Saako teillä mies tulla kotiin mihin aikaan vaan??

• Viestiketjun aloittaja "joo"
  • Ensimmäinen viesti
Noi aamutoimet on ollut joskus seillaisia, jotka mua on ärsyttänyt. Joskus kun vauva on valvottanut yöllä ja mies on aamutoimillaan herättänyt lapset, niin silloin olen saarnannut siitä (joskus aikanaan). Mun mielestä on ihan kohtuullista, että toimiin hipihiljaa silloin, kun muut nukkkuvat. Iltaisin ja öisin ei meillä tosin haittaa ole ollut, mutta noi aamut on sellaiset, jolloin jos lapset heräävät, niin sitten on pakko itse nousta ylös vaikka ei jaksaisikaan.
Meillä lähdetään usein tosi aikaisin töihin, ennen viittäkin ja sitä vaan on usein silloin niin kömpellö, etenkin kun koittaa olla hiljaa niin varmana hammasmuki sisältöineen kaatuu ja kolisee altaaseen, avaimet tippuu ja ovi paukahtaa. :ashamed:

kyllä kotiin saa tulla ihan koska vaan! Ainut sääntö meillä on se, että jos meinaa juoda ittensä pöydänalle niin silloin on syytä olla yö paikka valmiina, en nimittäin jaksa yhtään katsella örventelyä yms. (tätä on kyllä tapahtunut vaan 2 kertaa ja ollaan kuitenkin oltu yhdessä jo kohta 9 vuotta...)

...
Meillä käyty sama keskustelu. Silloin tällöin voi kuka tahansa tulla mihin aikaan vaan, mutta ei kyllä kovin montaa kertaa vuodessa. Mielestäni on epäkohtelisasta muita kohtaan, jos kovin usein on keskellä yötä muita herättämässä.

Aikuinen ihminen osaa ja saa tulla kotiinsa mihin kellonaikaan tahansa. Aikuinen myös osaa tarvittaessa toimia hiljaa ja ottaa nukkujat huomioon. Aikuinen on itse itsestään vastuussa. Lapsilla luonnollisesti kotiintuloajat, heistä olen vastuussa minä.

...
Alkuperäinen kirjoittaja öh..;22507657:
No totta kai tulee silloin kun tulee, ristus sentään!! Toisekseen, mies on konduktööri, joten sen työaika voi päättyä ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa ja kai sen nyt pitää päästä kotiinsa töiden jälkeen nukkumaan.
Tuo työaika-kysymys on ihan eri juttu, koska on pakottava syy. Sen sijaan ihan muuten vaan hummailu ulkona yöhön saakka on eri asia, koska se on täysin vapaaehtoista ja tekeminen sellaista, että ihan yhtä hyvin voidaan tulla aikaisemmin kotiin.

Tuo työaika-kysymys on ihan eri juttu, koska on pakottava syy. Sen sijaan ihan muuten vaan hummailu ulkona yöhön saakka on eri asia, koska se on täysin vapaaehtoista ja tekeminen sellaista, että ihan yhtä hyvin voidaan tulla aikaisemmin kotiin.
Minä käyn hyvin harvoin missään, mutta kun käyn on kyse yleensä oopperaleffaan menossa, siellä menee kyllä melkein aina matkojen kanssa yli puolenyön. Olisi vähän hassua lähteä puolivälissä ja sanoa, että kun en saa olla niin myöhään:D

---
Eksän kanssa loppuvaiheissa jouduin jo aika suorasanaisesti esittämään toiveen, ettei hän tulisi kotiin baarin jälkeen. Varsinkin jos mulla oli työpäivä seuraavana päivänä, mutta muutenkin, oli raivostuttavaa herätä joka viikonloppu ja joskus viikollakin siihen, että tämä mies rymysi kotiovesta joskus viiden aikaan.

Jos hän ei sammunut eteiseen tai vessanpytylle naama oksennuksessaan, tuli hän sänkyyn ja alkoi ahdistelemaan mua. Hyi vieläkin menee kylmät väreet kun ajattelen niitä aikoja... Pari kertaa tämä jumalan lahja naisille alkoi kokkailemaan aamuyöstä ja oli tietenkin niin kännissä ettei pystynyt huolehtimaan mistään, vaan mun piti nousta ja poistaa mustaksi palaneet ranskalaiset uunista tai käryävä spagettikattila hellalta. Joten kyllä, voi sanoa että kielsin häntä tulemasta kotiin siinä kunnossa. Ei hän tietenkään uskonut, koska olihan kämppä hänenkin kotinsa vaikkei hän siitä mitenkään huolehtinut...

Sanon vielä että olisi ollut täysin eri asia jos hän olisi tullut töistä niihin aikoihin. Totta kai olisin herännyt silloinkin, mutta en olisi pelännyt nukahtaa uudestaan.

"hmmmmm"
kyllä meillä saa tulla kotiin mihin aikaan vaan. Joskus jos on paljon iltayöstä töitä, ja tulee aamupuolella yötä kotiin, niin sillon menee nukkumaan vierashuoneeseen, mutta en minä ainakaan herää siihen kun mies tulee kotiin yöllä, vaikka kömpis viereenkin.. Usein mies myös herää kamalan aikaisin töihin tms, niin käskettekö mennä valmiiksi muualle, ettei herätä könyämisellään aamulla muita?

Onko itsekkyydellä mitään rajaa?!
Itse käsitin, että aloittaja puhui ns. vapaaehtoisista menoista, kai nyt jokainen tajuaa, että työ on eri asia, koska sinne on vain mentävä, silloin kun määrätään.
Mielestäni nimen omaan on itsekästä tulla keskellä yötä herättämään muita, ellei siihen ole pakottavaa syytä.

"vieras"
no todellakin saa. Meillä miehellä voi työaika vaihdella paljonkin, konekuskilla voi tulla remppaa tms joten ei ikinä voi sanoa varmaksi kellonaikaa milloin tulee. Muutama vuosi sitten oli vielä reissutyössä toisella paikkakunnalla ja silloinkin ajeli vielä työjakson loputtua iltavuoron jälkeen kotiin ja oli kotona joskus klo 02-04 yöllä, ei kyllä ikinä edes juolahtanut mieleen ettei olis saanu tulla kotiin vaikka joka ikinen kerta heräsin siihen kun tuli ja itellä myös aikainen nousu.

"tiuhtiti"
Meil mies tulee joka 3 viikko kotiin niinkin myöhään kuin 06:10 ja ei tulis mieleen kieltää tulemasta kotiin silloin. älytön kysymys ap:lta menis itse muualle nukkumaan jos pelkää et mies herättää. tai laittais korvatulpat.

vittu mitä porukkaa palstalla
[QUOTE="joo";22507634]En tarkoita mitään kapakkareissuja, vaan esimerkiksi jos tulee vaikka jostain kauempaa kotiin myöhään illalla tai yöllä, niin voiko tulla kotiin??

Meillä oli keskustelu aiheesta, että miten itsekästä on tulla kotiin vaikka puoliltaöin, kun muu perhe jo nukkuu ja ainakin minä havahdun siihen kotiutumiseen - mies väitti, että kotiinsa saa tulla mihin aikaan vaan.[/QUOTE]

Se ei ole itsekästä jos kieltää miestä tulemasta kotiinsa? Saako sinulta kieltää kotiin tulemisen johonkin aikaan vuorokaudesta?

Helmi S
Mies tulee kerran, pari viikossa puolenyön aikaan kotiin, ihan vaan harrastuksista. Enpä olis ite keksinytkään, että vois sanoa, että siihen aikaan ei oo sitten kotiin tulemista. :D

jeeessstass
Minä käyn hyvin harvoin missään, mutta kun käyn on kyse yleensä oopperaleffaan menossa, siellä menee kyllä melkein aina matkojen kanssa yli puolenyön. Olisi vähän hassua lähteä puolivälissä ja sanoa, että kun en saa olla niin myöhään:D
Miten täällä on nyt näin jurpoja ihmisiä? Siis tottakai jokaisella silloin tällöin tulee poikkeuksellisia menoja, jolloin kotiintuloaika voi venyä. Kyse lienee nyt kuitenkin siitä, että noin niinkun yleisenä käytäntönä, että jos joka viikko on noita menoja, jolloin tullaan keskellä yötä kotiin, niin ärsyttääkö ja kuinka paljon.

...
Alkuperäinen kirjoittaja vittu mitä porukkaa palstalla;22507813:
Se ei ole itsekästä jos kieltää miestä tulemasta kotiinsa? Saako sinulta kieltää kotiin tulemisen johonkin aikaan vuorokaudesta?
Kumpi mielestäsi on itsekkäämpää. Yksi ihminen aiheuttaa omalla toiminnallaan harmia kolmelle ihmiselle, vai että neljän ihmisen ryhmässä yksi ihminen joutuu sopetuttamaan toimintaansa muun ryhmän mukaan.

Miten täällä on nyt näin jurpoja ihmisiä? Siis tottakai jokaisella silloin tällöin tulee poikkeuksellisia menoja, jolloin kotiintuloaika voi venyä. Kyse lienee nyt kuitenkin siitä, että noin niinkun yleisenä käytäntönä, että jos joka viikko on noita menoja, jolloin tullaan keskellä yötä kotiin, niin ärsyttääkö ja kuinka paljon.
Kiitos nimittelystä. Ap ei alunalkaen selittänyt kovinkaan tarkkaan millaisista menoista hän puhui. Ja minusta se on nyt ollut vähän yhtä ja toista ketjun edetessä. Edelleen vastaukseni on, että kotiin saa tulla silloin kuin on kotiintulossa. Olipa syy mikä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22507768:
Aikuinen ihminen osaa ja saa tulla kotiinsa mihin kellonaikaan tahansa. Aikuinen myös osaa tarvittaessa toimia hiljaa ja ottaa nukkujat huomioon. Aikuinen on itse itsestään vastuussa. Lapsilla luonnollisesti kotiintuloajat, heistä olen vastuussa minä.
Peesi.

"Cairni"
[QUOTE="joo";22507634]En tarkoita mitään kapakkareissuja, vaan esimerkiksi jos tulee vaikka jostain kauempaa kotiin myöhään illalla tai yöllä, niin voiko tulla kotiin??

Meillä oli keskustelu aiheesta, että miten itsekästä on tulla kotiin vaikka puoliltaöin, kun muu perhe jo nukkuu ja ainakin minä havahdun siihen kotiutumiseen - mies väitti, että kotiinsa saa tulla mihin aikaan vaan.[/QUOTE]

Anteeksi, et kai sä ihan vakavissasi tällaista kysele? Kyllä kotiinsa saa tulla milloin vain ja mihin aikaan tahansa. Tuli sitten baarista, töistä taikka harrastuksista. On kyllä itsekkyyden huippu jos kotona oleva osapuoli kieltää tulemasta kotiin itselleen "väärinä" kellonaikoina.

Yhteistyössä