Saako todennäköisemmin samaa vai eri sukupuolta olevia lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hassuja kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on lähes kaikilla kavereilla ja kaveripiirissä niin, että 2 peräkkäin syntynyttä on samaa sukupuolta. Vain yksi poikkeus löytyy, jossa on 1,5 v ikäero ja eri sukupuoli. Sen jälkeen 3. lapsi on sattumalta joko samaa tai eriä.

Minä tein perheessäni "historiaa", kun sain pojan maaliskuussa.

Mulla on kolme siskoa, joista kahdella on yhteensä viisi tyttöä. Ei tiedetty sukupuolta etukäteen, mutta useimmat sukulaiset taisivat olla varmoja, että tyttö tulee. Itsellä alkoi loppuraskaudesta tuntua (tai ehkä sitä toivoi), että voiskohan se sittenkin olla poika. Ja ylläri pylläri, olihan se.

Mulla on kaksi siskoa ja kaksi veljeä, eli 3+2 sukupuolet meillä, ja mulla on kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Mieshän se lapsen sukupuolen määrää, kaikki ei ole sekatyömiehiä eli tekevät vaan tyttöjä tai poikia, ei molempia :D

Prosentuaalisesti on varmasti enemmän samaa kuin eri sukupuolta. Mutta jos otetaan huomioon tyttöperheet, poikaperheet ja sekaperheet ja niille prosentit niin luulis menevän aika tasan noi luvut. Mut jos lasketaan tyttöperheet ja poikaperheet samoiksi ja sekaperheet eriksi, niin varmaan noi tyttö ja poikaperheet voittaa ne sekaperheet.

Yhteistyössä