Oottekos syöneet noita kaupan valmiskakkuja tai kääretorttuja raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kymppi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kymppi"

Vieras
Mun tekis hirrrrveästi mieli niitä :P tarkoitan siis näitä kylmässä säilytettäviä valmiskakkuja ja niitä kääretorttuja jotka säilyy huoneenlämmössä.. Kakkua ajattelin joka tapauksessa ostaa mutta mua kyllä vähän noin periaatteesta ihmetyttää miten kääretorttu kreemitäytteellä voi säilyä niin pitkään huoneenlämmössä?

Tiedän että itse leipomalla tulee parempaa jne, mutta en mä osaa tehdä kreemejä ynnämuita..

Lisäaineillahan ne säilyvät.

Eivät tuollaiset kiellettyjä ole ainakaan listeria- tms. riskin vuoksi, mutta sisältävät aika paljon kovetettuja kasvirasvoja ja lisäaineita. Joskus olen kylässä syönyt, jos tarjolla on ollut, mutta omaan kotiin olen hakenut leipomosta samana päivänä tehtyä.

Huoneenlämmössä säilytettävät kääretortut ynnä muut kuivakakut sisältävät rutkasti lisä- ja säilöntäaineita. Tuskin haittaakaan on, jos niitä sillointällöin nautiskelee.

No mua mietityttää ne pitkään säilyvät kääretortut lähinnä.. Että onko niissä niin hirveästi säilöntäaineita vai miten ne voi säilyä niin pitkään ilmaan bakteerikasvuja vai pitäiskö niitä sitte välttää jonkun listeria- yms. jutun takia? Rupesin vaan miettimään, kun yksi puolituttu niitä kovasti haukkui ja sanoi ettei hän ainakaan raskaana ollessaan uskaltanut syödä muuta kuin kotona tehtyä. Ja arvatkaas rupesko heti tekemään mieli niitä :P

Ei mun kreemistä tullut saman makusta :snotty:

Semmosta Prinsessa-kakkua (pakaste) söin esikoisen raskausaikana, mutta vasta sen jälkeen, kun olin varmistanut valmistajalta, että siinä käytetyt ainesosat ovat todellakin pastöroituja. :D

Nyt ei oo ollu moisia pulmia. Ei tarttee syödä sokeria muutenkaan. ;)

No mua mietityttää ne pitkään säilyvät kääretortut lähinnä.. Että onko niissä niin hirveästi säilöntäaineita vai miten ne voi säilyä niin pitkään ilmaan bakteerikasvuja vai pitäiskö niitä sitte välttää jonkun listeria- yms. jutun takia? Rupesin vaan miettimään, kun yksi puolituttu niitä kovasti haukkui ja sanoi ettei hän ainakaan raskaana ollessaan uskaltanut syödä muuta kuin kotona tehtyä. Ja arvatkaas rupesko heti tekemään mieli niitä :P

Ei mun kreemistä tullut saman makusta :snotty:

Ei ne todellakaan terveellisiä ole. Hirveästi sokeria ja kyllä, hirveästi lisäaineita. Mutta tokkopa kukaan siihen kuolee, jos joskus syö (eikä joka päivä). ;)

[QUOTE="kymppi";22429557]Mun tekis hirrrrveästi mieli niitä :P tarkoitan siis näitä kylmässä säilytettäviä valmiskakkuja ja niitä kääretorttuja jotka säilyy huoneenlämmössä.. Kakkua ajattelin joka tapauksessa ostaa mutta mua kyllä vähän noin periaatteesta ihmetyttää miten kääretorttu kreemitäytteellä voi säilyä niin pitkään huoneenlämmössä?

Tiedän että itse leipomalla tulee parempaa jne, mutta en mä osaa tehdä kreemejä ynnämuita..[/QUOTE]

koska kreemi ei ole sama kuin maidosta valmistettu kermavaahto

Yhteistyössä