Mitäs meinaatte päiväkodinhoitajille jouluna ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Vai ostatteko mitään? Itse ajattelin taas joulukuusenkoristeita. Jokaiselle pojan ryhmän hoitajalle joku hieno koriste :). Näin oon joka joulu tehnyt. Nyt on vaan uusi päiväkoti ja uudet hoitajat, paitsi pojan henk.koht.ohjaaja siirtyi pojan mukana :):xmas:

Viime jouluna vein jokaiselle hoitajalle erilaisen valkosävyisen joulupallon (Stokmannilla on mahtava valikoima) ja lisäksi askarreltiin kortit. Tän vuoden viemisiä en vielä tiedä :xmas:

Mä ostin jo täksi vuodeksi tuikkukynttilöitä. Siis sellaiset pienet muoviset läpinäkyvät paketit, joissa sisällä taisi olla 9 eri tuoksuista ja -väristä tuikkua. Eiköhän niille käyttöä löydy. Jonain vuotena ollaan viety suklaata, jonain vuotena heijastimet, joku vuosi enkelisaippuat, yksi vuosi itse huovutetut kuusenkoristeet. Jonain vuotena vietiin "vain" omatekemät kortit, joissa lasten itse keksimät joulutarinat.

Viime jouluna vein jokaiselle hoitajalle erilaisen valkosävyisen joulupallon (Stokmannilla on mahtava valikoima) ja lisäksi askarreltiin kortit. Tän vuoden viemisiä en vielä tiedä :xmas:

Siis ajatushan on tärkein, mutta itse en tajua noita kuusenkoristeita. Siis kuka haluaa kuuseensa yhden tietynlaisen koristeen. Siis tiedän että joillain on kaameita sekamelska kuusia, joihin on tungettu kaikki mahdolliset tilpehöörit roikkumaan, mutta useimmilla laitetaan vain jotain tiettyä väriä ja tiettyjä koristeita, joten tuollaiset yksittäiset kuusipallot menevät todennäköisesti suoraan roskiin.

Mä olen joskus leiponut kuivakakun henkilökunnalle kahvihuoneessa tarjottavaksi ja kovin on ollu pidetty.

Onhan se tosi asia et saavat palkkansa työstä, mutta olen vaan sen verran höpsö, että musta on ihan muistaa jollain pienellä lahjalla näin joulun aikaan.

Siis ajatushan on tärkein, mutta itse en tajua noita kuusenkoristeita. Siis kuka haluaa kuuseensa yhden tietynlaisen koristeen. Siis tiedän että joillain on kaameita sekamelska kuusia, joihin on tungettu kaikki mahdolliset tilpehöörit roikkumaan, mutta useimmilla laitetaan vain jotain tiettyä väriä ja tiettyjä koristeita, joten tuollaiset yksittäiset kuusipallot menevät todennäköisesti suoraan roskiin.

Niin no voi olla että menee roskiin tai kuuseen.. Mutta en minä tavallisia osta vaan jotkut erikoiset :) Muistaminen on tärkeintä, itse tykkään heitä muistaa koska pitävät hyvää huolta pojastani siellä jolloin olen töissä :)

Niin no voi olla että menee roskiin tai kuuseen.. Mutta en minä tavallisia osta vaan jotkut erikoiset :) Muistaminen on tärkeintä, itse tykkään heitä muistaa koska pitävät hyvää huolta pojastani siellä jolloin olen töissä :)

Joo siis olen samaa mieltä, että ehdottomasti pitää jollain tavalla muistaa. En vain tajua noita kuusenkoristeita ja niitä olen ihmetellyt siksi, että ne tuntuvat olevan aika yleinen tällainen pieni muistaminen. Eli tarhantäti saa joka joulu muutaman erilaisen koristeen, joten voin kuvitella, millainen sotkupesä heidän kuusensa on.

Kaikista paras vieminen on mun mielestä semmoinen, jonka voi kuluttaa pois. Tuo lahjakortti kahvilaan on huippu idea!
Kynttilöitä voi viedä, mutta mielellään tuoksuttomia. Servetit ok.
Koristeet yms on turhaa, et voi tietää toisen makua.
Yhteinen juttu kahvihuoneeseen uppoaa varmasti.

Itse oon suosinut Pentikiä. Sieltä saa aina jotain pientä kivaa ja suht edullisesti ja vieläpä kauniissa paketissa.. jouluteetä, kynttilöitä, servettejä, makusiirappia jne.

Joo siis olen samaa mieltä, että ehdottomasti pitää jollain tavalla muistaa. En vain tajua noita kuusenkoristeita ja niitä olen ihmetellyt siksi, että ne tuntuvat olevan aika yleinen tällainen pieni muistaminen. Eli tarhantäti saa joka joulu muutaman erilaisen koristeen, joten voin kuvitella, millainen sotkupesä heidän kuusensa on.

No laittaa sitten kirpparille tai antaa jollekin jos haluaa, jos ei itse tykkää :). Jos annan vaikka mukin tai muun niin samalla tavalla voi käydä :).

Kaikista paras vieminen on mun mielestä semmoinen, jonka voi kuluttaa pois. Tuo lahjakortti kahvilaan on huippu idea!
Kynttilöitä voi viedä, mutta mielellään tuoksuttomia. Servetit ok.
Koristeet yms on turhaa, et voi tietää toisen makua.
Yhteinen juttu kahvihuoneeseen uppoaa varmasti.

Itse oon suosinut Pentikiä. Sieltä saa aina jotain pientä kivaa ja suht edullisesti ja vieläpä kauniissa paketissa.. jouluteetä, kynttilöitä, servettejä, makusiirappia jne.

Niin joku hieno kynttilä vois olla kans kiva :D, ehkä vaihdankin muistamisen isompaan kynttilään. Sen vois laittaa johonkin hienoon lahjapussiin :D. Muuten ostinkin itseasiassa viime vuonna mukit :D :ashamed: :D. Ei koristeita. Miten muistinkin ihan väärin :D

Toisaalta taas... Kuusenkoristeita voi kyllä käyttää muuallakin kuin kuusessa. Niitä voi ripustaa esim. ikkunankahvoihin, ovenkahvoihin, katosta roikkuvaan kynttelikköön, niillä voi koristella lahjapaketteja, niitä voi laittaa pöydälle kattauksen piristeeksi, maljakkoon sisälle, roikkumaan ikkunalle tai jouluvalojen sekaan tai vaikka pihakoivun oksalle tai vaikka koululaisen pöytälampun varsiosasta roikkumaan. Jos pallo on valkoinen, niin suurimmalla osalla ihmisistä se sopii johonkin kohtaan kotia. Jos ei sovi ja ei tykkää niin kiinnittää tosiaan vaikka joululahjapakettiin koristeeksi.

No laittaa sit vaikka roskiin, jos siltä tuntuu. Mä yritin valita viime vuonna semmoset yksinkertaisen kauniit, persoonalliset pallot jokaiselle ja jos he eivät niistä tykänneet, niin ei voi mittään :D

Yksi kiva on myös sellainen iso itse leivattu pipari (voi olla valmistaikinastakin) jonka lapset on koristelleet itse. Voi paketoida vaikka sellofaaniin.

Mekään ei joka vuosi olla annettu mitään, mutta nykyään kyllä, koska olen huomannut miten tärkeää lapsille on se, että saa antaa omalle hoitajalle pienen paketin. Ikävää jos liki kaikki kaverit antaa jotain ja omalla lapsella ei ole mitään mitä antaa. Sen ei tarvitse olla mitään suurta. Se on lapselle suuri juttu, että saa sanoa hoitajalleen "hyvää joulua" ja antaa ylpeänä sen pienen muistamisen. Pakko ei tietenkään missään nimessä ole eikä hoitajat katso pahalla niitä joilta ei pakettia tullut, tuskin parin päivän jälkeen enää muistavat keltä tuli ja keltä ei ja mitä tuli!

Kovin kallista ei kannata ostaa, se on hoitajien mielestä usein kiusallista.

[QUOTE="vieras";22494417]Tässäpä joulun tarkoitus. Kulutushysteriaa.. heitetään vaan kaikki roskiin, jos ei miellytä.[/QUOTE]

Selvästikään et halunnut nähdä mun pointtia. No, kaikkia ei voi miellyttää.

Yhteistyössä