Toisenlainen kuvaketju

Meidän kohta 3-vuotiaan pojan kerhorepusta löytyi tämmöinen:

Mun mielestä tosi söpö :heart:
Viime viikolla askartelivat kerhossa pilttipurkeista ja silkkipaperista tuikkupurkkeja. Meillä purkkiin kylläkin alettiin keräämään kolikkoja.

Miten ne vieläkin päiväkodeissa sanovat noita pilttipurkkijuttuja tuikkupurkeista. Siinähän saattaa se kynttilä leimahtaa ja alkaa palamaan steariinia myöten.
Juu, ei kyllä mullekaan tulis mieleen laittaa sinne palavaa tuikkua, kun vielä silkkipaperilla koristeltu. Tietty se silkkipaperi oli purkin ulkopuolella, mutta silti. Rahapurkkina se on kyl just hyvä :)

Mummeliisa: Ihania teoksia olette lasten kanssa väsänneet... Iskee kateus, kun ei itsellä ole mielikuvitusta tuollaiseen. Vaikka työkseni käsiä käytänkin, nii se ei auta askartelemisessa :D
Kiitos. :)
Eikä kannata kadehtia. Kaikilla joku vahvuus tai lempijuttu. Meillä nautitaan väkertämisestä.
Esim. leikkipuistossa minä sen sijaan pitkästyn vartissa.
(Siksi delegionut sen homman ukolle)

Joskus aikoinana kun vanhimmat lapset olivat pieniä ja minä paljon nykyistä tarmokkamapia, teimme yhdessä paljon "kirjoja" joista osa on säästynyt tähän päivään asti.
Tuossa linkissä esimerkkinä yksi:
http://www.viipaleita.net/docs/tarina_talosta.pdf

Ja niille joilla ei pdf-dokumentit aukea niin esille yksi esimerkkisivu:

Ei siis mitään kovin suurisuuntaista, mutta valtavasti iloa niistä silti oli.
Nyt miettinyt jaksaisko elvyttää tavan...

Meillä on tapana jräkätä perhejuhlat enemmän tai vähemmän talkoomeiningillä eli jokainen tekee jotain. Muutama viikko sitten vietettiin tyttären 5-vuotisia ja niihin esikoiseni lupasi ommella "kultakalat" prinsessajuhlien taikalampikalastukseen.
Tällaisia tuli:

Sisällä pussukoissa oli pientä sälää, mutta itse pussukatkin mieluinen muisto ja käytännölliset esim tarhatossuille tms.

Viimeksi muokattu:
(Näkyykö muille edellisen postauksen kuva?)

Joka vuosi askartelen varaäidilleni joululahjaksi valokuvakalenterin kuluneen vuoden valokuvista.
Se arvostettu lahja jota tutkitaan väliin ihan kirjaimellisestikin suurennuslasin kanssa:

Ei näemmä onnistunut amauinen yritys pastettaa kuvaa.
Kokeillaanpa siis toisella tapaa.
Ja nämä eivät sitten ole omaa tekoa, vaan naapurista. Pikkukylänversio pääsiäissaarten patsaista tai "itetaidetta" somimmillaan?
;)

Yhteistyössä