Yllätysraskaus... Abortti vai neljäs lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AApuvaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minä";22510245]Ei hemmetti. Miten näitä ainaisia "vahinkoja" oikein tehtaillaan????? Eikö aikuiset ihmiset todellakaan tiedä miten ne vauvat saavat alkunsa. Raivostuttaa!!!!!!![/QUOTE]

Mäkin oon aina ennen ollut tätä mieltä, mutta kun tuo esikoinen ilmoitti tulostaan kierukasta huolimatta, ymmärsin että niin sitä vaan ihmiset tulee vahingossa raskaaksi. Nyt esikoinen on 6kk, ja mun menkat ei oo imetyksen lopetuksesta huolimatta vielä alkaneet, mua alkaa taas pelottaa. Tosin imetyksen lopettamisesta on vasta vajaa 2kk, joten ehkä ne vielä alkaa, toivottavasti.

Siskoni synnyttää varmaan tällä viikolla, ja heillä jää esikoisen ja tulevan vauvan ikäeroksi 1v 4kk. Jos mä olisin nyt samassa tilanteessa, en todellakaan pitäisi lasta. Mä oon ehkä jollain tapaa tunneköyhä, mutta mä tiedän etten jaksais kahta lasta, varsinkaan noin pienellä ikäerolla. Itseasiassa oon aika varma ettei meille koskaan tule toista lasta, mä en halua.

AP:lle sanon vinkkinä, että jos vähänkin abortti mietityttää, kannattaa pyytää jos saisit jutella aiheesta neuvolapsykologin kanssa. Juttele myös rauhassa miehesi kanssa, ja anna myös miehesi mielipiteelle tilaa. Monet varmaan sanoo ettei miehellä ole mitään päätäntävaltaa tilanteessasi, mutta mun mielestä myös miehellä on oikeus kertoa mitä mieltä on asiasta, olisihan se hänenkin lapsensa. Mutta älä anna silti miehen painostaa, olipa hänen kantansa mikä tahansa.

Joo, mä jätän noi "ei vahinkoja voi tapahtua" omaan arvoonsa, koska aattelin ite samalla tavalla eiliseen asti. Mies haluaa hoitaa tän pois päiväjärjestyksestä, vaikka sen puheissa välillä vilahtaakin sana "tila-auto" muuten se ei oikein ees suostu puhuun asiasta. Järjellä ajatellen abortti on ainoa oikea ratkaisu ja tunteissa pistää eniten vastaan se, et mun mahassa kuitenkin on elävä alkio (tai mistä senkään tietää) vauvaa en sinäänsä halua...

Raha ei kyllä mun mielestä ole syy aborttiin. Tai no sitten, jos asuu jossain sillan alla. Mutta näin keskimäärin auto lienee se ainut pakollinen investointi kun lapsiluku kasvaa kolmesta neljään. Ja ehkä kerrossänky, että kaikki mahtuvat nukkumaan.

Lapset ja teinit oppivat tulemaan sillä rahalla toimeen mitä on. Harrastaa voi halvallakin. Menevätpä sitten heti töihin kun vaan töitä saavat, jotta rahaa piisaa. Jos kaks vauvaa tulee peräkkäin, tarvikkeita ja vaatteita tarvitsee hankkia tosi vähän kun eivät ehdi vanhentua välissä.

Aikaa pitää vain opetella jakamaan. Meillä ainakin tuo vuoden vanha jo menee isompien kanssa 5v jne. jolloin ei kaipaa äitiä ja vauvalle jää aikaa. Pienempänä vauva nukkuu paljon ja silloin jää taaperolle aikaa, esim. ulkona vauva nukkuu ja voit viettää laatuaikaa taaperon kanssa.

Kaikella on tapana järjestyä. Veikkaan vaan että jos jo ajatttelu saa abortin tuntumaan pahalta niin kuinka sitten sen tekeminen. Ikuinen taakka (vaikka niin kyllä on lapsikin).