Ostimme talon - kukaan ei enää käy...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei se nyt ihan normaaliltakaan keskustelulta kuulosta :)

No kyllä se on ennen ollut ihan sallittua puolin ja toisin mainita jos ei ole kerennyt siivoilemaan. Nyt vaan olen saanut kuulla kettuilua asian tiimoilta, JOS olen erehtynyt mainitsemaan. En ihan kelle tahansa viitsisi sanoa, mutta kun kyse läheisistä ihmisistä, joille voi sanoa mitä vain, tyyliin että mulla pukamat pullistuneet, enkä voi istua, pakko lähtee kotiin ;D no joo tuota ilmaisua onneksi ei ole tarvinut sanoa, mutta esimerkillisesti noin.
Että ihan muidenkin suusta olen saanut kuulla, että kämppä on niin paskainen että pakko tänään keretä siivoamaan ja sen vuoksi kiirehtiä kotiin jo. Ihmeen tiukkapipoista sakkia täällä osa...

Ehkä ystäväsi eivät tunne oloaan mukavaksi teillä. Pelkäävät sotkevansa. En minäkään käy yhden ystäväni kotona koskaan lasteni kanssa koska siellä ei saa lapset edes leluihin koskea vaan pitää olla aina ulkona. Meille tulevat mielellään sotkemaan ja syömään. Meillä saa lapset olla lapsia ja leikkiä. Itselläni 4 lasta ja mielestäni lasten kaveritkin viihytvät meillä kun saa leikkiä ja olla vapaasti.

Ihmisillä on kyllä outoja kaverisuhteita. Usein täällä mietitään jotain "viedäkö pullaa kun menee kylään"- juttuja. Itse kyllä puhun kavereiden kanssa avoimesti esim. näistä kyläilyjutuista, enkä ala arvailemaan miksei joku tule käymään. Kysy niiltä kavereiltasi mikseivät tule käymään. Vai eikö ihmisillä ole hyviä ystäviä? Mitä iloa ystävistä on, jos heidän kanssa ei edes puhuta asioista avoimesti, vaan siemaillaan kahvia säästä höpisten.

taidat olla siivoushullu? Ei vissiin enää terveellä pohjalla jos kyläillessäkin puhut siivouksesta. Itse en sano mitään syytä kun lasten kanssa lähden. Ystäväsi kokevat ahdistava sen että sinulla huippu siistiä ja jos puhutkin kokoajan siivouksesta ja sisustamisesta. pakko todeta että taidat pitää omaa perhettäsi parempana kuin ystävilläsi. Luojan kiitos en tunne sinua.

Onko siis miehetkin tuota mieltä kuin nuo tutut naiset? Minusta et ole toiminut väärin, kuulostaa kateudelta, onko kaverisi sellaisia että haaveilevat omakotitalosta muttei ole rahaa?

No kyllä se on ennen ollut ihan sallittua puolin ja toisin mainita jos ei ole kerennyt siivoilemaan. Nyt vaan olen saanut kuulla kettuilua asian tiimoilta, JOS olen erehtynyt mainitsemaan. Että ihan muidenkin suusta olen saanut kuulla, että kämppä on niin paskainen että pakko tänään keretä siivoamaan ja sen vuoksi kiirehtiä kotiin jo. Ihmeen tiukkapipoista sakkia täällä osa...

Ei sillä ole tiukan pipon kanssa mitään tekemistä. Sinä vaan kuulostat siltä, että on mennyt siivousintoilu hieman överiksi, jos pitää kesken kaverilla olon todeta, että on muuten niin likainen koti että nyt on pakko mennä siivoamaan. Itse ainakin pitäisin todella outona kaveria, joka tokaisisi meillä jotain tuollaista. Moni sanoo kyllä että ei ehdi kylään tai ulkoilemaan tms. kun pitää siivota kun tulee vieraita.

Höpönhöpöä syyllistää ap:ta siitä, että on maininnut siivouksista. Kyllä itse olen kuullut yhden sun toisenkin moikkaavan ja sanovan, että pitääpä lähteä siivoushommiin/kauppaan tms. ihan normi small talkina.

ihmiset näköjään ihan oikeasti ottavat turhia paineita toisten kodeista, sisustuksista tai siisteydestä. Toisia ahdistaa näköjään vieraiden kutsuminen ja jotkut näkevät vaivaa toisen liian kauniista tai siististä kodista eivätkä sitten uskalla kutsua vierailulle. Täällä on aihepiiriä, siihen liittyvää kateutta, ahdistusta ja ystävyyden aidompia merkityksiä setvitty juuri parissa kiinnostavassa ketjussa. (Ketju: "en ole pitkään aikaan näin pahoittanut mieltäni" ja Ketju: "vierailu epäsiistissä kodissa" ).

[QUOTE="vieras";22528927]Ainoo syy minkä voisin ajatella olla syynä on se, et ystäväpiiris lapsineen pelkää sotkevansa tai rikkovansa paikkoja. Olo kuin norsulla posliinikaupassa.[/QUOTE]

Näin. Toinen, ehkä vieläkin todennäköisempi syy, jonka joku jo sanoikin: asutteko nykyään kauempana ja hankalampien kulkuyhteyksien päässä kuin ennen?

Ennemmin epäilisin näitä kuin kateutta.

Minulla on sukulainen joka hokee jatkuvasti että piti siivota, piti mopata, tomuttaa mattoja, ikkunat on taas pesty, uuni kiiltää, kylläpäs olikin likainen lattia, piti oikeen jynssätä jne jne.. minua ärsyttää suunnattomasti tuollainen siivoamisella leuhkiminen. Ihailen puhdasta kotia, tykkään että paikat on tiptop ja on siistiä, mutta ei sitä tarvi jokaista luutun liikettä selostaa.

jospa teillä ei ole enää kavereides mielestä kodikasta ja helppoa kyläillä? Kaikki on viimeisen päälle, ja aina siistiä, sellaiseen ei olekaan niin miellyttävää mennä kyläilemään lasten kanssa, kuin sellaiseen normaalikotiin, joka ei ole viimeisen päälle laitettu. Ítse en ainakaan tykkää vierailla vauhdikkaitten muksujeni kanssa kodeissa, jossa on arvotavaraa alahyllyt väärällään, ja valkoset sohvat ja kaikki tip top. Mieluummin meen huusholliin, jossa voi "olla kuin kotonaan". Ja ottaen siis huomioon, et mun muksut osaa käyttäytyä kylässä, eivätkä koskaan ole örveltäneet tai rikkoneet mitään, mutta pelko sellaisesta on olemassa, jos johonkin hienoon huusholliin menee.... Onneks mun kamuilla on semmosia kodikkaita koteja, joissa on helppo ja mukava olla, vaikkakin monella onkin uusi omakotitalo.

[QUOTE="tiia";22530785]Ehkä ystäväsi eivät tunne oloaan mukavaksi teillä. Pelkäävät sotkevansa. En minäkään käy yhden ystäväni kotona koskaan lasteni kanssa koska siellä ei saa lapset edes leluihin koskea vaan pitää olla aina ulkona. Meille tulevat mielellään sotkemaan ja syömään. Meillä saa lapset olla lapsia ja leikkiä. Itselläni 4 lasta ja mielestäni lasten kaveritkin viihytvät meillä kun saa leikkiä ja olla vapaasti.[/QUOTE]

Kyllä tääläkin saa leikkiä vapaasti. Miten omaa lapsilaumaani voisi kieltää leikkimästä ja sotkemasta? Tietenkin siivoan keittiön sotkujen jälkeen ja tilaa on aika paljon, että jos yksi läiskä lattiassa on,niin tuskin sitä heti huomaa..pysyy talo siistin näköisenä, enkä kyllä valita siitä...

[QUOTE="Vakkari harmaana";22530808]taidat olla siivoushullu? Ei vissiin enää terveellä pohjalla jos kyläillessäkin puhut siivouksesta. Itse en sano mitään syytä kun lasten kanssa lähden. Ystäväsi kokevat ahdistava sen että sinulla huippu siistiä ja jos puhutkin kokoajan siivouksesta ja sisustamisesta. pakko todeta että taidat pitää omaa perhettäsi parempana kuin ystävilläsi. Luojan kiitos en tunne sinua.[/QUOTE]

Missä kohtaa olen sanonut puhuvani KOKO AJAN siivouksesta? :)
Siivoushullu? Hmmm. En omasta mielestäni. Siistinä pitämiseen ei tarvitse paljoa kun on enemmän tilaa kuin ennen. Ja ilmeisesti pitäisi elää paskaläävässä ettei saa kakkaa niskaan täällä? Niin ja tietty sitä niskaan kaadetaan myös jos läävässä asuu. Mikä teille mammoille olisi sitten hyvä?

[QUOTE="mä vaan";22531663]jospa teillä ei ole enää kavereides mielestä kodikasta ja helppoa kyläillä? Kaikki on viimeisen päälle, ja aina siistiä, sellaiseen ei olekaan niin miellyttävää mennä kyläilemään lasten kanssa, kuin sellaiseen normaalikotiin, joka ei ole viimeisen päälle laitettu. Ítse en ainakaan tykkää vierailla vauhdikkaitten muksujeni kanssa kodeissa, jossa on arvotavaraa alahyllyt väärällään, ja valkoset sohvat ja kaikki tip top. Mieluummin meen huusholliin, jossa voi "olla kuin kotonaan". Ja ottaen siis huomioon, et mun muksut osaa käyttäytyä kylässä, eivätkä koskaan ole örveltäneet tai rikkoneet mitään, mutta pelko sellaisesta on olemassa, jos johonkin hienoon huusholliin menee.... Onneks mun kamuilla on semmosia kodikkaita koteja, joissa on helppo ja mukava olla, vaikkakin monella onkin uusi omakotitalo.[/QUOTE]

Mä olen jo kertaalleen sanonut, että meillä EI ole valkoisia sohvia, että niitä ei tarvitse pelätä. EIKÄ meillä todellakaan ole mitään arvotavaraa jota saisi myöskään pelätä, herrajestas meillä on ihan normaali lapsiperheen koti! Ainut vaan, että olen sisustanut sen tarkoittaen tekstiilejä, pintoja ja kalusteita, jotka passaavat yhteen... ei sen kummempaa, en itsekään pelkää että lapset pääsisivät sotkemaan kalusteita kun ne on lapsia ajatellen hankittu..
Tuo kateus tuli ensimmäisenä mieleen, koska kyläilyt loppuivat sen jälkeen kun talo on hankittu, sitä ennen ei ole ollut ongelmia. Ja koska olen saanut kuulla kommentteja siitä jos olen maininnut siivouspäivästä esim... sellaisella äänensävyllä höystettynä. Olen vain päätellyt näin koska mitään muuta ei ole tapahtunut.
Tai sitten olen sanonut jotain mikä yhtäkkiä loukannut kaikkia kavereitani. Kuulostelen

Ja en ole sen enempää siivonnut kuin koskaan ennenkään, enkä sen enempää siitä jauhanutkaan kavereille. Pienessä asunnossa missä ennen asuttiin, näytti vaan sotkuisemmalta kuin isossa talossa, vaikka samaa jälkeä nuo lapset tekeekin täällä ;) kaaos on vaan helpommin hallittavissa täällä. Pitääkö vielä tarkentaa joillekin??

Yhteistyössä