Lumi yllätti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikäänhän ei ikinä voi johtua siitä, että a) keli on oikeesti paska b) todennäköisyys siihen, että pk seudulla kun menettää auton hallinnan vastassa on todennäköisesti toinen auto, eikä oja.

Suoraan sanottuna tää koko keskustelun aihe on paska. Kaikki, jotka omistaa ajokortin tietää, että kelillä on suuri vaikutus siihen, kuinka vaarallista ylipäätänsä on lähteä jonakin päivänä auton rattiin. Mä ainakin toivon, ettei mitään kolareita tapahtuis missään päin Suomea.

Tosiasia taitaa olla se, ettei kaikilla ole vieläkään talvirenkaita alla vaan kesärenkailla pörrätään mahdollisimman pitkään. Ja tämä on asia, johon voi jokainen oikeasti vaikuttaa ihan itse. Ja kuka voi rehellisesti sanoa, että pk-seudulla noudatetaan turvavälejä? Tai edes kelin edellyttämää väliä eikä ajeta toisen puskurissa kiinni, kuten kuivalla kesäkelillä? Kun itse yrität väliä pitää niin joku tauno tuppaa takuulla siihen väliin!

[QUOTE="mä";22478934]Tosiasia taitaa olla se, ettei kaikilla ole vieläkään talvirenkaita alla vaan kesärenkailla pörrätään mahdollisimman pitkään. Ja tämä on asia, johon voi jokainen oikeasti vaikuttaa ihan itse. Ja kuka voi rehellisesti sanoa, että pk-seudulla noudatetaan turvavälejä? Tai edes kelin edellyttämää väliä eikä ajeta toisen puskurissa kiinni, kuten kuivalla kesäkelillä? Kun itse yrität väliä pitää niin joku tauno tuppaa takuulla siihen väliin![/QUOTE]

Idiooteilla ei ole talvirankaita. Ja toi turvaväli on aivan yhtä iso ongelma kaikkialla. Ja se todella on ongelma. Vaikka tietä olisi kymmeniä kilometrejä tyhjänä kumpaankin suuntaan, niin joidenkin on pakko puuskuttaa siinä viiden metrin päässä puskurista.

Toisaalta kesärenkaiden käyttö paljaalla asfaltilla on järkevämpää, kuin nastat, koska nastarenkaat syövät maantien pintaa.
Enkä todellakaan puolustele liukkailla törttöileviä, jotain ennakointia kuitenkin asioihin. :headwall:

Mulla ei ole autoa eikä edes ajokorttia. Ikkunasta kun katsoo niin melko kurja sää on ulkona ja lunta sataa ihan hulluna ja isoina hiutaleina, maa on ihan lumisen loskainen. Hirveesti menoa tänään ja saa nähdä miten märkä on tänään ja miten julkinen liikenne toimii. Kyllä lumi yllätti vaikka oli tiedossa että tänään sataa, en uskonut näin voimakkaaseen sateeseen.

Jahas, että tällästä tänään :kieh:

Tosiasiahan on se, että maaseudun ja eteläsuomen liikennevirroissa on helvetinmoinen ero.Maaseudulla ehä kulkee kaksi autoa tunnissa vilkkaimmillakin kyläraiteilla, mutta eteläsuomessa tuhansia. Näinollen maaseudulla onnettomuusmäärät on alhaisia. Sitten kun maaseudun juntit änkeevät eteläsuomeen autoillaan niin ne on kusessa, koska eivät osaa varautua suuriin liikennemääriin ja suuren liikennemäärän kiillottamiin jäisiin teihin, jollaista ei maaseudulla ole johtuen vähäisestä liikenteestä.

Yhteistyössä