Onko miehesi ikinä jättänyt syömättä tekemääsi ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kismett
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ole valinnut sellaista ammattia jossa mun pitäisi kyseenalaistaa omat arvoni. Ei mun elämä ole vaikeaa siksi että kieltäydyn syömästä ja käsittelemästä kuolleita eläimiä :D

No tää mun "ruokavalio" taas ei pohjaudu mihinkään arvoihin. En vain pidä lihan hajusta tai mausta niin paljoa että viitsisin sitä syödä. Kun löytyy paremmankin makuista suuhunpantavaa maailmasta.

Tosi kiltisti tehty sitä lehmää kohtaan :D No joo, on olemassa vakaumuksellisia kasvissyöjiä ja sitten niitä dieettikasvissyöjiä. Mä en ole edes ääripäästä, mutten kyllä ymmärrä miten joku voi edes käsitellä kuollutta lihaa jos on olevinaan kasvissyöjä.
"Jos on olevinaan kasvissyöjä", novoi jessus. :D
Minä taas en voi käsittää näitä "et ole true kasvissyöjä jos pystyt käsittelemään lihaa!!1"- ihmisiä.
Vakaumuksen ja dieetin lisäksi on myös niitä, joita vain ällöttää lihan syöminen.
Minä kuulun näihin, syön joskus harvoin lihaa, suurimmaksi osaksi en. Enkä syö kasvisruokaa sen takia että lihan syöminen olisi mielestäni väärin, tai että noudattaisin jotakin tiettyä ruokavaliota, lihan syöminen vain oksettaa eikä sitä tee mieli syödä.

Ei ole jättänyt. On melko kaikkiruokainen. Itse olen kasvissyöjä, enkä todellakaan nirso, maun puolesta pystyn syömään melkein mitä tahansa. Mua ärsyttää aikuiset ihmiset, jotka nirsoilee, en voi sille mitään. :D Tottakai ymmärrän, että kaikki ei tykkää kaikesta, mutta sitä en ymmärrä, ettei voi syödä sellaistakin ruokaa joka ei ole ihan lempparia. Mun mies esimerkiksi ei ole suuri kalan ystävä, mutta syö ihan mukisematta kalaruokiakin, jos sellaisia on tarjolla.

"Jos on olevinaan kasvissyöjä", novoi jessus. :D
Minä taas en voi käsittää näitä "et ole true kasvissyöjä jos pystyt käsittelemään lihaa!!1"- ihmisiä.
Vakaumuksen ja dieetin lisäksi on myös niitä, joita vain ällöttää lihan syöminen.
Minä kuulun näihin, syön joskus harvoin lihaa, suurimmaksi osaksi en. Enkä syö kasvisruokaa sen takia että lihan syöminen olisi mielestäni väärin, tai että noudattaisin jotakin tiettyä ruokavaliota, lihan syöminen vain oksettaa eikä sitä tee mieli syödä.

Sul on mun luonto :D

Minusta olisi vaikea tietää, onko ruoka onnistunut, jos siinä olisi ainesosia, joita en itse voi/halua maistaa. Minä ainakin maistan usein ruoanlaiton edetessä onko liha mureaa, onko mausteet kohdallaan jne. Mutta varmaan asiantuntijampi kokkaaja pärjää maistamattakin:)

Yks mun kaveri ei ite syö lihaa, mutta tekee hyviä liharuokia. En tiedä, miten se tekee se. En tiedä, maistaako se niitä sitten. Sen mielestä liha on ihan mautonta, eli ehkä se vaan laittaa maustetta aika reilusti.

Tosi kiltisti tehty sitä lehmää kohtaan :D No joo, on olemassa vakaumuksellisia kasvissyöjiä ja sitten niitä dieettikasvissyöjiä. Mä en ole edes ääripäästä, mutten kyllä ymmärrä miten joku voi edes käsitellä kuollutta lihaa jos on olevinaan kasvissyöjä.
No mun arvomaailmaan ainakin kuuluu se, etten halua tukea tai kannattaa tehomaataloutta. Siksi en osta tehotuotettuja eläinkunnan tuotteita, sillä niitä ostamalla tukisin toimintaa, joka on mun arvomaailman vastaista. Niiden eläinkunnan tuotteiden käsittely ei silti mitenkään sodi arvomaailmaani vastaan. Ymmärrätkö, vai meneekö turhan vaikeaksi?

myönnän kerran muistini mukaan jättäneeni syömättä ruoka-annoksen jonka vaimo oli tehnyt, mutta se oli kyllä ihan suoraan pakkorako, oli epäonnistunut ruoka. Enkä ole pakottamassa vaimoakaan syömään omia pöperöitäni jos ei oikeasti maistu, kun kumpikaan ei ole oikeasti mikään nirso.

kolestrolikammoinen mies ei syö rasvaisia/kermaisia ruokia,no hälle sit yleensä varattu kevyempi vaihtoehto,muuten syö kyllä kiltisti kaiken.
Mies jos tekee ruokaa ne jää useinkin syömättä.

[QUOTE="nana";22423077]tein vähänaika sitten purjoperuna sosekeittoa. Sitä ei kuulemma terveet ihmiset voineet syödä. Musta oli hyvää ja tuoreen leivänkin olin tehnyt...[/QUOTE]

Oi, herkkua.

Ennakkoluuloja löytyy ilmeisen monelta.
Mä en käsitä sellaista lainkaan.
Nirsoilevat aikuiset on musta jotain tosi ärsyttävää.

Samaa mieltä. Mä en sitten kertakaikkiaan voi ymmärtää ruuan kanssa nirsoilua ja ruuasta valittamista. Se on todella loukkaavaa jo ruuan tekijääkin kohtaan. Ei tietenkään kaikesta voi pitää, en itsekään pidä, mutta kyllä aikuinen ihminen, joka ei noudata mitään ruokavaliota tai ole allerginen tai yliherkkä ruoka-aineille, voi edes maistaa uusia ruokia. Ja jos ei jostain tykkää niin senkin voi ilmaista kohteliaasti eikä nostaa hirveää meteliä.

Kyllästyin tähän ruuan kanssa nirsoiluun exäni kanssa, sille miehelle ei oikeasti kelvannut ei sitten mikään. Tein siis ihan normaalia hyvää kotiruokaa ja viikonloppuisin jotain vähän ns. parempaa. Mies sentään maistoi ruokiani, mutta usein oikein dramaattisesti sylkäisi ne samantien pois, nosti hirveän metakan miten joku voi sellaista paskaa syödä ja paineli ovet paukkuen mäkkäriin :D mielestäni äärimmäisen lapsellista ja idioottimaista käytöstä. Olin vielä niin vittumainen tyttöystävä, etten todellakaan alkanut tehdä kahta ruokaa tai pelkästään vain hänen herkkuruokiaan, ei joka päivä voi tai ole varaakaan syödä jotain paistia. Minä olin kuitenkin se, joka ne ruuat maksoi ja kantoi kaupasta kotiin. Onneksi nykyinen on kiitollisempi, eikä valita turhasta :)

Enää en ihmettele, miten jotkut lapset on niin nirsoja ruuan suhteen. Jos jo kotona oppii, että ruokaa ei tartte syödä jos ei tykkää.

Meillä kaikki syö kaikkea. Lapselle opetetaan, että kaikkea on kohteliasta maistaa, ja aina ei ole tarjolla pelkkiä lempiruokia. Kaikki ruoka ei ole herkkuruokaa, mutta ruoka ei (yleensä) ole pahaa. Ellei sitten ole jotenkin täysin epäonnistunut. Mies lisää usein mausteita omaan annokseensa, koska on tulisemman ruuan ystävä.

Ennakkoluuloja löytyy ilmeisen monelta.
Mä en käsitä sellaista lainkaan.
Nirsoilevat aikuiset on musta jotain tosi ärsyttävää.

Peesi.
Meillä mies syö aina mun tekemää ruokaa, tosin olen ihan hyvä laittamaan sapuskaa. Samoin mies. Syödään samoja ruokia, kaikenlaista liha-kasvis-kala-äyriäisruokiin, molemmat karppeja. Ainoa erotus että muutamaa chililajiketta en pysty syömään, mutta mies sitten lisää ne omiin annoksiinsa jos on tarvis.

On monestikin. Tai syö ja sanoo joskus jälkeenpäin, että ei ollut hyvää mutta söin ettet pahottas mieltäs. Ennen arvosteli joka ikisen laittamani ruuan tyyliin, no oli ihan hyvää, mutta perunat olis voinu olla vähän pehmeempiä, tai liha oli pikkasen ylikypsää. Kunnes sain tarpeekseni ja karjuin naama punasena, että tää ei oo mikään ravintola. Silti on vittumaista laittaa sille ruokaa.

Kerran olen jättänyt syömättä vaimoni laittaman ruoan. Se ei johtunut itse ruoasta, vaan siitä mäkätyksestä. "Minä aina joudun tekemään ruoat." Mitä hittoa, hän sen homman osaa, toisin kuin minä. Ranskiksia ja nakkeja pystyn uunissa lämmittämään ja siinä se. En sitten sillä kertaa syönyt mitään laitettua, vaan otin muuta evästä. Sen jälkeen on mäkätys vähentynyt.

[QUOTE="vieras";22423434]On monestikin. Tai syö ja sanoo joskus jälkeenpäin, että ei ollut hyvää mutta söin ettet pahottas mieltäs. Ennen arvosteli joka ikisen laittamani ruuan tyyliin, no oli ihan hyvää, mutta perunat olis voinu olla vähän pehmeempiä, tai liha oli pikkasen ylikypsää. Kunnes sain tarpeekseni ja karjuin naama punasena, että tää ei oo mikään ravintola. Silti on vittumaista laittaa sille ruokaa.[/QUOTE]

Ilmoita sille että keittiövuoro on siirtynyt sille, tehköön sellaista mistä tykkää :kieh:

[QUOTE="qwer";22423371]Enää en ihmettele, miten jotkut lapset on niin nirsoja ruuan suhteen. Jos jo kotona oppii, että ruokaa ei tartte syödä jos ei tykkää.

[/QUOTE]
En tiedä tarkoititko tän mulle, mutta mun lapsi ainakin on tosi moniruokainen vaikka äiti ja isi syövätkin usein eri kattiloista.
Hän syö mukisematta salaatit ja kasvikset. Mutta myös mustamakkara maistuu, esim.

En tiedä tarkoititko tän mulle, mutta mun lapsi ainakin on tosi moniruokainen vaikka äiti ja isi syövätkin usein eri kattiloista.
Hän syö mukisematta salaatit ja kasvikset. Mutta myös mustamakkara maistuu, esim.

En tarkoittanu sulle, enkä kenellekään erityisesti. Mutta ihmettelen vaan, että löytyy ihmisiä, jotka viittii urputtaa toisten tekemästä ruuasta vaikkei se oliskaan lempiruokaa. Niinkuin tossa joku sanoi, että oli miehen mielestä vähän ylikypsä liha tai vähän liian raa'at perunat. Kyllä ne silti voi mukisematta syödä. Meillä mies on paljon parempi ja luovampi (ja onnistuvampi) ruuanlaittaja kuin minä, mutta koskaan ei ole jättänyt tekemääni ruokaa syömättä, vaikka se olisikin vähän "sinnepäin" eikä mitään gourmet'ta.

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Niinkuin tossa joku sanoi, että oli miehen mielestä vähän ylikypsä liha tai vähän liian raa'at perunat.

Minä en ainakaan syö mukisematta itselaittamiani raakoja perunoita tai palanutta lihaa. Mutta olisi tietysti kiva olla kuulematta Kryptoniittia! joka kerta, kun ruuassa on mukana perunoita.

Minä en ainakaan syö mukisematta itselaittamiani raakoja perunoita tai palanutta lihaa. Mutta olisi tietysti kiva olla kuulematta Kryptoniittia! joka kerta, kun ruuassa on mukana perunoita.

Niin no, itse valmistamaansa voikin ihan vapaasti arvostella. Mutta en kehtaisi arvostella toisten tekemiä jos ne kumminkin on syötäviä. Palaneesta lihasta ei ollut edes puhe, ja raa'at perunat voi vielä kypsentää.

Eipä oo tainnut jättää... Mä saatan itse joskus jättää syömättä kun oon epäonnistunut jossain ruuassa, mutta niin se ukko vaan syö niitä, isoja lautasellisia ja toteaa vielä perään että "ei tää nyt mitään ihan hirveetä ollut" :laugh:

[QUOTE="qwer";22423666]Niin no, itse valmistamaansa voikin ihan vapaasti arvostella. Mutta en kehtaisi arvostella toisten tekemiä jos ne kumminkin on syötäviä. Palaneesta lihasta ei ollut edes puhe, ja raa'at perunat voi vielä kypsentää.[/QUOTE]

Minä olen jättänyt ottamatta muiden tekemiä ruokia siitä syystä, että en niistä pidä. Esimerkiksi anoppilassa nirsoilen useinkin mutta kerron aina että olen jo syönyt kotona tai että ei vain nyt maistu :D En vaan millään saa syötyä kaupan marinadissa lilluvaa lihaa tai niitä pirkan ym. riisejä mitkä ei maistu millekään. Enkä tykkää katkaravuistakaan. Enkä maksasta. Enkä...

Meil kyl aina syö, vaikka kyl voi naamasta nähä ettei tykkää ja voi sit myöhemmin sanoa et oli hirveetä. Mun mies ei tykkää yhtää, pasta, riisi eikä tonnikalaruuista mut teen niitä silti joskus.

Uusimmat

Yhteistyössä