onko aivan liian aikaista ja typerää kasata jo pinnasänky valmiiksi?

• Viestiketjun aloittaja huusholli
  • Ensimmäinen viesti
"jep"
[QUOTE="vieras";22459102]No vauvahan ei tarvi pinnasänkyä eikä välttämättä suostu sinne sit lainkaan edes nukahtamaan. Oletko ottanut sen huomioon?[/QUOTE]

voi huoh, pölö......

no ei tietenkään ole! mullakin on pinnasänky ollu valmiina tuolla varmaan jo viikosta 30 asti :D ja nyt siellä on peittokin, sen kylläkin laitoin ihan vasta <3 mulla on hoitopöytäkin ollu valmiina vaikka kuin kauan ja muitakin juttuja <3

"vieras"
ei kai se liian aikaista ole. mä vaan aina odotin ihan viimiseen saakka. itse asiassa mies kasas sen aina kun olin laitoksella :) syynä, et mä olin niin hölmö et pelkäsin jotain ikävää sattuvan jos oisin kasannu sen liian aikaisin...

[QUOTE="vieras";22459102]No vauvahan ei tarvi pinnasänkyä eikä välttämättä suostu sinne sit lainkaan edes nukahtamaan. Oletko ottanut sen huomioon?[/QUOTE]

Minä olen ainakin ottanut tuon huomioon (ja monta muutakin asiaa mitä lapsi ei välttämättä tarvitse tai tule käyttämään) ja silti kokosin sen pinnasängyn valmiiksi ihan noilla samoilla viikoilla mitä ap.lla nyt on.

Eikä se välttämättä syö rintaa eikä tuttia eikä pullosta eikä sitä eikä tätä. =) Johonkin sitä nyt vaan aletaan varautua ja suunnitelmia voidaan sitten muokata sen mukaan, kun nähdään, millainen vauva on. ;)

huusholli
sille joka sano että monet vauvat syntyykin jo näillä viikoilla ja siksi ei ole liian aikaista. jos näillä viikoilla syntyy kerkii sen hyvin kasata kun vauva joutuu olla sairaalassa.
mietin vain sitä että onko se jotekin tökerön ennenaikaista pistää sänky tonne kun ei vauvaakaan vielä ole.

Mun mielestä on outoa. Siksi meillä ei ookkaan tehty niin. Olis vaan turhaa tyhjänpanttina.
Mies on kummallakin kerralla kasannu sängyn ja laittanu makkariin paikalleen sillä aikaa ku olin laitoksella.

kaisuliinnukka
Miksi olis liian aikaista?? Mä ainakin ihan mielellään laitoin kaiken jo ajoissa valmiiksi, niin ei sitte enää viimesillä viikoilla tarvinnu tehdä mitään.. Kaikki olikin vauvaa varten valmiina jo kuukausia ennen laskettua aikaa ;)

Minäkin laitoin kaiken jo ajoissa valmiiksi, ettei sitten viimeisinä päivinä tarvinnut kiireellä ruveta värkkäämään ison mahan kanssa. Jos olisin jättänyt esim. pinnasänkyn petaamatta niin se olisi odottanut sitten petaamista kun illalla tultiin vihdoin vauvan kanssa kotiin. Oli paljon kivempi olla ja odottaa kun tiesi että kaikki on vauvaa varten valmiina.

huusholli
joku kysyin laitanko vauvan omaan huoneeseen? en laita kun meidän makkariin ja myöhemmin sitten omaan huoneeseen meidän nuorimmaisen kanssa. saa sitten eskarilainen mennä omaan huoneeseen.
kyllä mä taidan tuon nyt tuonne makkariin raahata. tulee joulu ja kaikki ja sitten se la jo onkin tammikuun alussa.

huusholli
en siis ole esikoisen odottaja jos joku niin aisan käsitti kun tuolla joku viisas ohjeisti siitäkin että ei vauva välttämättä nuku omassa sängyssä.
meillä kyllä on aina nukuttu omassa sängyssä pienestä pitäen.

EI IKINÄ
Aina on liian aikaista koota pinnasänky! Lasten kuuluu nukkua vanhempien välissä, kunnes ovat kouluikäisiä. Sitten voidaan siirtää omaan sänkyyn, mutta samaan huoneeseen. Vasta kun ovat täysi-ikäisiä, ovat valmiita nukkumaan omillaan. Kaikki muu on lapsen kidutusta.

Yhteistyössä