Saako lääkäri kirjoittaa itselleen sairaslomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "JustaGirl"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"JustaGirl"

Vieras
Vai soittaako se terveyskeskukseen ja varaa itselleen ajan? :) Ja sitten ne lääkärit yhdessä käy läpi oireita ja miettii onko oikeesti saikun paikka vai ei :D Entäs läheisilleen? Voiko aamulla töihin mennessä todeta, että mies on työkyvytön ja kirjoittaa sille saikkulappu?

[QUOTE="heh";22471678]En usko että saa itselleen kirjoittaa. Naapurissa on terkkari ja sillekin työkaveri kirjoittaa lapun lapsen sairauksista.[/QUOTE]

Niin ei varmaan ehkä saa mutta tilanne vaikuttaa vaan koomiselta. Mieti kun aamulla soittaa terveysasemaan "Moi, tässä Maija-lääkäri. Mun pitäisi olla töissä jo, varmaan olettekin ihmetellyt missä olen, mutta mä oon vähän kipee, saisiko tälle päivälle lääkäriaikaa?" :D Sitten se menee sinne vastaanotolle ja kuvailee oireitaan ja toinen lääkäri kyselee "onko ollut kuumetta?" ja kuuntelee keuhkoja jne :D Jotenkin huvittavaa.

Ihanko aattelit että lääkäri tarvitsee päivystysaikaa nuhakuumeeseen???

Ja joo, mulla on huono aamu :)

No en mä tiedä mikä käytäntö missäkin on :) Meidän työpaikalla ei esim hyväksytä terkkarin kirjoittamaan sairaslomalappua. Ei edes vaikka kyse on vaan nuhakuumesta. Meillä ei myöskään saa olla poissa sitä "normaalia" 3 päivää ilman saikkulappua, vaan heti ensimmäisestä päivästä on oltava lääkärintodistus. Voisi tosin kuvitella et lääkäri saa olla sen pari päivää pois ihan vaan sillä et ilmoittaa ;)

Veikkaisin että lääkärillä on tuttavapiirissään joku toinen lääkäri (vaikkapa työpaikan kautta) joka voi ihan pyytämällä kirjoittaa lapun ettei tarvi näytillä käydä.

Yhteistyössä