Lastenkutsut ja Jäätelöbaari - teema.

Esikko täyttää parin viikon päästä 6vuotta. Ja olen ajatellut pistää pystyyn jäätelöbaarin.

Useita eri lajeja jäätelöä, mutta mitä muuta härpäkettä joista lapset saavat itse valita?
Onko jossain myytävänä jotain kivoja muovisia jäätelöpikareita? Jotka lapset voivat viedä vaikka mukanaan? Entä muita koristeita?

Kaikki vinkit otetaan vastaan :)

Mitä muuta tarjolle? popcornia? karkkia?

Ja kun nykyään on tää tyyli että vieraille jotain kotiinvietävää niin voisiko tehdä esim. jotkut karkkituutit paperista tai mikä olisi hyvä?

"suvi"
tuo jätskibaari tuonikäisille kuulostaa tosi kivalle :)
ja kaurajätskillä tms. voi tarjottavat muokata allergisillekin, loistavaa...
jätskin kaveriksi voisi olla paria hilloa (esim.punainen, keltainen) paria kastiketta (suklaa, kinuski), strösseleitä, karkkeja tai rouhittua suklaata, marjojakin jos vain löytyy, banaaninpaloja ja nyt alkaa tehdä itsellekin mieli jätskiä...
suolaista puolta kannattaisi kyllä olla esim. nakkipiiloja, suolakaloja tai vaikka rehellisiä voileipiä voi muuten tulla helposti huono olo jos syö vain jätskiä...

"hmm"
No lisäkkeiksi voisi jäätelön kanssa olla vaikka joitain pieniä karkkeja, suklaarusinoita, keksejä, erilaisia kastikkeita, marjoja, hedelmiä, nonparelleja, kermavaahtoa. Koristeita en keksi muita kuin niitä erivärisiä sateenvarjoja, mitä on joskus ravintola-annosten jälkiruuissa, enkä tiedä mistä niitä voisi ostaa. Mut luulisin että esim. Tiimarista voisi keksiä hyviä koristeita niihin jäätelöannoksiin, vaikka toisaalta tuskin mitään koristeita ei ehkä tarvitse, jos jäätelön asettelee kuppiin ja koristelee niillä lisäkkeillä nätiksi.

Voit tehdä tulostinpaperista tötteröt, mihin laitetaan sit poppareita tai karkkeja. Näin niitä poppareita ei ole ympäritaloa (jos esim. lapsen huoneessa tai olkkarissa niitä syövät), ja nekin "tarjottavat" voi hakea sit sieltä jäätelöbaarista.
Nätin liinan baariin saat ku annat lapsille paperisen valkoisen pöytäliinan (tai lakanan) ja tussit ni saavat piirtää sen mieleisekseen (helppo nakata sit roskiin juhlien jälkeen). Jäätelöpikareiksi käyvät esim. kertakäyttöiset muoviset jalalliset "viinilasit".

Myös sorbetit on ihan ok vaihtoehto jäätelöbaariin. Sekä se et ei siellä tarvi kovin montaa eri vaihtoehtoa 3-4 riittää vallan hyvin. Riippuen tietty lasten allergioista.

Jos jäätelöbaaria et halua tehdä ni myös jäätelökakku (linna) on ihan ok vaihtoehto

Voit tehdä tulostinpaperista tötteröt, mihin laitetaan sit poppareita tai karkkeja. Näin niitä poppareita ei ole ympäritaloa (jos esim. lapsen huoneessa tai olkkarissa niitä syövät), ja nekin "tarjottavat" voi hakea sit sieltä jäätelöbaarista.
Nätin liinan baariin saat ku annat lapsille paperisen valkoisen pöytäliinan (tai lakanan) ja tussit ni saavat piirtää sen mieleisekseen (helppo nakata sit roskiin juhlien jälkeen). Jäätelöpikareiksi käyvät esim. kertakäyttöiset muoviset jalalliset "viinilasit".

Myös sorbetit on ihan ok vaihtoehto jäätelöbaariin. Sekä se et ei siellä tarvi kovin montaa eri vaihtoehtoa 3-4 riittää vallan hyvin. Riippuen tietty lasten allergioista.

Jos jäätelöbaaria et halua tehdä ni myös jäätelökakku (linna) on ihan ok vaihtoehto
Hei ihan huippu idea toi valkoinen kertakäyttöliina :) Se voisi olla ohjelmanumero ensialkuun ennen baarin avaamista. Liina pöytään ja tusseja joilla kaikki saavat piirtää.

Joo teen karkkituutit, jotka annetaan lapsille mukaan lähtiessä.

Noi kerttis viinilasit on myös tosi hyvä juttu!!

"hmm"
Niin ja sitten voisi olla vielä niitä sellaisia kaneli vai suklaa tankoja, missä on keksi päällä ja suklaata tms sisällä, niitä saa ainakin lidl:stä. Samalla tavalla voisit tarjota pienen annoksen jokaiselle jotain suolaista niin että saavat itse valita. Mieleen tuli esimerkiksi ranskalaisia, nakkeja, lihapullia, erilaisia valmissalaatteja (kurkku, punajuuri, italian..). Eihän nämä mitään terveysruokia ole, mutta syntymäpäivät on asia erikseen :) Kotiinviemisistä tuli mieleen, että lapset tykkäävät varmasti onginnasta (tiedätkö sen leikin?) ja voisivat halutessaan viedä kotiin sen minkä ovat onginnasta "voittaneet". Siinä voisi olla kupponen karkkia, joku pieni muistoesine tms.. No menee ehkä jo vähän liiallisuuksiin, innostuin :D

Banaaninpalat on musta tosi hyvä laittaa. Störesseleitä ja kermavaahtoa tietenkin :)

Suklaarusinat on musta kanssa hyvä. Ja ne sateenvarjot tai jotkut koristetikut olisi kyllä kivat laittaa.

Mitenhän tilan koristelisi? Vai vaatiiko mitään erityistä muuta kuin ilmapalloja?

[QUOTE="hmm";22443380]Niin ja sitten voisi olla vielä niitä sellaisia kaneli vai suklaa tankoja, missä on keksi päällä ja suklaata tms sisällä, niitä saa ainakin lidl:stä. Samalla tavalla voisit tarjota pienen annoksen jokaiselle jotain suolaista niin että saavat itse valita. Mieleen tuli esimerkiksi ranskalaisia, nakkeja, lihapullia, erilaisia valmissalaatteja (kurkku, punajuuri, italian..). Eihän nämä mitään terveysruokia ole, mutta syntymäpäivät on asia erikseen :) Kotiinviemisistä tuli mieleen, että lapset tykkäävät varmasti onginnasta (tiedätkö sen leikin?) ja voisivat halutessaan viedä kotiin sen minkä ovat onginnasta "voittaneet". Siinä voisi olla kupponen karkkia, joku pieni muistoesine tms.. No menee ehkä jo vähän liiallisuuksiin, innostuin :D[/QUOTE]

Tiedän onginnan... Mietin vaihtoehdoksi myös arteenetsintää? Eli jos piilottaisimme kyseiset karkkituutit pitkin alakertaa ja lapset saisivat itse sitten etsiä ne. Tosin meillä on aika pieni tila... että meneekö liian helpoksi?

Banaaninpalat on musta tosi hyvä laittaa. Störesseleitä ja kermavaahtoa tietenkin :)

Suklaarusinat on musta kanssa hyvä. Ja ne sateenvarjot tai jotkut koristetikut olisi kyllä kivat laittaa.

Mitenhän tilan koristelisi? Vai vaatiiko mitään erityistä muuta kuin ilmapalloja?
Minun mielestä ei tarvi, tietty jos haluat ni esim. serbentiiniä vois pöydälle levitellä..

tiimarissa on jonkuverran nuita koristeluvälineitä. Myös karkeista saat jäätelölle esim. hiiren kasvot

"hmm"
Niin ja sitten voisi olla vielä niitä sellaisia kaneli vai suklaa tankoja, missä on keksi päällä ja suklaata tms sisällä, niitä saa ainakin lidl:stä. Samalla tavalla voisit tarjota pienen annoksen jokaiselle jotain suolaista niin että saavat itse valita. Mieleen tuli esimerkiksi ranskalaisia, nakkeja, lihapullia, erilaisia valmissalaatteja (kurkku, punajuuri, italian..). Eihän nämä mitään terveysruokia ole, mutta syntymäpäivät on asia erikseen :) Kotiinviemisistä tuli mieleen, että lapset tykkäävät varmasti onginnasta (tiedätkö sen leikin?) ja voisivat halutessaan viedä kotiin sen minkä ovat onginnasta "voittaneet". Siinä voisi olla kupponen karkkia, joku pieni muistoesine tms.. No menee ehkä jo vähän liiallisuuksiin, innostuin :D

Tiedän onginnan... Mietin vaihtoehdoksi myös arteenetsintää? Eli jos piilottaisimme kyseiset karkkituutit pitkin alakertaa ja lapset saisivat itse sitten etsiä ne. Tosin meillä on aika pieni tila... että meneekö liian helpoksi?
ovatko ekaluokkalaisiva vai eskarilaisia.. ku mietin sellaista et jos laittaisit niihin pussukoihin nimilaput joissa nimen kirjaimet on laitettu sekaisin ja lasten pitää "arvata/tietää" kenen nimi mistäkin kirjaimista muodostuu.. mut jos ovat eskarilaisia ni voi olla liian vaikea.

ovatko ekaluokkalaisiva vai eskarilaisia.. ku mietin sellaista et jos laittaisit niihin pussukoihin nimilaput joissa nimen kirjaimet on laitettu sekaisin ja lasten pitää "arvata/tietää" kenen nimi mistäkin kirjaimista muodostuu.. mut jos ovat eskarilaisia ni voi olla liian vaikea.
Eskarilaisia ja osa nuorempiakin, että liian vaikee. Mietin että jokainen etsisi omalla nimellään, mutta sekin on joillekkin liian vaikea.

Eskarilaisia ja osa nuorempiakin, että liian vaikee. Mietin että jokainen etsisi omalla nimellään, mutta sekin on joillekkin liian vaikea.
joo on.. mut toisaalta niin pienille riittää aivan hyvin se että saavat hetken leikkiä yhdessä, avataan lahjapaketit ja syödään herkkuja.

Onko teillä diakonetta ja dioja (tai kirjastotaki kyl saa kumpasiaki lainaan). Meil oli tääl eräässä lasten tapahtumassa vasta et näytettiin + luettiin diasatu (kirjastosta lainattu) ja lapset oli ihan ihmeissään; uus kokemus aika monelle..

joo on.. mut toisaalta niin pienille riittää aivan hyvin se että saavat hetken leikkiä yhdessä, avataan lahjapaketit ja syödään herkkuja.

Onko teillä diakonetta ja dioja (tai kirjastotaki kyl saa kumpasiaki lainaan). Meil oli tääl eräässä lasten tapahtumassa vasta et näytettiin + luettiin diasatu (kirjastosta lainattu) ja lapset oli ihan ihmeissään; uus kokemus aika monelle..
Ei oo... Kuulostaa kyllä kivalta :) Mutta meillä ei taida olla edes semmosta seinää :)

Hei vaude (anteeks kun tungen ketjuun) mutta ihan tosiaanko saa kirjastoista lainaan diakonetta :O Mä olen pitänyt mun lapsille jo niin monet teemasynttärit, että kaikki ideat alkaa olla koluttu loppuun. Tuo diasatu olis kyllä varmaan tosi kiva :)

Hei vaude (anteeks kun tungen ketjuun) mutta ihan tosiaanko saa kirjastoista lainaan diakonetta :O Mä olen pitänyt mun lapsille jo niin monet teemasynttärit, että kaikki ideat alkaa olla koluttu loppuun. Tuo diasatu olis kyllä varmaan tosi kiva :)
ainaki täällä meillä saa.. kannattaa kysellä. Tai jos ei diakonetta ni saisko jostain sit sitä... miksi sitä heijastus laitetta sanotaan millä voi tietokoneelta heijastaa seinälle. Tosin kannattaa olla hyvissä ajoin liikenteessä, ku täällä kirjastossa ei itellään ole niitä satuja vaan kaukotilaavat ne muualta.

Yhteistyössä