Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksyllä

Neiti81 mukavaisesti kyllä kirjoittelit teidän elosta ja tytön tylleröisistä!!!!!:kiss:
..tosi ihanaisia tyttösiä siulla, Äidin muruja:heart:..
Kiitos, ovat kyllä:heart:
Meillähän on tosiaan tuon kuopuksen kanssa ollu TOSI vaikee alku, ekat 2 vuotta en nukkunu juuri yhtään. Hänellä tosiaan huuli-ien-suulakihalkio (laaja) ja ekan 2v aikana 30 korvatulehduksia, 2 leikkausta, 5 korvien putkitusta (synnynnäinen halkiosta johtuva liimakorva), Lypsy/syöttörumba kun oli erikoisvälineet... Nyt jotenkin niin helppoa:heart: Nyt on helppo puhua arjesta positiiviseen sävyyn:heart: Mutta on tuo tyttö äitiään kasvattanut:heart:
Jotenkin nyt heränny siihen ettei ne ole enää pieniä!!! mä olen 30vee kun on molemmat jo koulussa :heart: SIIS KÄÄK, missä mun vauvat!?:confused:
 
neiti81: Kuulostaa ihanalle kun tytöt noin hyvin yhdessä leikkivät ja antaavat äitin ja iskän nukkua, vaikka heräävätkin aikaisin =)
Meillä tällä hetkellä "kissa ja koira" vaihe ja tuntuu että kumpikin yrittää vuoronperään toistaan ärsyttää.

Cappuccino: :hug: toivotaan että kaikki menee nyt hyvin ja huolehdit turhia!

ehkä se olikin ovis mikä niin lamauttavat kivut mulle vkl teki.. nimittäin nyt palelen, nenä tukossa ja kaikinpuolin flunssainen olo.. aivan niin kuin viime kierrossa.. mutta ei kiva kun tätä oloa voi kestää sen pari viikkoa :headwall:
miks ihmeessä oireet tuntuu kierto kierrolta voimistuvan???

Meillä typy sai rokotteen maanantaina ja kutiaa sitä vieläkin |O juuri kun alkoi yöt vähän rauhoittua niin nyt taas kitistään ja kutistaan :/

remppaa ollaan ahkerasti tehty ja meidän makkari uupuu listoja ja verhotankoja niin päästäs takas omaan huoneeseen. hitaasti mutta varmasti. huomenna lähdetään uimaan koko porukka ja pidetään kaikinpuolin huilipv :)

plussia kaikille toivotellen!!!!
 
Neiti-81, pakko kysyä kun puhuit tuosta närästyksestä, että auttaako se Gaviscone? Mulla on kans kamalaa närästysongelmaa välillä ei raskaanakin ja siihen ihan reseptilääkkeet.. Esikoisen ja nyt tämän km-raskauden aikana oksensin monta kertaa ja tosi pitkälle esikoisen raskaudessa aamusin ihan vain sen takia kun närästi niin kamalasti.. Ja nyt sitten kun tuli kkm-tuomio, aloin heti syödä (ennen tyhjennystä, kun oli vielä kamalat r-oireet) mun omia närästyslääkkeitä ja kappas, ei tarvinnut enää aamusin oksentaa.. Renniestä ei oo mulle ainakaan MITÄÄN apua.. ja oon nyt tosiaan ja seuraavaa mahdollista raskautta varten ajatellut, että jotain sille mun närästelylle pitää kyllä tehä..
(..ja nyt sit tänän aamuna ekan kerran närästää kunnolla pitkästä aikaa..)
 
HUIKKIS: Mulla auttoi, ja auttoi vielä tosi pian, huomattavasti paremmin kuin rennie ainakin. Somac mulla on reseptillä, mutten ole raskaana siihen koskenut, en tiedä (en ole vaivautunu tarkistamaan) että saako sitä raskaana syödä edes (rennie taitaa olla aika pitkälti ainoa? ja samarin?) Mutta gaviscon siis mulla huomattavasti paremmin tehoaa kuin rennie. Eilenkin teho alkoi vielä milteinpä heti. Mullakin tulee siitä närästyksestä tosi paha olo ja polte. Niin ja gaviscon on ainakin raskausystävällinen.
 
Tulin vain vinkkasemaan oman "närästyslääkkeeni" eli lasillinen kylmää vettä johon kukkurallinen ruokalusikallinen perunajauhoa. Sekoita ja juo ja helpottaa mulla ihan hetkessä :) Tätä käytin raskaana ollessani ja ilmankin edelleen.... Ei maistu pahalta!!!
 
Närästyksestä vielä, kiitos kommenteista :) mullaki on Somacia, mut sitä ei saa raskaana käyttää.. Ja oon kyllä jostain lukenu, että jotain sellasia mitä ei ohjeen mukaan sais käyttää, määrätään raskaanakin oleville jos tilanne on tosi paha, mut mä en nyt ehkä niin pitkälle haluis mennä.. Rennie ja Gaviscon on tosiaan ainoat, jotka ainakin itse tiiän näin terkkatätinäkin, mitä voi huoletta raskaana käyttää... Mut ei oo tosiaan tosta Gavisconesta kokemusta, ku oon tyhmänä ollu vähän ennakkoluulonen ku ei Renniestäkään tosiaan oo mitään apua ollu.. Lääkäri sanokin, että jos "oikeasti" närästää, niin Rennie harvoin kenelläkään auttaa..
Ja vielä tuosta perunajauhosta, kokeiltu on mut mulla se ei valitettavast auttanu yhtää :'(
 
närästyksestä mäkin söin sitä gavisconia ja kyl se ihan ok auttoi vaikkei ihan loppuaikana raskaudessa vienytkään pahinta terää pois..

Cappuccino tee uusi testi parin päivän päästä! Jos siinä ei näy enemmän viikkoja niin huolestu sit vasta! Eikös sulla ollut nyt joku tukilääkitys mukana vai muistanko ihan väärin?

).( täällä elellään sekavaa aikaa.. Positiivistä on et ihmettelin kun vaatteet tuntuu löysiltä ja hyppäsin vaa´alle niin multa on lähtenyt yli 5kg painoo pois parissa kuukaudessa :whistle: Jee :D Ja koiravauvat on niin ihania et taidankin pitää kaikki itse. Emokoirakin oppi miten pentuja hoidetaan ja nyt vaan meitin tarvii vahtia ettei pennut jää emon alle mut muuten ne on koko ajan emon vierihoidossa ja jos yrität ottaa pentuja syliin niin emo on tikkana paikalla et "mihin viet mun vauvan" joten pitää sit antaa heti takasin :) Täytyy nukkua niiden kanssa mut ei ne herättäneet mua viimeyönäkään kun kerran.

Reumalääkärin soittoaika oli eilen 12-15 ja se EI soittanut!!! :mad: Kiukuttaa kun se oli muuteskin niin tyly mulle ja nyt sit jättää soittamatta vaikka on kirjallisesti kotiin lähetetty soittoaika!!! : / Vitsi mä soitan niin kiukkusen puhelun sinne maanantaina :headwall:

Eikä tilannetta helpota et meillä lyötiin töissä käteen palkkaturvaa varten laput ja ilmotettiin et työpaikka voi olla alla vielä 2 viikkoa tai 2kk mut konkurssi firmalle tulossa kuiteskin. Mää en tiedä millä hitolla me selvitään. Onhan olemassa liitto ja mulla on lainoissa vakuutus mut kyl mä mieluummin töissä olisin. Mulle tarjottiin jo vanhaa työpaikkaa takasin mutta kun mää en halua sinne! Siellä tehdään 3-4 12h työpäivää viikossa ja mää en jaksa kun noi lapset reagoi siihen niin voimakkaasti etten ole kotona ja kun mies on 5-vuortyössä niin en ite haluis tehdä vuorotyötä kun tää amuvuoro on ollut niin ihanaa.. Tän takia mun piti olla nyt raskaana kun osasin aavistella tätä tilannetta ja mä en ole :'(

Mieskin kyllä sanoi eilen et kyllähän siihen laparoskopiaan pääsee sit raskauden jälkeenkin et jos nyt vaan yrittäs mut mun olo on niin ristiriitainen tällä hetkellä etten tiä mitä haluan.. Mää oon toivonut siihen laparoskopiaan pääsyä jo niin kauan et sit se lykkääntyis taas ja kun olin toivonut et tehtäs vauvaa vasta sitten etelän reissun jälkeen. Eikä nyt ole edes järkee tehdä sitä kun oon niin stressaantunut ja en kestäs yhtään keskenmenoa.. Pillerilaatassa vielä pari viikkoa pillereitä jäljellä joten sen verran aikaa miettiä asiaa..

Ja iho reagoi stressin muodossa ja urtikariaa nousee ja kun mulla on rasitusanafylaksiaa niin soitin sit allergiapolille ja halusivat lisätutkimuksiin kun sanoin et haluisin tulla raskaaksi mutta en uskalla kun se pahentaa oireita. Nyt syön tripla-annoksen cetiriziiniä ja odottelen kutsua sinne..
 
Viimeksi muokattu:
Asiasta lusikkaan, kuopus kysyi multa tänään et "äiti, menetkö sä lääkäriin, sun mahassa taitaa olla vauva!" Olin ihan et aijaa, mitten niin, niin tyttö tokaisi että "sun mahas on kasvanu. Mä veikkaan et siel on vauvva." Mitä siihenki sit vastais:confused:
Onhan tuo pötsi iltaisin ihan järkky turvoksissa:D
Tuo oli kyllä ihanasti sanottu! Kumma miten lapsetkin aistii tollasia juttuja :heart:

Huikkis aika samoissa päivissähän me taidetaan mennä :) Sulla tais olla ovis päivän-pari aikasemmin kun mulla. Pidetään peukkuja, että plussat pärähtäis molemmille :whistle: Kivaa, kun on joku jonka kanssa jännäillä!

Vaavimasu nuo sun kirjotukset testeistä ja niiden tuijottelusta kuulosti niin tutulta :D Mulla on vieläkin tallessa 2 testiä viime raskaudesta ja välillä tuijotan niitä siinä toivossa, että pääsisin kohta uudestaan testailemaan samanlaisia viivoja...mutta se on kyllä niin totta, että se ilo siitä kahden viivan ilmestymisestä ei enää koskaan tule olemaan samanlaista kun ensimmäisellä kerralla : /

Champion zemppiä sinne kaiken keskelle :hug: Todellakin soitat kiukkuisen puhelun sinne reumapolille! On se nyt aika törkeää, että jos on soittoaika, niin ei saakaan sitä soittoa!!

ON: käytiin eilen miehen kanssa ravintolassa syömässä. Paikka oli aika täynnä ja meidät ohjattiin pöytään, jonka viereisessä pöydässä oli kolmen perheen seurue, jossa jokaisella pariskunnalla oli vauva/vaippaikäinen lapsi. Meidän pöytä oli vielä seinän vieressä niin, että ainut paikka mihin miehen lisäksi pystyi katsomaan oli ko. pöytä. Kyllä pikkasen riipaisi katsella niiden touhuja ja niitä ihania vauvoja...aaarghhh, kyllä siinä vauvakuume nousi taas huippuunsa! Ja samalla tuli paha mieli siitä, kun meille ei sellaista ihanuutta olla vielä suotu :'(
 
Tänään tuli ovis+! Jee! Uskomatonta! Ei ikinä oo näin aikaista ovisplussaa ollu! En osannu yhtään odottaa.. Mut niin vahvalta näytti et päätin digin uhrata ja hymynaama se sieltä tuli!
Vähän huonoon ajankohtaan kyllä tuli tuo, mutta parin viikon päästä se sitte tiietään oliko huono vaiko hyvä ajankohta... Huh ku jännää..
 
Mariel85 - sama täällä! :D Eli olen tässä tuijotellut viimeistä tilaamistani ovistesteistä ja kyllä se taitaa nyt ovis+ olla! Elämäni ensimmäinen! Siis testillä todettu. :LOL: Aamusella jo miehen kanssa tehtiin talletuksia, joten varmaan huomenna uudelleen - ellei nyt sitten saunan ja siiderin jälkeen tunnu siltä, että pitäisi vielä tänä iltana mies kellistää! :p
 
Mäki voin yhtyä Vaavimasun testikirjoitukseen.. Just heitin muutama päivä sitten km-raskauden plussatikun roskiin, kun sen yhtäkkiä löysin ja voin kuinka suurta ahdistusta se aiheuttikaan.. :'(

Champion, toi on kyllä niin veemäistä, kun soittoajalla ei soiteta!! Mulleki lähes aina soitetaan (jos soitetaan) ni sen soittoajan ulkopuolella.. Tosin hyvähän se on, että joskus soitetaan, mut miten ärsyttävää onkaan kytätä puhelinta ensin pari tuntia ja varmistaa, että varmasti pystyisi puhumaan jos puhelin soi jne ja sitten soitto tuleekin silloin kun olet nukuttamassa lasta tai jossain paikassa jossa kuulee huonosti.. Jaksuja täältäkin sinne.. :hug:

Sanmar82, joo aika samoissa päivissä mennään.. Ja en voi tarkkaa päivää kuitenkaan ovikselle sanoa, mut luulisin et munis irtos tiistaina, ekaa kertaa elämässä tuntu just sellasta kipua, mitä useimmat on sanonu ”irtoamis-kivuksi”.. Mut saa nähä.. :p
Harmillista, että teijän ravintolareissussa oli vähän noita ”ikäviäkin” puolia.. Mä oon jotenki hassu, etenki silloin kun kuljin vauvan kanssa, monta kertaa ajattelin, että toivottavasti en pahoita kenenkään mieltä kun niin onnellisena häntä työntelen.. Etenki jos tuli joku pariskunta vastaan ni välillä ajattelin että ”toivottavasti noille ei oo arkapaikka kun mä tässä työntelen vauvaani”.. (mulla on perhepiirissä lapsettomuutta ja nää asiat on aika paljon mun mielessä).. :|

Mariel85 ja Blanco, onnea ovisplussista! :)

Neiti-81, siitä se oireilu alkaa ;)
 
onnea plussanneille ja jaksamista kaikille:)

täällä tapahtuu viimein jotain ku oli tosiaan hiukan pitkä kierto.... menkat 16pv myöhäs... ja tänään viimein alkoi menkat, siis eka kierto sitten keskenmenon jälkeen. eli nyt ois sit kp1/28 ja yk5.
 
3. testikin näytti kahta viivaa ja mun mielestä ovat vahvistumaan päin, joten ei kai sitä voi muutakun toivoa, että raskaana ollaan! Saa lisätä mut plussanneisiin!
En kyllä uskalla vielä juhlia liikaa, ens viikolla lääkäri, jolta toivon saavani HCG-määritykseen lähetteen (tai mielellään kaks, jotta voin olla varma, että arvo on noususuunnassa normaalisti).
Miehelle kerroin eilen. On pelottavan onnellinen, siis jos kaikki ei olekaan kunnossa...
 
SUNNUNTAI 14.11


HAAVEISSA ESIKOINEN



Orkidea88................KM 09/10...........................KP 5/32
durasel....................KM 3/10, 10/10..................KP 16/24-28
Sanmar82................KM 05/10, 09/10................KP 20/28-33
ginger-lemon-honey...KM 09/10.........................KP 29/
tömpsis...................KM 07/10...........................KP 31/30-75
NoBlood...................KM 06/10...........................KP 34/25-30
Minttu81..................KM 09/09, 03/10.................KP 35/26-28
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10......KP 38/
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85.....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
toiveissa11...............KM 08/10
Tipetsu....................KM 08/10, 10/10



HAAVEISSA TOINEN



Dino80................KK 07/10...............................KP 14/
Mariel85..............KM 12/09, 08/10...................KP 15/?
Huikkis.................KM 09/10.............................KP 19?/28?
Imoen..................KM 10/09, 01/10...................KP 24/26-32
Linnea82.............KM 12/08
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10...............KM 04/10
Mamulis...............KM 07/10



HAAVEISSA KOLMAS



äiti88................KM -05, TM -07, KM 10/10........KP 2/28
Ruttuinen Rusina KM 07/10...............................KP 9/28-32
Koralli73............KM 04/10, 05/10, 09/10...........KP 11/25-28
Blanco...............KM 05/00, TM 08/10................KP 17/29-32
Muutosta..........KM 03/10.................................KP 32/26-28
Unicco..............KM 07/07, 03/09.......................KP 42/35-50
Helinäkeiju10....KM 07/10.................................KP 57/?
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
tuoli..................KM 10/10



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10..................................KP 9/26-30
Minnäi................KM 10/06, 04/10, 10/10..............KP 13/31
kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09........KP 18/31
Vaavimasu..........KM 08/10..................................KP 31/25-29
Maximilian..........KM 06/10


HAAVEISSA VIIDES



mamakone...............KM 06/10............................KP 16/28



HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10......................KP 24/35





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, Danjuska, jenkkivaimo, syyslaulu, jiinas, Oltermanni, Liinus, Champion, viirukissa, An-nie



:heart: PLUSSANNEET :heart:


2009

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: Neiti-81, viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79



 
Onnea Anna-79!

Ginger :hug:

Neiti-81 Jee!!!! Kyllä siellä pikkunen kyydissä on!!!!!

Blanco onnittelut oviksesta! Nyt onki sit jännät 2 viikkoa meillä!

Mä oon täällä miettiny et onkoha se ovis nyt sitte tänään vai huomenna.. :confused:
Pe k.17 oli siis otesti nega, la k12 hymynaama ja tänään k13 taas jo nega..
 
Annalle kovasti vauvaliimaa! :hug:

Ginger: voi harmi! :hug:

Täällä tänään kp 2, eli omituisen lyhyt kierto tuli :confused: En tiedä sitten voiko noi sairastelut vaikuttaa... pelkään, että joku tulehdus on noussut kohtuun... kaikki vaivat ovat niin huolestuttavia nyt, että pelkään kaikkea... joo... :( :ashamed: Parin päivän päästä onneks ees soittoaika gynelle...

Närästyksestä: mulla alkoi noin viikolla 11 ihan hirveä närästys, siis siihen ei mikään auttanut, mutta enpä muuta tiennytkään kuin Rennien ja piimää yritin juoda. Kätilö sanoi, että Pepcidiä saa ottaa, mutta en koskaan ehtinyt sitä testaamaan, kun tyhjennys vei närästyksenkin pois. Se on kamala vaiva, toivottavasti siitä en enää joudu kärsimään ja että löydätte siihen avun :hug:
 
Kiitokset lämpimästä vastaanotosta! :)
Eli näillä näkymin tämä kierto vielä ehkäistään ainakin jonkin verran :whistle: ja ensi kierrosta sitten jätetään kokonaan pois ehkäisy.. Ketuttaa vaan ajatus käydä taas tota läpi.. se alun väsymys, todella alhaiset verenpaineet yms. Ei ole kauheasti uskoa siihen, ettei taas menisi kesken. No, ainakin tietää mitä on odotettavissa. Tuttu paikka toi kättäri jo.

Mulla siis voi laittaa siihen että keskenmeno 06/2009 ja 12/2009. Nyt on kp 11/28
 
Huh huijjaa.. Jännittää.. Tänään aion tehdä jo testin tai pyytää tk:ssa kun taitaa olla korvatulehdus kun en kuule toisella korvalla kovinkaan hyvin.. Pitää käydä sitä näyttään niin ajattelin et joko pyydän samalla testintai sittenkäyn vain hakeen apteekista ja teen ite..
Eli siis kp 32 eikä menkkoja näy... Aika pitkä on kierto tällä erää jos ei olis raskaana..Toisaalta tekis mieli kituuttaa vielä ja ootella,mutta ei malta!
Nyt pitää syödä aamupala ja sitten laittaa eskarilainen taksiin ja soitella lekuriaikaa...
 

Yhteistyössä