Kokemuksia lisää...
Eli olen käyttänyt david ovulaatiotestejä sekä ennen ensimmäistä raskauttani että nyt kakkosta yrittäessä ja olen ollut pääsääntöisesti tyytyväinen..
MUTTA jo pidempään kakkosta yrittäneenä päätin kokeilla rinnakkain david testien kanssa apteekissa myytävää Clinicin ovulaatiotestiä, joka onkin todella hintava (n.26 euroa/viisi testiä). Yllätyksekseni huomasin, että Clinic näytti positiivista aikaisemmin. Kun Clinicilla tuli todella vahva plussa, David näytti vain noin 1/2 vahvuutta kontrolliviivasta, jota en olisi tulkinnut vielä plussaksi.
Kysymys herää siis, mihin testiin luottaa? Tämä vain pienenä lisätietona siitä syystä, että aina nuo testit ei välttämättä bongaa ovista tarpeeksi ajoissa. Davidilla sain plussan vasta sinä päivänä jolloin Clinicin mukaan oli jo ovulaatio ja Davidin ohjeiden mukaan kuitenkin plussasta otollisin aika yhdynnälle on vasta 24-36 h testiplussan jälkeen, jolloin olisi jo Clinicin mukaan lähes myöhäistä. Toki asiaa auttaa se, että pupuilee keskikierrossa tasaisesti koko ajan ja miksei koko kierron ajan
Eli Davidin kohdalla kannattaa jo kiinnittää huomiota haaleampaankin viivaan kuin kontrolliviiva. Hailakkoja viivoja tosin tulee pitkin kiertoa, mutta kyllä sen huomaa kun selkeä muutos tulee vahvempaan.
Itse käytän jatkossa tod.näköisesti apteekin testejä, jotenkin meni luottamus halpistesteihin.
P.S ja testaukset oli aina samasta näytteestä.. ja minulla näkyy LH-huippu testissä yleensä kaksi päivää putkeen..