Millä helvetillä saa tukkoisen nenä auki??? KAikki vinkit kehiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "APUA"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko sulla anisviinaa? Haistele sitä pullon suusta!

ps. kun huomenna menet apoteekkiin, kysy Coolix-tabletteja. Ne on kurkkukipuun mut auttavat ainakin mulla hyvin myös tukkoseen nenään. Kantsii kokeilla myös sitä Snifferiä!

Kiitos vinkeistä! Anis viinaa ei löydy, mut koitan kysellä noita Coolixeja ja Snifferiä huomenna. Josko ei tarttis enää sit Otrivinia, niin pääsis siitäkin eroon..

Kiitos vinkeistä kaikille! Nenä on joten kuten auki. :D Laiton himalajan suolaa siihen veteen ja koitin vetää nenääni muutaman kerran. Vielä toistan jonkin verran, mutta suurin piirtein on auki. Yöksi koitan sit sitä sipulia vielä, josko tämä tästä.. :D

[QUOTE="mama";22435766]Joku neuvo flunssaan laittamaan carmolistippoja tyynyliinaan pään ympärille, en ole itse kokeillut.[/QUOTE]

Carmolista löytyy, niin täytyykin kokeilla myös sitä. :D

Tuota nenäkannua suositellaan aina ja minullakin se on satunnaisessa käytössä. En vaan tajua, että jos teillä on nenä ihan oikeasti totaalisen tukossa, niin miten te saatte sen veden menemään sinne, ei minulla ainakaan mene silloin mikään nenästä läpi:O Korva- ja kurkkulääkärini suositteli että avaan ensin nenän jollain nenäsuihkeella ja sitten huuhtelen kannulla. Minulle tulee joka flunssan jälkeen poskiontelotulehdus, jos en pidä nenää väkisin auki. Noista nenäsumutteista vieroittaudun viimeistään kahdessa viikossa vaikka pakolla joka flunssan jälkeen. Minulla on kortisoninenätipat, jotka auttavat siinä.

Tuota nenäkannua suositellaan aina ja minullakin se on satunnaisessa käytössä. En vaan tajua, että jos teillä on nenä ihan oikeasti totaalisen tukossa, niin miten te saatte sen veden menemään sinne, ei minulla ainakaan mene silloin mikään nenästä läpi:O Korva- ja kurkkulääkärini suositteli että avaan ensin nenän jollain nenäsuihkeella ja sitten huuhtelen kannulla. Minulle tulee joka flunssan jälkeen poskiontelotulehdus, jos en pidä nenää väkisin auki. Noista nenäsumutteista vieroittaudun viimeistään kahdessa viikossa vaikka pakolla joka flunssan jälkeen. Minulla on kortisoninenätipat, jotka auttavat siinä.

Joskus vesi ei tosiaan mene läpitte. Joutuu kaataa monta kertaa aina toiselta ja toiselta puolelta. Joskus joutuu ensin höyryhengittää, et sais auki. Viimeksi kun olin nuhassa, huuhtelin nenää monta kertaa päivässä, kun oli poskiontelontulehdus. Mutta parani onneksi viimein. Nukuin niin, että mulla oli monta tyynyä selän alla, selkänojana, että sain hengitettyä.

Tuota tuota, ei piparminttuakaan tai vastaavia kuulu käyttää pidempiä aikoja. Koskee siis myös Snifferiä. Tupakoitko? Jos tupakoit, niin lopeta. Tupakoitsijoilla on aina tukkoinen nenä.

[QUOTE="vieras";22435900]Tuota tuota, ei piparminttuakaan tai vastaavia kuulu käyttää pidempiä aikoja. Koskee siis myös Snifferiä. Tupakoitko? Jos tupakoit, niin lopeta. Tupakoitsijoilla on aina tukkoinen nenä.[/QUOTE]

En oo koskaan tupakoinut. Tää tukkoisuus johtui alkujaan allergiasta, mutta se on jo helpottanut. Jäi vaan päälle noista suihkeista kun oli sellaisia hetkiä että ei voinut poppaskonsteja alkaa käyttämään. Mutta nyt pyrin pois tuosta suihkeesta, tiedän ettei oo hyväksi käyttää kauaa.

Mä olin myös "koukussa" nenäsuihkeeseen. Pari ekaa yötä lopettamisen jälkeen meni tukkoisen nenän kanssa valvoessa, mutta sitten helpotti. Eiköhän sullakin helpota pian! :)

En tiedä auttaako tämä sinua tilanteessasi, mutta flunssaisena auttaa se kun nukkumaan mennessä jättää sukat ja villasukat jalkaan, ja laittaa vähän paksumman pyjaman päälle. Sängyn pääpuolta vähän ylemmäs. Onko sinulla esim. huulirasvaa jossa mentolia? Laita sitä huuliin, sekin helpottaa oloa.

paistinpannu kuumaks, roiski pannulle tabascoa reilusti ja hengitä höyryjä, ota nenäliinaa valmiiks kun alkaa räkä valumaan. :D

Viimeksi muokattu:
http://personal.fimnet.fi/laaketiede/sarvikuono/kohje.html
Tätä koitan itse sekä mintuntuoksuista huulivoidetta nenän alla/vickiä sekä vahvoja vicks kurkkupastilleja popsin välillä.

Muita keinoja en ole kokenut auttavaksi flunssaan ja nenän tukkoisuuteen. Yöt tosin on yleensä kettumoisia kun nokka tukossa..

Yhteistyössä