Mistä voi johtua jatkuva väsymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Ja kyse on mun miehestä, joten älkää ehdottako raskautta. :D

Mutta siis tuo mies on aina pärjännyt lyhyillä yöunilla, 6 tuntia on kuulemma sopiva määrä että on virkeä päivisin. Siis normaalisti. Nyt ehkä vuoden verran on valittanut että väsyttäisi aina, nukkuu nykyään viikolla sellaiset 8-9 tunnin yöunet ja viikonloppuisin 10-12 tuntia. Mutta silti aina vaan väsyttäisi. On ottanut monivitamiineja jo pidempään, samoin b-vitamiinia ja kalaöljyä, ei vaikutusta.

Muuten elämäntavat on kunnossa... ei polta, juo aniharvoin, harrastaa liikuntaa pari kertaa viikossa. Ei ole ylipainoa.

Olen ehdottanut että menisi jo lääkäriin mutta eihän tuo mene. Tuleeko mitään mieleen, mistä voisi johtua?

no, tietenkin stressi, masennus, alhainen hb... lisäksi väsymys on oire lukuisista sairauksista, kuten esim kilpirauhasen vajaatoiminta, joten pelkän väsymyksen perusteella todella aikea sanoa mitään... kannattaisi käydä lääkärissä, tutkisi labrat ja osaisi kysellä muutenkin

[QUOTE="vieras";22498940]Kärsiikö mahdollissti alhaisesta hemoglobiinista?[/QUOTE]

Hemoglobiini on hyvä, käy nykyisin säännöllisesti luovuttamassa verta ja syö silloin tällöin rautaa sen vuoksi. Mutta väsymys oli jo ennen kun alkoi käydä verta luovuttamassa.

Tuota kilpirauhasta on moni ehdottanut, pistän sen mieleen ja googletan heti. Jos on jotain "kouriintuntuvaa" ehdotusta miehelle, niin lähtee ehkä helpommin lääkäriinkin.

[QUOTE="Kikka";22499006]Voisko olla uniapnea?Siinä on yhtenä oireena ainainen väsymys.[/QUOTE]

Hmm, tuokin voisi olla yksi. Mies ainakin kuorsaa, ja mun mielestä nukkuu aika kevyesti öisin. Herään itse usein hänen pyörimiseensä.

mulle tuli toi rauta kans mieleen. kun mua alkoi väsyttää jo ihan yhessä päivässä kun jätin tabun ottamatta ja taas seuraavana päivänä kun otti rauta tabletin oli paljon virkeempi.

Yhteistyössä