ahdista

ei enää kylmävarvas
Mulla tuohon varpaiden palelemiseen auttoi, kun kokeilin vanhalta pilkkijältä saatua neuvoa. Ostin kenkiin villapohjalliset, joissa oli folio pohjassa eristämässä kylmää. Varsinkin jos joutuu seisomaan paikoillaan ei kylmä pääse pohjaa pitkin palelluttamaan :)

Kieltämättä vähän hymyilytti, kun lyhyeen takkiin, ohuenohueen pipoon & hansikkaisiin sekä minihameeseen & sukkiksiin pukeutunut koulukaveri valitti että hän jäätyy pystyyn, ja mietti että mitä ihmettä hänen oikein pitäisi pukea päälleen ettei palelisi.

Jos vaikka aloittaisi housuista? :xmas:

Minua ainakin inhottaa monet talvivaatteet, kun tekevät liikkumisesta niin kömpelöä. Yksi on pipo ja paksu toppatakki, kun nämä molemmat on päällä niin esimerkiksi päätä on paljon vaikeampi ja raskaampi kääntää. Yksinkertaisesti minua ainakin ahdistaa usein olla talvivaatteissa. Tai sitten se kun menee kauppaan tai kauppakeskukseen niin usein meinaa sitten läkähtyä sinne. En omista autoa, joten en voi jättää vaatteita autoon.

Toinen on talvikengät. Viime talvena jalat paleli kaikissa kengissä mitä käytin, vaikka oli useammat sukat jalassa.
Jeps. Mieluummin kärsin työmatkalla 5-10 minuuttia kylmästä kuin joka aamu tungen itseäni ties minkä untuvatakkien ja toppahousujen sisälle. Ei se sitä tarkoita etteikö kylmä vituttaisi. Ihme aloitus ketjulla.

"hihihihi"
Tunnustan että ole juuri tuollainen turhasta valittaja. Ei vain jaksa ahtaa kauheaa määrä vaatetta aamuisin päälle, sitten pitäisi töissä puolet vaatteista poistaa, ettei työpäivän aikana tukehdu, ja sitten pitäisi taas töistä lähtiessä vetää uudestaan kamala vaatearsenaali päälle. MIelummin palelen ne lyhyehköt työmatkat ja valitan sitten, miten järkyttävän kylmä on.

Kun on kauheesti vaatteita niin on hankala liikkua. Muutenkin oon vilukissa eikä auta vaikka olisi kuinka paksusti vaatteita. Toisaalta olen myös turhamainen ja tahdon näyttää "hyvältä" ettei mitkä tahansa vaatteet käy.

"vieras"
Ainahan on liian kylmä tai liian kuuma.

Eihän nuoret miehet osaa edes armeijassa pukeutua oikein, vaikka siellä on vaatteetkin annettu valmiiksi niin miten sitten arjessaan muutenkaan.

Moniko osais pukeutua oikein jos pitäis tehdä vaikka työpäivä 20 asteen pakkasessa?

Alkuperäinen kirjoittaja ei enää kylmävarvas;22541676:
Mulla tuohon varpaiden palelemiseen auttoi, kun kokeilin vanhalta pilkkijältä saatua neuvoa. Ostin kenkiin villapohjalliset, joissa oli folio pohjassa eristämässä kylmää. Varsinkin jos joutuu seisomaan paikoillaan ei kylmä pääse pohjaa pitkin palelluttamaan :)
Mistä tuolllaisia pohjallisia saa?

Foortti harmaana
Mä en natise, laitan napit kiinni ja käsineet käteen kun pakkanen ylittää 15 astetta.
Ja tarpeen vaatiessa tietty enempi, mut tosiaan, en ASU ulkona, käyn luistelees ym jos lasten kanssa tarvii, mutta en seisoskele siellä.
Ja tasan tarkkaan kesän helteet oli KAMMOTTAVIA, mitään ei jaksan tehdä, kun oli paha olo =(

Nyt kykenee tehdä vaikka mitä kotihommia sun muita!!! ;)

Keittiönoita
Mä en palelel 30 asteen pakkasessakaan, jos olen ulkoilemassa vaikkapa puudelin kanssa. Ongelmia tuottaa muu liikkuminen ulkona. Esim töihin mennessä ensin kävelet bussipysäkille ja odottelet siellä kelistä riippuen 5-25 minuuttia bussia. Sitten istut 30-40 minuuttia bussissa, jossa on lämmitys täysillä. Sen jälkeen taas kipität bussipysäkiltä raitiovaunupysäkille, jossa seisot 5-25 minuuttia voimakkaassa tuulessa. Ja sitten taas istut ratikassa, jossa on lämmitys täysillä. Työpaikalle saavuttuasi et kuitenkaan saa olla hikinen.

"vieras"
Mä rakastan kunnon talvea, lunta ja pakkasta. Ihanaa! Mutta mua ärsyttää talvesta ruikuttajat, varsinkin kun itse teen ulkotyötä, jossa joutuu olemaan monesti yli 8h ulkona säässä kuin säässä. Jos ei päivässä vietä tuntia enempää ulkona niin ei ole mitään asiaa valittaa kylmyydestä varsinkaan jos ei osaa pukeutua asianmukaisesti.

Varpaiden palelemiseen auttaa hyvin se pohjallinen josta oli puhetta sekä se, että kenkä on riittävän tilava useampaan sukkaan. Kannattaa myös ulos lähtiessä laittaa puhtaat kuivat sukat jalkaan, vaikka sukka tuntuukin sisällä jalassa kuivalta on se silti voinut kostua. Ja jos laittaa useamman sukan jalkaan niin ensimmäisenä tekokuituinen sukka, sitten joku puuvillasekotteinen mikä imee sen hien siitä tekokuituisesta ja sitten villasukka. Näin jalka pysyy kuivana ja lämpimänä.

Mun täytyy sanoa että vasta viime talvena mä opin pukeutumaan niin että en palele ulkona ja oon sentään yli 30v. Tajusin ettei aina tarvitse olla niin diivamainen että ei voi vetää toppahousuja jalkaan tai karvahattua päähän, ennen oli se ulkoinen habitus niin tärkeä että mielummin paleli kuin pukeutui kunnolla :ashamed:. Nyt se jo naurattaa mutta silloin se oli "kuoleman" vakava asia :whistle::LOL:!
itselläni on vähän sama juttu. ikää jo 30 ja vasta nyt tänä talvena, lähinnä kiitos taaperon on tajunnut, että joskus ne toppahousut vain ovat paras vaihtoehto vaikkevat mitenkään hot & rock olekkaan :D

mä oon päivittänyt parin talven aikana melkein kokonaan mun talvivaatteet ja nyt on IHANAA. Ruskovillan villakerrastot, sorelin toppakengät, untuvatumput ja untuvatakki. Ainoastaan vanhat toppahousut odottavat enää uusintaa. Mutta kyllä noihin on mennyt rahaa, esim parit hanskat maksoivat 200e vaikka sain alennusta. Mutta enää ei tartte kärsiä yhtään kohmeisista sormista. Mulla on nollassa sormet jäässä perustumpuilla....

mutta naparetkeilijän ulkovaatteet ja muodin trendit eivät täysin kohtaa vaikka esim takki on ihan hyvännäköinen... Luovun niistä trendeistä.

Viimeksi muokattu:
itse en voisi luopua nilkkapitusesta villakangas takistani, jossa on muhkeaa karvaa hihansuissa & tyköistuva leikkaus vyötäröllä. onhan se kömpelö ja autoon istuminen se päällä on yhtä helvettiä, mutta niin lämmin :heart:

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmä on in;22541714:
Vitsi mä nautin näistä keleistä!!! :) Viime kesän hellehelvetti on niin hyvässä muistissa vieläkin, että nää pakkaset on parasta vastapainoa niille!
Ei noin saa sanoa, koska kaikkien kuuluu rakastaa helvetillistä kuumuutta :O Niidenkin, joiden läheisiä menehtyi kuumuuden takia! Ja koska tällä palstalla tietyt nimimerkit sanovat että ei saa valittaa helteestä vaan pitää rakastaa paahtavaa kuumuutta!

Beep
Kitistään kun on jo nyt niin kylmä, että miten sitä pärjää kun tulee vielä kylmempää. Silti ei pueta päälle kunnolla vaan kuljetaan liian ohuissa vaatteissa, ei ole välttämättä kunnollista pipoa/lakkia, ohuet hanskat jne. Eikä vissiin tajuta, että sinne takin alle voi pukea enemmän kuin yksi tai kaksi paitaa esim. neuletakki tai fleece väliin niin kyllä tarkenee.

Ihmiset asuneet koko ikänsä Suomessa eivätkä silti osaa pukia kunnolla?! Eikä ole kyse pelkästään mistään teineistä vaan ihan aikuusista ihmisistä.

Joillakin teineillä sitten taas näkee kunnon talvitakkeja ja pipoja eikä mitään takkeja jotka hädin tuskin peittää navan (näin kärjistetysti ).
Mä en ainakaan tarkene, sillä en mä rupea naamaani suojaamaan monella villa/fleecevaatteella, enkä vaan siedä hengittää pakkasilmaa kauaakaan. Piste.

Yhteistyössä