Ostimme talon - kukaan ei enää käy...

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
Mutta meillä itselläänkin on lapsia! Ja ne kyllä sotkee mutta pidän perussiisteydestä huolta, mutta en ole mikään himosiivoaja! Peileissäkin kyllä on sormen jälkiä ;) että ei todellakaan ole TIP TOP, tietenkin kun ystävät tulivat ensimmäisen kerran katsomaan taloa, niin olin kyllä laittanut paikat kuntoon, kukapa ei??? Ja kun on enemmän tilaa niin ei näytä niin sotkuiselta huusholli vaikka muutama lelu olisikin lattialla. Ymmärtäkää nyt pointtini hyvät naiset!
no tuskin se siitä talosta tai siisteydestä johtuu. Onko jotain sellaista ettei teillä mielenkiinnon kohteet enää kohtaa, ootko puhunut kovasti talon rakentamisesta ja sisustamisesta? En jaksais ite kuunnella sellasta kovin kauaa taukoamatta kun ei itelle oo lainkaan ajankohtainen asia, samoin kun en nyt jaksa jutella kenenkään pissanäytteistä ja närästyksestä rv se ja se.

Kuinka aktiivisesti oot kutsunut ystäviä kylään? Onko sun ystävissä sellaisia äitejä jotka on viime aikoina palannu työelämään? Arjen oravanpyörässä helposti jää kaverit vähemmälle huomiolle.

--ap
[QUOTE="minä";22528929]Kyllä minustakin kuulostaa tuo siivoamisesta puhuminen vähän siltä, että kaverisi voivat hyvinkin ottaa vaikka vittuilunakin, että mullapa on niin iso talo, että en ehdi kyläilee, kun pitää siivota. Mut sama onkelma, että muutin vähän kauemmas kavereista, eikä oo kyllä enää vieraita näkyny.[/QUOTE]

No nimenomaan minä olen se joka ehtii kyläilemään...

Ja miksi kaikki takertuu siihen siivous-asiaan??? Ihan tavallista että joskus siivotaan, oletatteko te että joka päivä jankutan kavereilleni että alan siivoamaan??? No EN!
Jos olen joskus sanonut niin siitä kettuiltu, mainitsin yhden asian vain ja siitä iso haloo.

"just"
Ymmärtäkää nyt pointtini hyvät naiset!
Mikä se pointti sitten on? Miksi edes ajattelet, että syynä vierailujen vähäisyyteen olisi kateus? Mun mielestä se on ainakin tosi outoa, jos ajattelee heti, että kaverit on kateellisia.
Ehkä te asutte nyt kauempana tai ystävillesi on tullut lisää lapsia tai he ovat palanneet työelämään tai tai... Ja joskus vaan ei tule tavaksi käydä jonkun luona ja tositen luona taas käydään useinkin, eikä siihen ole mitään erityistä syytä.

Liian huomaavaiset ystävät?
Olen huomannut tuota samaa kaveripiirissä mutta niinpäin että ei oikein kehdata lössillä olla "aina änkeämässä" kylään sinne "jonkun talolle". Siis kun välillä tuntuu että sitä pihalla grillaajaa ja illanviettäjää olisi tarjolla ihan ilman kaveripiirim visiittejäkin...itseasiassa hyvä että otit puheeksi, epäilen että omassa kaveripiirissä on muuten 2 henkilölle käynyt ja käymässä just näin. Että ehkä sitä sitten rohkeammin itsekin ehdottaa että voiskos teille kokoontua kun on sitä tilaakin :).

"just"

Ja miksi kaikki takertuu siihen siivous-asiaan??? Ihan tavallista että joskus siivotaan, oletatteko te että joka päivä jankutan kavereilleni että alan siivoamaan??? No EN!
Jos olen joskus sanonut niin siitä kettuiltu, mainitsin yhden asian vain ja siitä iso haloo.
Me emme tiedä sinusta mitään muuta kuin sen mitä kerrot... onko se niin vaikea ymmärtää?

--ap
Mä en suoraan sanottuna nauti (lue:saan miltei vatsahaavan) kyläilyistä asunnoissa joissa on esim. kaikki pinnat ja kalusteet valkoisia/vaaleita, koriste-esineitä tai kasveja lattianrajassa, lasipöytiä, jne kun itsellä on kaksi vilkasta alle kolmevuotiasta lasta... Ettei kyse olisi tällaisesta?

Meillä sisustus on mallia lapsiperhe vielä tovin aikaa ;)
No sanon vielä; meilläkin on lapsia, ja sisustuksen on pakko olla lapsiperheelle sopivaa. Kalusteet on kaikkea muuta kuin vaaleaa, ei särkyvää ole käsien ulottuvilla jne.

anna kun arvaan, sä oot lasten kanssa vielä kotona ja sun kaverit on jo työelämässä takasin? Mulla on pari kaveria kotiäitinä, eivät millään voi ymmärtää ja tykkäävät huonoa kun en ehdi enää joka viikko käymään kylässä nyt kun opiskelen ja teen töitäkin välillä. Eräänkin kerran oon saanut viestiä että olenko suuttunut jostain vai mikä mättää kun ei näy eikä kuulu. Valitettavasti ei tahdo olla aikaa, ja silloin kun olis, ei välttämättä jaksa, se on luksusta kun saa olla rauhassa lapsen kans kotona tuon 8-16 paahtamisen ja kotityörumban jälkeen.

miw
Mä en kyläille sellasissa paikoissa jossa on kaikkea hienosti aseltua yms. Meidän esikoinen on sen verran kerkeeväinen tapaus et en jaksa juosta sen perässä. Kivempi sitten olla vaan kotona, kun ei tarvi joka hetki vahtia :D

--ap
anna kun arvaan, sä oot lasten kanssa vielä kotona ja sun kaverit on jo työelämässä takasin? Mulla on pari kaveria kotiäitinä, eivät millään voi ymmärtää ja tykkäävät huonoa kun en ehdi enää joka viikko käymään kylässä nyt kun opiskelen ja teen töitäkin välillä. Eräänkin kerran oon saanut viestiä että olenko suuttunut jostain vai mikä mättää kun ei näy eikä kuulu. Valitettavasti ei tahdo olla aikaa, ja silloin kun olis, ei välttämättä jaksa, se on luksusta kun saa olla rauhassa lapsen kans kotona tuon 8-16 paahtamisen ja kotityörumban jälkeen.
Osa on töissä ja osa ei. Näiden kotona olevien kanssa ollaankin eniten tekemisissä, ja kyläillään... tai siis minä kyläilen...

Mä kävisin ihan mielelläni kaverin isossa siistissä lukaalissa vaikka yökylässä, mutta eipä mun kamuilla sellaisia taloja ole johon meidän perhe sulavasti solahtaisi päiväksi pariksia.:saint:

Olisiko nyt vain sellainen suvantovaihe. Eikö aina syksymmällä muutenkin ihmiset muutu hieman epäsosiaalisemmisiksi??

Ehkä siksi että otit sen itse alunperin esille?

Jos olisit kirjoittanut vaan aloitukseen että olette muuttaneet uuteen kotiin ja sen jälkeen on vierailut harventuneet kummasti, mistä tämä voisi johtua niin varmaan asiaa olisi helpommin lähestytty muistakin suunnista.

"vieras"
Jos kerran et siivousasiaa esille tuo koko ajan, etkä sitä itse mitenkään muutenkaan korosta, niin miten muka tiedät, että sitten kyse juuri siitä siivouksesta, miksi ette näe? Jotenkin tuntuu, että olet itse ihan tohkeissasi kotinne takia ja innostunut sitä kunnossapitämään ja luulet nyt, että kaikilla muillakin pyörii elämä sen ympärillä. Tuskin ne kaverit jatkuvasti sanovat, että muuten nähtäisiin, mutta kun meillä ei ole siistiä. Minusta kuulostaa siltä, että mielelläsi näkisit jonkinlaista kateutta ympärilläsi osoituksena siitä, että sinulla on nyt asiat hyvin.

Osa on töissä ja osa ei. Näiden kotona olevien kanssa ollaankin eniten tekemisissä, ja kyläillään... tai siis minä kyläilen...
Mä muistan esikoisen vauva-ajoilta yhden äitikaverin, jonka luona me kyläiltiin. No hehän halusivatkin seuraa viikoittain, mutta pidemmän päälle mua rupesi korpeamaan se, että aina piti mennä heille kun vauvan kanssa oli kuulemma niin hankala matkustaa bussissa....
Niin, siis mun pointti oli kai se matkustamisen hankaluus???

--ap
no tuskin se siitä talosta tai siisteydestä johtuu. Onko jotain sellaista ettei teillä mielenkiinnon kohteet enää kohtaa, ootko puhunut kovasti talon rakentamisesta ja sisustamisesta? En jaksais ite kuunnella sellasta kovin kauaa taukoamatta kun ei itelle oo lainkaan ajankohtainen asia, samoin kun en nyt jaksa jutella kenenkään pissanäytteistä ja närästyksestä rv se ja se.

Kuinka aktiivisesti oot kutsunut ystäviä kylään? Onko sun ystävissä sellaisia äitejä jotka on viime aikoina palannu työelämään? Arjen oravanpyörässä helposti jää kaverit vähemmälle huomiolle.
No siis jonkun verran tietty puhunut, mutten omasta mielestä yli asti?!
Miksen muuten saisi puhua asiasta joka on minulle ajankohtainen? Kyllä itsekin kuuntelen ystävien ihmissuhdesotkuja vaikkei minua koskekaan asiat.

--ap
[QUOTE="vieras";22529044]Jos kerran et siivousasiaa esille tuo koko ajan, etkä sitä itse mitenkään muutenkaan korosta, niin miten muka tiedät, että sitten kyse juuri siitä siivouksesta, miksi ette näe? Jotenkin tuntuu, että olet itse ihan tohkeissasi kotinne takia ja innostunut sitä kunnossapitämään ja luulet nyt, että kaikilla muillakin pyörii elämä sen ympärillä. Tuskin ne kaverit jatkuvasti sanovat, että muuten nähtäisiin, mutta kun meillä ei ole siistiä. Minusta kuulostaa siltä, että mielelläsi näkisit jonkinlaista kateutta ympärilläsi osoituksena siitä, että sinulla on nyt asiat hyvin.[/QUOTE]

Siis tää on nyt ihan tuulesta temmattua, en todellakaan kommentoi mitään muuta tähän :O :O

--ap
Mä kävisin ihan mielelläni kaverin isossa siistissä lukaalissa vaikka yökylässä, mutta eipä mun kamuilla sellaisia taloja ole johon meidän perhe sulavasti solahtaisi päiväksi pariksia.:saint:

Olisiko nyt vain sellainen suvantovaihe. Eikö aina syksymmällä muutenkin ihmiset muutu hieman epäsosiaalisemmisiksi??
No oletetaan näin.
Itse siitä poiketen kyllä :D

"vieras"
Miksen muuten saisi puhua asiasta joka on minulle ajankohtainen? Kyllä itsekin kuuntelen ystävien ihmissuhdesotkuja vaikkei minua koskekaan asiat.
Eli siis itse olet keksinyt sen päässäsi, että niitä muita häiritsee sinun siisti kotisi, siksi, että se siivous sattuu olemaan sellainen, mikä sinua nyt itseä kovasti kiinnostaa. Kuka sinulle on muka väittänyt, että olet siitä heille liikaa puhunut? Vai oletko sen alitajuisesti itsekin ymmärtänyt, että yli on menty, mutta ajattelet, että se on siksi huono asia, että muut ovat kateellisia.

Onko uusi kotinne kauempana tai hankalampien kulkuyhteyksien päässä?

Onko näillä perheillä ketkä eivät kerkeä koskaan kylään tapahtunut omassa elämässä jotain mikä hankaloittaa heidän liikkumistaan? Syntynyt uusi vauva, hankala raskaus meneillään, joku lapsi hankalassa iässä tai sairastellaan paljon tms...

Kyläilevätkö nämä perheet sitten muuten toisillaan tai muualla?

--ap
[QUOTE="hmmm";22528997]oletteko muuttaneet kauemmas?[/QUOTE]

Ei niin kauas, koska itsekin vielä jaksan ajella kavereilla kyläilemässä. Siis about 10 minsaa saa ajella kavereille.

no meitä on erilaisia ihmisiä. Mua rupes korpeamaan kyllä ihmissuhdekeskustelutkin erään kaverin kans, kun avioerojahkailu jatkui ja jatkui ja joka ikinen kerta kun tavattiin, muusta ei puhuttu. harvesin käyntejä, kun ei tosiaankaan enää napannut. Ja sama on-off menossa edelleen.

outo olet
Ostimme uudehkon talon ja olen sisustanut talon viimeisen päälle, tykkään myös pitää kodin puhtaana, tietty!! Sen jälkeen kun olemme asettuneet, ystävät eivät enää ole kiinnostuneita käymään... en edes muista milloin viimeksi olisi käyneet muut kuin lähimmät sukulaiset... ja kuitenkin ollaan kavereiden kanssa tekemisissä, ennen varsinkin kyläiltiin puolin ja toisin, nyt vain minä lapsineni käyn kylässä. Kavereille on myös tullut paineita oman kotinsa siisteydestä kun olemme menossa käymään.. ennen ei mitään tämmöistä ole ollut. Tuntuu etten saisi mainita että kodissani on likaista ja pitäisi lähteä siivoamaan; saan aina kuulla että mitä siivoamista on muka meillä kun aina niin siistiä... ja äänensävyn voitte arvata tuota sanoessa :(
En ole muuttunut, en ole omasta mielestäni vouhottanut sen jälkeen kun saimme talon laitettua jne... eihän kukaan voi -kateuden- vuoksi lopettaa käymästä?? Eihän???
tosi teeskentelevä viesti. eli tunnut tietävän että teillä on siistiä ja silti kerrot kylässä ääneen että lähdet siivoamaan. ja tottakai yhden lapsen kanssa ojkainen saa pidettyä talon siistinä. yksi lapsi ei ole kerryttänyt kovin suurta tavaramäärää ja harvemmin sotkee itsekseen kovin paljon.

Yhteistyössä