Mä en oikeen tajua ihmisiä jotka valittaa talvella kylmää, mutta eivät silti pukeudu kunnolla

Kitistään kun on jo nyt niin kylmä, että miten sitä pärjää kun tulee vielä kylmempää. Silti ei pueta päälle kunnolla vaan kuljetaan liian ohuissa vaatteissa, ei ole välttämättä kunnollista pipoa/lakkia, ohuet hanskat jne. Eikä vissiin tajuta, että sinne takin alle voi pukea enemmän kuin yksi tai kaksi paitaa esim. neuletakki tai fleece väliin niin kyllä tarkenee.

Ihmiset asuneet koko ikänsä Suomessa eivätkä silti osaa pukia kunnolla?! Eikä ole kyse pelkästään mistään teineistä vaan ihan aikuusista ihmisistä.

Joillakin teineillä sitten taas näkee kunnon talvitakkeja ja pipoja eikä mitään takkeja jotka hädin tuskin peittää navan (näin kärjistetysti ).

no mutta
Mä pukeudun kyllä kunnolla, mutta silti inhoan kylmää. Inhoan siinä mm. sitä, että pitää pistää enemmän päälle.
Mä en tajua ihmisiä, jotka valittavat keskustelupalstoilla henkilökohtasesta elämästään.

Minua ainakin inhottaa monet talvivaatteet, kun tekevät liikkumisesta niin kömpelöä. Yksi on pipo ja paksu toppatakki, kun nämä molemmat on päällä niin esimerkiksi päätä on paljon vaikeampi ja raskaampi kääntää. Yksinkertaisesti minua ainakin ahdistaa usein olla talvivaatteissa. Tai sitten se kun menee kauppaan tai kauppakeskukseen niin usein meinaa sitten läkähtyä sinne. En omista autoa, joten en voi jättää vaatteita autoon.

Toinen on talvikengät. Viime talvena jalat paleli kaikissa kengissä mitä käytin, vaikka oli useammat sukat jalassa.

Rollolainen
tiiätkö kun tuolla mun miehellä on AINA VARPAT jäässä, vaikka olis pukenut kahdet villasukat. Muuten hän kyllä osaa pukea riitävästi päälle.

Mutta jos pakkasta on aamuyöllä ( noin klo5 pinttaan -25) niin siinä väkisinkin kasvot pyöräillessä palelee, vaikka kuinhka hyvin muuten olsi pukenut päälle.

Mä pukeudun kunnolla mutta mulla jäätyy aina kasvot. En tykkää talvesta muutenkaan kun on niin paljon pimeetä. Ja lasten kanssa ulkoilu on aina hankalaa, etenkin kun on lapsi joka on vähän aikaa sitten oppinut pois vaipoista.
Mä vaan rakastan kesää ja lämmintä ja valoisaa. Edes viimekesän hellerajojen ylitykset ei tuntuneet musta kauheilta

---
Joskus musta tuntuu, että ei niin paljoa vaatetta ole keksittykään, että mua ei palelisi. Ok, jos olisi varaa ostaa todella laadukkaat ja lämpimät ulkoiluvaatteet.

Joskus jos joutuu 20 minuuttiakin bussia odottelemaan pysäkillä niin vilu siinä tulee vaikka yrittäisi pikkasen liikkuakin.

Meillä täällä länsirannikolla ei ole moneen aikaan ollut niin kylmiä talvia kuin viime talvi ja (valitettavasti nähtävästi) tämäkin. Mun oli ainakin viime talvena tosi hankalaa jotenkin oikeesti saada tarpeeksi vaatetta päälle kun en oo tottunut tälläsiin arktisiin olosuhteisiin. Ja vaikka ois kuinka paljon päällä niin naama ja silmät jäätyy aina. Yäk, olispa pian kesä :D

No toki jotkut on vilukissoja eikä siinä auta oikeen mikään, mutta kun joillakin on selvästi liian vähän vaatetta. On päällä vähän tuulitakkia paksumpi takki ja sitten valitetaan kun on kylmä vaikka kunnon toppatakkejakin on olemassa.

"mä"
Minä kuljen kaupungillakin toppavaatteet päällä. Ihan toppahousutkin on jalassa, alla saattaa olla kolmet pitkikset ja kaksi pitkähihaista paitaa joista toinen villaa. Kyllä tarkenee :) Ja kun ostaa kerrasta nätit toppavaatteet ja maksaa niistä hiukan enemmän niin ei tarvitse hävetäkään.

"vieras"
No toki jotkut on vilukissoja eikä siinä auta oikeen mikään, mutta kun joillakin on selvästi liian vähän vaatetta. On päällä vähän tuulitakkia paksumpi takki ja sitten valitetaan kun on kylmä vaikka kunnon toppatakkejakin on olemassa.
Jotkut on vilukissoja ja palelee, mutta toiset palelee ihan omaa syytään. Mun yks kaveri aina marisee, vinkuu ja valittaa kovaan ääneen, että Suomessa on niin kylmää ja märkää ja pimeetä. No siihen kylmään vois auttaa oikeesti lämpimät vaatteet, ohut neule ei paljon auta, jos jalassa on ohuet sukat ja KESÄKENGÄT! Voi taivas! Talvikenkiäkin on monenlaisia ja mulla on nyt niin parhaat talvilenkkarit, hyvät jalassa, paremmat kun mitkään kesäkengät ja lämpimät! Jos oikeesti palelee helposti, niin satsais laadukkaisiin vaatteisiin, talvivaatteet on ihan käytännöllisiä, kun näkee vähän vaivaa etsiäkseen parhaimmat, eikä tarvi olla kaikkein kalleimmat.

IhaNainen
Mä oon ainakin ennen ollu niin laiha että ei oo auttanut vaikka puen kuinka paljon. Viime talvenkin kuljin hyvinä päivinä kolmet housut, neljä paitaa, paksu takki, kunnon kengät, pipo ja kahet tumput kädessä ja silti oli kylmä. Katotaan tänä talvena, raskauden jälkeen on vielä 6kg ylimäärästä (mut en kyllä vieläkään oo kuin normaalipainoinen)

"vieras"
minä olen niin lihava etten ole löytänyt kunnollisia ja päällemahtuvia toppavaatteita, siksi minä kuljen pakkasessa ilman asianmukaista varustusta :( kiva että lapset ja mies topattu ja itse ilman...että tällainenkin näkökulma asiaan...ja toisekseen, vaikka löytyisikin niin aina ei ole edes rahaa ostaa kuten esim. tällähetkellä joten näillä mennään :(

"Nina"
Mä taas rakastan kunnon talvea kun on pakkasta ja paljon lunta! Ulkoilu on kivaa raikkaassa talvisäässä varsinkin jos aurinko paistaa. Tarkeneminen on vain pukeutumiskysymys.
Hellettä sensijaan en kestä millään, tulen huonovointiseksi.

"vieras"
Joissain ammateissa pukeutumisella on merkitystä. Toppahousut ja untsikka, pipo ja toppatossut ei ihan kaikille toimi... eikä välttämättä ole kunnon sosiaalitilojakaan vaatteiden vaihtoon...

Mun täytyy sanoa että vasta viime talvena mä opin pukeutumaan niin että en palele ulkona ja oon sentään yli 30v. Tajusin ettei aina tarvitse olla niin diivamainen että ei voi vetää toppahousuja jalkaan tai karvahattua päähän, ennen oli se ulkoinen habitus niin tärkeä että mielummin paleli kuin pukeutui kunnolla :ashamed:. Nyt se jo naurattaa mutta silloin se oli "kuoleman" vakava asia :whistle::LOL:!

tiiteni harmaana
Just eilen aamulla, kun itse lähdin yövuorosta kotiin (autolla) topattuna päästä varpaisiin, ajoi joku keski-ikäinen nainen pyörällä töihin ilman päähinettä. Oli ihan kamala viima ja -10 ainakin mittarissa. Ei voinut muuta kuin ihmetellä, että on ne ihmiset tyhmiä, kun eivät edes pääkultaansa viitsi suojata.

Yhteistyössä