Kanaria tammikuussa vai Kreeta huhtikuussa? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suurperhe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suurperhe"

Vieras
Eli suunnitteilla reissu, joko äkkilähdöllä tammikuussa Kanarialle (Teneriffa tai Gran Kanaria) tai sitten huhtikuun alussa/puolivälissä Kreetalle. Onkos kellään kokemuksia noin kelien puolesta? Mukana lapset 7v, 5v ja n. vuoden ikäiset kaksoset. Isommat tietenkin tahtoisivat mereen uimaan, onkohan vaan kummassakaan paikassa uintilämmmintä vettä tuolloin..? Aurinkomatkojen sivuilta katsoin niin Kreetalla ylin lämpötila oli 20, siellä varmaan ei kovin kuitenkaan satele tuohon aikaan vuodesta? Kanarialla taas käsittääkseni on "talvi" tammikuussa, eli sateita voi hyvinkin tulla?

Kreeta olisi ihana, ruoka on herkullista ja paikka on tuttu. Kanaria tuntematon, varmaan ihan kivan loman sielläkin viettäisi.

Plussia, miinuksia, mielipiteitä?

Kiitos :)

Itse oln ollut huhtikuun ekalla viikolla useasti Kanarialla, puerto ricossa.
Ihan mahtavat kelit. +28 on aina ollut. Aurinko paistanut jokaikinen kerta TÄYSIN pilvettömltä taivaalta.
Teneriffa on taas melko pilvinen epävakainen paikka tammi sekä huhtikuussa.
Kreetasta en tiiä..

Me oltiin Tammikuun lopussa Gran Canarialla. Vettä satoi koko viikon ja oli noin +14. Ei kovin mukavaa. Lapset hytisivät altaassa kun oli pakko pääsät uimaan vaikka vanhemmat istuivat fleecet päällä :). Mei ei tajuttu että voi olla noin kylmä ja mukana oli vain kesävaatteita-kylmä tuli!

Suosittelen Kreetaa. Lyhyemmät lennot, ihmiset ystävällisempiä, palvelu parempaa, ruokakin parempaa.. Lämpötiloista en tiedä. Me oltiin marraskuussa kanarialla ja silloinkin satoi 3 päivää vettä, eikä lämpötila noussut paljoa yli +20 asteen koko viikkona.. Toukokuun puolenvälin paikkeilla ollaan pari kertaa oltu kosilla ja rhodoksella ja lämpöä on riittänyt..

Olimme Kreetalla huhtikuussa ja oli ihan mukavaa, mutta viileää - ei puhettakaan meressä uimisesta, hyvä kun altaassa tarkeni. Hotelli oli hiljainen eivätkä ohjelmat olleet alkaneet.

itse olemme menossa Cran Canarialle Maspalomasiin helmikuun lopulla. Minkähänlaiset säät lienevät siellä silloin? Tietääkö joku?

Riippuu ihan mihinpäin gran canariaa menee, puerto ricossa oli viime joulukuussa reipas 20 astetta. se taitaakin olla ainoa kohde jossa paistaa oikeesti melkein kokoajan aurinko.

Mitens Egypti tammikuussa? Onko kokemuksia, siellä ei vissiin pahemmin satele?

Ap kiittää kommenteista tähän asti ja toivoo lisää :)
Joo niin harvoin tässä ollaan reissattu että ei viitsisi ehdoin tahdoin mennä vesisateeseen lomalle.

[QUOTE="Vieras";22486705]Olimme Kreetalla huhtikuussa ja oli ihan mukavaa, mutta viileää - ei puhettakaan meressä uimisesta, hyvä kun altaassa tarkeni. Hotelli oli hiljainen eivätkä ohjelmat olleet alkaneet.

itse olemme menossa Cran Canarialle Maspalomasiin helmikuun lopulla. Minkähänlaiset säät lienevät siellä silloin? Tietääkö joku?[/QUOTE]

Oliko miten viileää? Paikalliset ravintolat ovat varmaan normaalisti auki? Ohjelmat ei kiinnosta, hyvä ruoka ja rentoutuminen kyllä. Ollaan oltu toukokuun puolivälissä Kreetalla, silloin oli jotain +28 mutta meressä ei käyty, en tiedä olisiko tarjennut. Lapset tosin pulaavat Suomessakin toukokuun lopusta alkaen järvessä, että sinänsä..

Ap kiittää.

Jos noista jompi kumpi valittava, ottaisin Kreetan..kerran juurikin tammikuussa
kanarialla käyneenä, en toisten lähde, sen verran kylmää oli.
Onhan tuo huhtikuu Kreetallakin vähän kysymysmerkki..toukokuu olisi parempi.

Olen ollut toukokuun lopulla Kreetalla ja mielestäni silloinkin merivesi oli vähän kylmää. Päivän lämpötilat oli tosin jo ihan lämpimät. Illalla saattoi tarvita pitkähihaista.

Itse miettisin vielä lomakohdetta jos on tarkoitus mennä lämpimään paikkaan. Kanaria tammikuussa voi olla tosi viileä, samoin kuin Kreeta huhtikuussa.

Kanaria huhtikuussa kuulostaisi paremmalta tai sitten esimerkiksi Egypti huhtikuussa. Egyptikin voi olla viileä keskitalvella eli tammikuussa.

Alkuvuosi kanarialla on aika epävakaista. Marras-, joulu- ja tammikuussa sataa eniten kanarialla mutta alkuvuodesta taas saattaa atlantin myräkät kiusata. Lämpötila noin 20 astetta. Vaikka nykyään ilmastomuutosten takia kylmemmät ilmatkaan ei ole tavattomia.

Itse olen asunut yli 20 vuotta kanarian saarilla (Gran canaria ja opiskeluajan Teneriffalla) ja säät ovat muuttuneet tuolla koko ajan hulluimmiksi.

Kiitos vastauksista. Pitää vielä miettiä. Miehen työn takia vaan oikeastaan nuo ajankohdat mahdollisia, tai sitten siirtyy ensi syksyyn reissu. Liian kuumaa ei tahdota, sellainen +20-22 olisi se ideaali. Kreetalla tuohon varmaan päästäisiinkin, mutta se meressä uinti taitaisi olla vain haaveena. No hiekkakakkuja varmaan voi rakentaa viileämmälläkin säällä :)

Kiitos.

Kreetalla tosiaan tuolloin jo kevät pitkällä. Huhtikuun puolivälissä lämpö voi nousta +25 asteeseen, mutta yleisintä varmaan 18-20, loppukuusta enemmän. Sateita ei ainakaan parina siellä viettämänäni keväänä pahemmin tullut. Luonto on upeaa, luonto puhkeaa kukkaan keväällä.

Itse valitsisin ehdottomasti Kreetan. Merivesi on kylmää, mutta altaassa varmaan tarkenee. Ja se ruoka, nam!

Kiitos vastanneille. Eipä tuota Turkkia ole tullut ajaltuakaan, pitää tutustua tarjontaan. Ruoka on varmaan sielläkin erittäin hyvää. Jostain syystä tuo kanariansaaret ei oikein innosta, myöhemmin keväällä kyllä, mutta kuuden tunnin lentomatka jonnekin missä tammikuussa ehkä sataa ja on viileää, ei vaan aiheuta innostusta.

Ap

en valitsisi nuista kumpaakaan. Kanarialla meri ei ole uimalämmin tammikuussa ja huonolla tuurilla on todella kylmä. Kreeta ei ole lämmin huhtikuussa, eikä varsinkaan meri. Lämmintä kaipaavalle tammikuussa lasten kanssa menisin Dubaihin tai Egyptiin. Tai huhtikuussa Kanarialle. Lennon kestolla tms tekijöillä on hyvin vähän merkitystä jos oikeasti tahtoo matkustaa.

Olen ollut toukokuun lopulla Kreetalla ja mielestäni silloinkin merivesi oli vähän kylmää. Päivän lämpötilat oli tosin jo ihan lämpimät. Illalla saattoi tarvita pitkähihaista.

Itse miettisin vielä lomakohdetta jos on tarkoitus mennä lämpimään paikkaan. Kanaria tammikuussa voi olla tosi viileä, samoin kuin Kreeta huhtikuussa.

Kanaria huhtikuussa kuulostaisi paremmalta tai sitten esimerkiksi Egypti huhtikuussa. Egyptikin voi olla viileä keskitalvella eli tammikuussa.

no egypti ei todellakaan ole "viileä" tammikuussa, saati ikinä! siellä AINA vähintään +25... itse oli viime tammikuun lopussa siellä, ja lämpöä liikaakin. +26-35!!

Yhteistyössä