O-ou, huomenna japanilaiseen ravintolaan enkä mä osaa käyttäytyä o.o neuvoja pliis!

  • Viestiketjun aloittaja pikku tipu
  • Ensimmäinen viesti
pikku tipu
Mies halusi mut ystäväpariskuntansa kanssa Kabuki nimiseen ravintolaan. Pitääkö siellä istua lattialla ja syödä puikoilla? Anteeks nyt maalaisuuteni, mutta en oo koskaan käyny muuta ku tyyliin Raxissa ja Rossossa. :(

mitä laitan päälle?
mitä kannattaa tilata?
onks kaikissa ruuissa jotain raakaa kalaa?
 
pikku tipu
Kun noi kaikki muut on käyny japanissa monta kertaa, ja ite en oo käyny ulkomailla oikein ollenkaan... Tiiän että ne syö puikoilla, ni onko noloo jos ite ottaa haarukan? En kehtaa sanoo miehelle et mua pelottaa mennä sinne kun ei olla tunnettu kovin kauaa ja se varmaan pitäis mua ihan nolona...
 
hurr
Kun noi kaikki muut on käyny japanissa monta kertaa, ja ite en oo käyny ulkomailla oikein ollenkaan... Tiiän että ne syö puikoilla, ni onko noloo jos ite ottaa haarukan? En kehtaa sanoo miehelle et mua pelottaa mennä sinne kun ei olla tunnettu kovin kauaa ja se varmaan pitäis mua ihan nolona...
muistaakseni tuossa ravintolassa oli animejulisteita yms seinillä. ei siis ole mikään erityisen jännittävä japanilainen kulttuurielämys jossa pitäisi tuntea japanin salat. suurin osa asiakkaista syö kiinalaisissa ja japanilaisissa ravintoloissa haarukalla, mutta ota toki puikotkin ja pyydä vaikka jotakuta näyttämään miten niillä syödään, se on hauskaa.on myös ihan normaalia ettei osaa niitä käyttää, ja se opettelu ja opettaminenkin on hauskaa.
 
"vieras"
Miehesi saa hävetä sinua joka tapauksessa. Mutta Kabukin menua voit katsoa etukäteen http://www.kabuki.fi/menu.html

Haarukalla syöminen ON noloa. Puikoilla syömistä voi harjoitella vaikka lyijykynillä tai sukkapuikoilla, ohjeita löytyy kuvista videoihin, kun laittaa googleen eating with chopsticks.
 
"kioto"
Kun noi kaikki muut on käyny japanissa monta kertaa, ja ite en oo käyny ulkomailla oikein ollenkaan... Tiiän että ne syö puikoilla, ni onko noloo jos ite ottaa haarukan? En kehtaa sanoo miehelle et mua pelottaa mennä sinne kun ei olla tunnettu kovin kauaa ja se varmaan pitäis mua ihan nolona...
Ei ole moloa ottaa harrukkaa. Miehesi (ja ne muut) varmasti tajuavat että kaikki eivät ole käyneet Japanissa tms usein. Et nolaa itseäsi, rohkeasti vaan menet mukaan ja tutustut uuteen juttuun. :)
??????
 
"vieras"
no ei ole haarukalla syöminen noloa. outoa olisi ennemminkin jos esittäisit hirveen tietäväistä jos kerran eka kerta. Kysele, ystäväsi varmaan neuvovat mielellään ja kysy mitä he suosittelisivat ruokalistalta.
 
Höpsis: Haarukalla syöminen ei ole noloa.

Veljenvaimoni on japanilaissyntyinen ja joskus totesi että ainoat kiusalliset hetket ovat olleet kun joku on tottumattomana yrittänyt puikottaa vaikka haarukalla syöden olisi ollut helpompaa.

Ja hyvässä seuruessa muutenkin tärkeintä se mukava seura eikä suinkaan kenenkään tottuneisuus aasialaiseen kulttuuriin.
Hyvin se menee. Usko mummelia ja pidä hauskaa.

;)
 
juuh
Noloa ja tyhmää ei ole se, että ei osaa tai tiedä, vaan se että näyttelee tietävämpää kuin on eikä kysy mieltään askarruttavista asioista. Sanot reippaasti miehelle, että et ole ikinä ollut japanilaisessa ravintolassa etkä tiedä yhtään millaisia ne ruuat ovat. Sitten siellä ravintolassa voit kysyä niiltä ystäviltä, mitä he suosittelevat, koska olet ekaa kertaa ko. ravintolassa.
 
pikku tipu
kiitti tsemppauksesta, pitää yrittää reipastua. katoin kuvia tuolta Kabukista, ja näytti kyllä aika köh... mielenkiintoiselta... Jotain Himin julisteita ja jääkiekkomailoja seinillä :D
 

Yhteistyössä