abortin hinta??

  • Viestiketjun aloittaja mahtuuko budjettiin?
  • Ensimmäinen viesti
mahtuuko budjettiin?
sain juuri tietää olevani raskaana, raskaus on ei toivottu. haluaisin tiettää kokemuksia, paljonko keskeytys on teille maksanu, kaikki tieto kelpaa, kunnallisessa, yksityisellä, lähete yksityiseltä kunnalliselle??
 
.......
Henkinen hinta taitaa olla melko korkea. Muutoin halpaa...

Tiedän 5 ihmistä jotka ovat tehneet abortin. Kenellekään homma ei ole ollut helppo ja kukaan noista ihmisistä ei ole tehnyt sitä jälkiä jättämättä. Ja jokainen katunut, tavalla tai toisella.
 
"Vieras"
Henkinen hinta taitaa olla melko korkea. Muutoin halpaa...

Tiedän 5 ihmistä jotka ovat tehneet abortin. Kenellekään homma ei ole ollut helppo ja kukaan noista ihmisistä ei ole tehnyt sitä jälkiä jättämättä. Ja jokainen katunut, tavalla tai toisella.
Itse tunnen muutaman abortin tehneen, ja hyvin ovat päässeet niiden "yli". Eihän sitä koskaan unohda, mutta oikeiksi kokevat vieläkin tuon ratkaisun.
Mutta kuten täällä on todettu, paremmin se abortti mahtuu budjettiin kuin lapsi....
 
Väitetäänkö kouluissa ihmisille että abortti on jotenkin perustavanlaatuisesti väärin, vai mistä niin suuri kammo sitä kohtaan? Loogisesti ajatellenhan siitä pitäisi tulla suunnilleen samanlaiset henkiset traumat kuin umpilisäkkeen poistosta.
 
tuota
[QUOTE="a p";22502835]eritoten kiinnostaa se paljonko kela korvaa yksityisestä silloin kun käy hakemassa lähetteen sieltä kunnalliselle?[/QUOTE]

Maksettavaa jää jotain 70 euroa. Lähetteen saa myös tk:sta.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22502887:
Toisaalta jos tekee lapsen vaikka ei sitä tahtoisi, niin hintana voi olla oman mielenterveyden lisäksi sen lapsen mielenterveys.
Tai lapsen henki ja oma vapaus. Minusta eräs tuttu teki ihan oikein valitessaan abortin, koska elämäntilanne sellainen, että äiti ja lapsi olisivat vain kärsineet. En pidä adoptioon antamista minään järkevänä vaihtoehtona, sori vaan. Sen verran kritiikkiä kuullut itseltään aikuiseksi kasvaneilta adoptoiduilta "lapsilta". Toisaalta tunnen onnistuneita ottoperheitä sekä sijaisperheitä.
 
Moom
No joo, miks tää menee tähän abortin vastustajat ja puoltajat väittelyyn?

Abortti on melko halpa toimenpide,ja pillereillä ainakaan mitään ihmeitä jälkivaikutuksia oo.

Henkistä puolta kannattaa toki miettiä ja punnita, mutta tuossa ap:n viestissä melko selkeästi on ilmaistu, että raskaus ei ole toivottu. Itse raskauduin vahingossa, ei ollut toivottu ja vaikutti, ettei ole muuta mahollisuutta kuin abortti.....ja abortti kuitenkin horjutti henkistä puolta todella pahasti.
 
"a p"
No joo, miks tää menee tähän abortin vastustajat ja puoltajat väittelyyn?

Abortti on melko halpa toimenpide,ja pillereillä ainakaan mitään ihmeitä jälkivaikutuksia oo.

Henkistä puolta kannattaa toki miettiä ja punnita, mutta tuossa ap:n viestissä melko selkeästi on ilmaistu, että raskaus ei ole toivottu. Itse raskauduin vahingossa, ei ollut toivottu ja vaikutti, ettei ole muuta mahollisuutta kuin abortti.....ja abortti kuitenkin horjutti henkistä puolta todella pahasti.
juu tämä on harkittu, sekä minun oma sekä mieheni toivomus, meillä on 3 ihanaa lasta ja kaikki toivottuja, miehemme kanssa päätimme ettemme enään halua lapsia, ainakaan vielä, ja kun kumminkin kaikesta ehkäsystä huolimmatta kävi näin, mielessäni ei ole muuta vaihtoehtoa kuin abortti, henkinen puoli tuli käsiteltyä aika äkkiä, tunteeni ja järkeni ovat samaa mieltä joten ristiriitaakaan ei ole:) haluaisin vain tietää kustannuksista, eniten kiehtoo hoitaa homma kokonaan yksityisellä mutta olen kuullut sen maksavan yhteensä jopa 1000euron luokkaa, joka on tavalliselle talliaiselle hieman suurempi paukku kuin 75e kunnallisella
 

Yhteistyössä