Onko täällä ketään joka olisi toivonut ennemmin poika- kuin tyttövauvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakko kysyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Johtuu ihan historiallisesta painolastista. Poikalapset ovat olleet aikaisemmin huomattavasti halutumpia ja arvokkaampia lapsia kuin mitä tyttölapset. Pojat kun ottivat kotitilan hallintaan, tytöt sen sijaan lähtivät toisiin taloihin emänniksi. Ja edelleen, esim. kiinassa ym aasiassa tyttölapsia jopa adoptoidaan, kun halutaan poikalapsi.

Näin ollen on selvää, että poikalapsen toivominen herättää enenmmän tunnereaktioita kuin mitä tyttölapsen toivominen, kosksa tyttölapsen toivominen on vähän niin kuin vähemmistön tukemista.

Niinhän tuo varmasti onkin. Nyt vaan tuntuu hassulta kun tämän päivän yhteiskunnassamme kuitenkin lasten pitäisi olla tasavertaisessa asemassa ja kuitenkin noihin sukupuolitoiveisiin suhtaudutaan niin eri tavoin.

Niinhän tuo varmasti onkin. Nyt vaan tuntuu hassulta kun tämän päivän yhteiskunnassamme kuitenkin lasten pitäisi olla tasavertaisessa asemassa ja kuitenkin noihin sukupuolitoiveisiin suhtaudutaan niin eri tavoin.

Johtuu siitä, että tasa-arvon todellakin PITÄISI toteutua, mutta käytännössähän meillä vielä edelleen eri sukupuolet ovat monessa asiassa varsin eri asemassa.

Mä toivoin tyttöä ja tyttö tuli. Toivon myös toisesta tyttöä, mutta vaikka tulis poika niin ei haittaa. Poikaan suhtaudun vaan jotenkin jännityksellä, en oikein tiedä millaisia ne on. Varmastikin kuitenkin jollain tavoin erillaisia kuin tytöt?
Tää ei kuitenkaan liity mihinkään prinsessa-juttuihin. Ikinä en sano tyttööni prinsessaks tms. Miehestä olis kiva saada poika, mutta ajattele, että toisaalta toisesta tytöstä olis enemmän kaveriks esikoiselle.

[QUOTE="joo";22465481]toivottavasti saisitte pojan riesaksenne, jumala ei teille tyttölasta antaisi, koska ajatusmaailma on noin mielipuolista ja sairasta. menee iho kananlihalle, kun ajattelee, miten sinun kaltaisella ihmisellä voi ylipäätään olla lapsia kasvatettavana kun oma ajatusmaailmakin on noin päin persettä[/QUOTE]

PEESI!

Johtuu siitä, että tasa-arvon todellakin PITÄISI toteutua, mutta käytännössähän meillä vielä edelleen eri sukupuolet ovat monessa asiassa varsin eri asemassa.

Niin, no. Periaatteessa tykkään kuitenkin ettei tänäpäivänä kenenkään perheen toimeentulon ja vanhuudenturvan pitäisi olla kiinni siitä kumpaa sukupuolta lapset edustavat. Niin tytöillä kuin pojillakin on sama vapaus, mahdollisuudet opiskella, matksutella ja hankkia työt ja perheet silloin kun itse haluavat. Jos asiat eivät menekään hyvin niin myös tytöillä on mahdollisuus erota puolisostaan ja vaikka perustaa uusi perhe ilmane ttä joutuu yleisesti kivitetyksi.

Eli siis molemmilla lapsilla voi olla yhtä lailla hyvät tulevaisuudennäkymät, jos itse ovat valmiit tekemään töitä sen eteen. Tietty joiltain osin naiset itse haluavatkin heikentää noita mahdollisuuksiaan, mutta sekin on aika pitkälle yksilöstä itsestään kiinni. mutta siis meinaan ettei vanhempien tarvi vauvaa odottaessaan surra sitä miten kova elämä tyttöä odottaa ja siksi toivoa siis poikaa.

Esikoinen on poika, ja tulevasta vauvasta toivon poikaa myös. Ihan sen takia, että oma äitisuhde oli ja on edelleen todella huono, ja pelkään siirtäväni sen eteenpäin :/

[QUOTE="joo";22465481]toivottavasti saisitte pojan riesaksenne, jumala ei teille tyttölasta antaisi, koska ajatusmaailma on noin mielipuolista ja sairasta. menee iho kananlihalle, kun ajattelee, miten sinun kaltaisella ihmisellä voi ylipäätään olla lapsia kasvatettavana kun oma ajatusmaailmakin on noin päin persettä[/QUOTE]

ei se jumala niitä lapsia anna, daiju :laugh:

ja esikoinen olikin poika. Toivoin että kakkonen olisi myös ollut poika, ei siksi että tytöissä olisi jotain vikaa. Ihan siksi kun takaraivossa kummittelee ajatus että jos tytöstä tulee yhtään niinkuin minä ollaan täysin kusessa sen kanssa murkkuiässä.. Sitä odotellessa.

[QUOTE="inka";22465435]Miehesi taitaa olla idiootti? vai huono itsetunto? säälittävää.

Kyllä se tunne, että isällä on oma pieni prinsessa on vähintään yhtä hyvä tunne ellei parempi, kuin meillä[/QUOTE]

No tämä se fiksu kommentti sitten onkin taas, hohhoijaa.

Ihan sama kumpaa se mies toivoo, ihan yhtä oikeutettu se toive on kuin naisellakin. Meillä ensimmäisestä ei kumpikaan oikein edes osannut toivoa kumpaakaa, enemmän pelotti että onko lapsi edes terve. No terve poika syntyi =)

Nyt toisella kierroksella mies toivoo enemmän tyttöä, minä enemmän toista poikaa. Kumpikaan ei oikein osaa selittää että miksi näin, se on vain hassu toive jolla ei lopputuloksen kanssa ole kuitenkaan mitään tekemistä. Miehelle toinen poika olisi yhtä rakas kuin minulle tyttö.

Eka on poika, ja tokasta toivon myös poikaa. Tai en oikeastaan toivo - mulla vaan on sellainen olo, et oon ennemmin poikien äiti :) Vaikka kyllähän mulle oikeasti on aivan sama, kumpaa sukupuolta tulokas on. Poika vaan tuntuisi itselleen luonollisemmalta
...

Tuleva lapseni kenties jää ainokaisekseni, ja vähän olen tyttöä toivonut. Ihan sellaisten typerien syiden vuoksi, koska tytärtä todennäköisesti kiinnostaisi aikuisena jos hän itse lasta odottaa, se aika kun minä olin raskaana, hän ehkä lukisi mielenkiinnolla raskauspäiväkirjojani jne. Toki poikaakin voi kiinnostaa mutta kai se on stereotypia että tyttöä enemmän. Ja sitä lähinnä mietin että kun tytär olisi aikuinen, nainen, niin olisi kiva jutella kaikkia naistenjuttuja, kun niistä enemmän tiedän kuin "miesten jutuista". Ja tämäkin varmaan on stereotypiaa, mutta jos lapsi olisi poika ja joskus tapaisi naisen ja he tekisivät lapsia, en ehkä saisi olla mummona niin hyvin mukana, vaan miniän äiti olisi se läheisempi mummu ja minä jotenkin ärsyttäisin miniää. Tiedän että noin asia ei oikeasti välttämättä ole, mutta omassa perhepiirissä ja monessa muussakin on niin, niin siksi nämä ennakkoluulot. Eli lähinnä tätä lapsen aikuisuutta ajatellen toivoisin tyttöä.

Kumminkin ultrassa vähän poikaa veikkailtiin, ja ei minua mitenkään "harmita". Olen tosi onnellinen pojasta, lapsesta ylipäätään :) Ja mitä olen nähnyt ja kuullut niin pojalla ja äidillä voi olla parempi suhde murrosiässäkin kuin äidillä ja tytöllä. Sitä toivon että lapsi olisi terve ja saisi hyvän elämän :)

Toivoin tyttöä ja tyttö tuli :) Jotenkin mulla on hirveä tarve saada edes yksi tytär, on sitten aikuisena enemmän yhteistä. Seuraavasta toivon myös tyttöä ihan käytönnön syistä (tyttö sais siskon pienellä ikäerolla ja vanhat vaatteet & muut kamat kävisivät) mutta ei harmita vaikka pojan saisinkin :)

Yhteistyössä