kestäisitkö koko joulun ilman lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neith"

Vieras
mulla on nyt ongelma.. poika on menossa exälle ja sieltä tuli nyt ehdotus että se lähtis sinne aatonaattona ja tulis kotio vasta 6 päivää myöhemmin.. ja mä en nyt innostu ollenkaan, koska me ei saatais yhtään päivää joulua pojan kanssa :(

mutta ei oikein mikään ehdotus minkä keksin ole sen reilumpi, siis pojalle, mulle tai exälle..

viimevuonna poika oli mulla tapaniin asti ja sitten meni isälleen 4 päiväksi, mutta nyt ilmeisesti exällä olisi vapaata tuo pidempi pätkä joten kivointahan olisi että poika saa viettää aikaa isänsä kanssa.. mutta entäs minä?

onko kohtuutonta ehdottaa että poika tulisi kotio joulupäivänä ja veisin sen sitten takas isälleen tapanina?

minulla oli "lapseton" joulu viime vuonna.. meillä on vuorovuosin niin että lapsi viettää "joululomaa" kaikki pyhät aina vuorotellen kummankin luona. Vaikeaa se oli mutta kestin sen. Ystävälläni menee samoin nämä joka toinen joulu, vietimme tyttöjen kesken joulun, saunoimme ja lähdimme vähän juhlimankin jotta sai ajatukset pois..
Tsemppia sinulle.

mutta jos poika saisi olla isänsä kanssa jouluaaton, joulupäivänä iltapäivään asti ja sitten tapanista vielä 2 kokonaista päivää eteenpäin..
eihän se kyllä kivalta kuullosta tuo paikasta toiseen pomppiminen mutta.. on ihan kamala ajatus että mä en saisi yhtään päivää joulusta, eikä myöskään mun perhe.. ja typerältä tuntuis lahjojakaan antaa likipitäen uutenavuotena

Täällä joulu ilman lasta myöskin. Isä hakee muutama päivä ennen joulua ja tuo sitten 28 päivä. Tavallaan helpottaa kun toista lasta odotellaan ja laskettu tammikuun puolessa välissä ja eihän sitä koskaan tiedä milloin pikkunen päättää syntyä. Aikaisemmat joulut yms muut pyhät on tyttö ollut mun luona joten reilua päästää isällee jouluksi.

[QUOTE="Neith";22522287]mutta jos poika saisi olla isänsä kanssa jouluaaton, joulupäivänä iltapäivään asti ja sitten tapanista vielä 2 kokonaista päivää eteenpäin..
eihän se kyllä kivalta kuullosta tuo paikasta toiseen pomppiminen mutta.. on ihan kamala ajatus että mä en saisi yhtään päivää joulusta, eikä myöskään mun perhe.. ja typerältä tuntuis lahjojakaan antaa likipitäen uutenavuotena[/QUOTE]

Annat ne lahjat lapsen mukaan ja saa ne sitten isällään.

Ymmärrän, että haluaisit lapsen tuoman joulumielen, mutta kamalan vaikeaksi teet asian. Aikuinen ihminen pärjää kyllä yhden juhlapyhän vaikka aidanseipäänä. Jos tuntuu tyhjältä, hankkiudu vaikka vapaaehtoistoimintaan.

Kestän, oon viettäny jo kaksi. Lapset on isän mukana isovanhemmilla, joilla viettäävät sukujouluja. Itse en pidä joulusta ja olen joulut töissä. Sama homma miehelläni. Jos jossain kävisimme jouluna, 500km;n päässä isovanhemmillani, minne ei voi jäädä yöksi ja meillä ei ole tänä jouluna autoa käytössä. Joten, lapset nauttii joulusta ja sitten kesän aikaan nautitaan meillä synttäreistä, joita voidaan viettää ulkona tai mökillä...

[QUOTE="neith";22522238]mulla on nyt ongelma.. poika on menossa exälle ja sieltä tuli nyt ehdotus että se lähtis sinne aatonaattona ja tulis kotio vasta 6 päivää myöhemmin.. ja mä en nyt innostu ollenkaan, koska me ei saatais yhtään päivää joulua pojan kanssa :(

mutta ei oikein mikään ehdotus minkä keksin ole sen reilumpi, siis pojalle, mulle tai exälle..

viimevuonna poika oli mulla tapaniin asti ja sitten meni isälleen 4 päiväksi, mutta nyt ilmeisesti exällä olisi vapaata tuo pidempi pätkä joten kivointahan olisi että poika saa viettää aikaa isänsä kanssa.. mutta entäs minä?

onko kohtuutonta ehdottaa että poika tulisi kotio joulupäivänä ja veisin sen sitten takas isälleen tapanina?[/QUOTE]

Mut jos hän lähtee sinne aattona? Miksette vietä sillon aattona vaikka "aamujoulua". Mikä ihanampaa kun saunoja, jakaa lahjoja ja koristella kuusta aamulla. Sovi että poika menee vaikka iltapäivällä tai edes puolintapäivin niin teille jää aikaa yhdessä-

Mut jos hän lähtee sinne aattona? Miksette vietä sillon aattona vaikka "aamujoulua". Mikä ihanampaa kun saunoja, jakaa lahjoja ja koristella kuusta aamulla. Sovi että poika menee vaikka iltapäivällä tai edes puolintapäivin niin teille jää aikaa yhdessä-

hups. hän meneekin aatonaattona, no voisko sitä hiukan siirtää tai sitten viettäisin joulua sillon aatonaattona ennen lähtöä

Me sovittiin exän kanssa, ettei kummankaan tarvitse olla koko joulua ilman lapsia. Vaihto tehdään aina joulupäivänä ja aaton lapset viettävät joka toinen vuosi meillä ja joka toisen isällään. Hyvin on toiminut.

mä olin ajatellut että koristellaa kuusi jo 22 päivä illalla, sitten tontut tois aatonaaton paketin jonka poika löytäis aamulla kuusen alta, vietettäis se päivä tehden kivoja juttuja ja aattoaamuna olis muutama paketti lisää kuusen alla, aamupuuron jälkeen lapsi menis isälleen.. sitten tulis takas tapanina jotta päästään mun puolen sukulaisille myös kylään ja se sais loput paketit.
mutta tuon isän ehdotuksen mukaan tuohan ei toimi.

Itse en haluaisi juolua viettää ilman lapsia, mutta tällaisessa tapauksessa hyväksyisin tilanteen. Lahjat antaisin mukaan avattaviksi jouluaattona. Joulu on rauhoittumisen aikaa. Lapsienkin on hyvä saada joulupäivänä nauttia rauhallisesta yhdessäolosta, uusilla leluilla leikkimisestä ym, eikä lähteä viettämään toista "jouluaattoa" toisen vanhemman luokse.

Me sovittiin exän kanssa, ettei kummankaan tarvitse olla koko joulua ilman lapsia. Vaihto tehdään aina joulupäivänä ja aaton lapset viettävät joka toinen vuosi meillä ja joka toisen isällään. Hyvin on toiminut.

Tää kuulostaa hyvältä mallilta. Eli varmaankin näin jos olisi ap:n kaltainen tilanne. Siis suora vastaus ap:n kyssäriin olisi multa että en kestäisi koko joulua ilman lastani.

En kyllä kestäisi, pakko sanoa :( Minkä ikäisestä lapsesta kyse? Millaisiin jouluihin on tottunut? Joulut on todella tärkeää aikaa lapselle. Omalleni, 3,5vuotiaalle on jo tullut tutut rutiinit jouluna ja aina ollut minun kanssani. Hän odottaa niitä kovasti ja puhuu siitä kuinka äitini kanssa sitä ja äitin kanssa tota jouluna sitten.. Joulusta puhuu päivittäin joten en voisi kuvitellakkaan muuttavani suunnitelmia yhtäkkiä ja isälleen lapsi jouluksi! Mutta meilläpä tilanne se että isä ei kovin innokkaasti olekkaan poikaansa nähnyt..

Tuskinpa nyt kukaan sitä joulua haluis erityisesti ilman lapsia viettää, mutta tuossa sun tilanteessa sen kestäisin pakon edestä. Lapsen kannalta on varmaan paras että saisi olla sen pidemmän pätkän eikä kuljeteltas ees taas, niinku itsekin mainitsit. Ens jouluna sit varmaan saat pitää lasta sinun luonasi, että ehkä sen voimalla jaksaa. Jos ehdottaisit, että poika lähtis vasta aattoaamuna tai edellisenä iltana ja viettäisitte aatonaattona sit joulua yhdessä jollain tapaa?

[QUOTE="minna";22522474]Tuskinpa nyt kukaan sitä joulua haluis erityisesti ilman lapsia viettää, mutta tuossa sun tilanteessa sen kestäisin pakon edestä. Lapsen kannalta on varmaan paras että saisi olla sen pidemmän pätkän eikä kuljeteltas ees taas, niinku itsekin mainitsit. Ens jouluna sit varmaan saat pitää lasta sinun luonasi, että ehkä sen voimalla jaksaa. Jos ehdottaisit, että poika lähtis vasta aattoaamuna tai edellisenä iltana ja viettäisitte aatonaattona sit joulua yhdessä jollain tapaa?[/QUOTE]

itseasiassa ens jouluna varmaankin vaihto tapahtuu joulupäivänä tai viimeistään tapanina kun isä haluaa viettää osan joulusta pojan kanssa.
sen takai tätä nyt onkin niin vaike päätää, kun on 3 henkilön "paras" huomioitavana

lahjoja en muutoinkaan anna mukaan, koska ne tavarat/lelut jää kuitenkin meille tänne kotiin käytettäväksi.. isällään on sitten omat lahjat ja omilta sukulaisiltaan saamat lahjat.
tänään pitäis jotain vastata enkä osaa päätää mitä teen.
uutenavuotena olen kuitenkin töissä, eli tossa menee sitten 1,5 viikkoa ilman että vietän aikaa lapsen kanssa ja se tekee todella tiukkaa

Jokaisella meillä on edessä joskus tuo, että olemme yksin joulun kun lapsemme perustavat perheen ja slkavat tehdä omia jouluperinteitään.
Keksimmäinen poikani on joka toinen joulu isällä ja joka toinen meillä. Olen onnellinen joka hetkestä siitä huolimatta vaikka poika on poissa. Syy on se, että poikani on onnellinen ja hänellä on hyvä joulu. Muuten joulumme ei muutu mitenkään koska ystävät, sukulaiset ja kaksi muuta lastamme vietämme joulua yhdessä.
Itse olen surullinen siitä, ettei vanhin lapsistani voi olla isänsä kanssa lomia tai juurikin jouluja. Ei ole mahdollisuutta tutustua isäänsä koska isä vietiin häneltä pois, tässä varmaankin se syy miksi olen onnellinen poikani puolesta, että saa viettää ihanan joulun myös isänsä kanssa.

[QUOTE="Neith";22522514]lahjoja en muutoinkaan anna mukaan, koska ne tavarat/lelut jää kuitenkin meille tänne kotiin käytettäväksi.. isällään on sitten omat lahjat ja omilta sukulaisiltaan saamat lahjat.
tänään pitäis jotain vastata enkä osaa päätää mitä teen.
uutenavuotena olen kuitenkin töissä, eli tossa menee sitten 1,5 viikkoa ilman että vietän aikaa lapsen kanssa ja se tekee todella tiukkaa[/QUOTE]

Vietätte lahjojen avaus juhlan kun lapsi tulee isältään joulun jälkeen :) lapsella kaksi joulua :heart:

Kun mun siskon lapsi oli pieni, mun sisko oli aina jouluaaton töissä. Niinpä me tehtiin hänen luonaan joulu jo aatonaatoksi. Aattona siskon lapsi tuli joko meidän luo mummilaan tai meni isänsä kanssa sen puolen suvun luo.

Mun esikoinen on ollut jo monen monta joulua isällään tai sen puolen sukulaisissa. Ensimmäinen joulu oli kaikkein vaikein, mutta sitten se helpottaa. Kannattaa miettiä sellainen aikuisten joulu, mitä voi tehdä ilman lapsia. Mulle joulu on muutenkin rauhottumisen ja levon aikaa, niin on ollut ihanaa viettää pari päivää luvalla neljän seinän sisällä, syödä omia herkkuja, lukea, katsoa leffoja, saunoa kun huvittaa, käydä pitkillä lenkeillä... ja se on yksinhuoltajalle todellakin luxusta, kun harvoin saa vaan olla ja jouluna puhelinkin pysyy hiljaisena, kun kukaan ei yleensä jouluna soittele ;) Se, miten kukin kestää yksinäisyyttä onkin sitten toinen juttu... mutta sekin on hyvä opetella, olemaan yksin itsensä kanssa!

jos mie nyt sitten ehdotan että poika menee aattona puolenpäivän aikoihin isälleen ja tulee takas sitten 28pvä ja koitan vain kestää sitten sen ajan.
uutenavuotena sitten lapsi on hoidossa ja se harmittaa,mutta sille en mitään voi kun olen joulun vapaalla

Tuossa tapauksessa kestäisin. Me aikoinaan ratkaistiin asia siten, että exä vietti jouluaaton meidän kanssamme. Joo, tiedän, ettei onnistu kaikilla. Myöhemmin, kun exällä oli uusi puoliso, myös hän oli meidän kanssa jouluaattoa viettämässä niinä jouluina, kun hänen omat lapsensa olivat isällään. Ja niinä jouluina, jolloin hänellä oli lapset kotona, mun kuopus vietti joulua heidän kanssaan. En tosin silloinkaan ollut jouluna yksin vaan esikoinen oli kotona.

Yhteistyössä