Mitä VI**ua mä teen?

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;22417078:
:mad:

mulla nousee karvat pystyyn tuon nöyrtymisen takia..hitto mä en käsitä miksi nuoren pitäis nöyristellä yhtään ketään joka sitä kohtelee kaltoin, oli sit opettaja tai kuka tahansa: /
sais opettaja ihan itse nöyrtyä, ai niin, mut eihän opettaja voi olla väärässä, oppilashan se aina on väärässä..huoh.

muista kehua poikaa siitä kuinka hyvin oli hommansa tehny, ja sano et tästälähin tekee vielä paremmin ja vielä enemmän tolle tunnille hommia, mut ei missään tapauksessa tuhoa niitä, jos sama toiminta opettajalta jatkuu, voitte sit rehtorille käydä työt näyttämässä.
No juu, kieltämättä mäkin vähän ihmettelin että miks pojan pitäs nöyrtyä kun se ei ole tehnyt kuitenkaan mitään pahaa kellekään. Ainoo virhe että se turheutui ja hermostui kun kovasti yritetty kotiläksy ei ollut sellainen mitä opettaja halusi.
Ihmettelen myös sitä jos sai tekstin "kokonaan netistä kopioiduksi" kun olin vieressä katsomassa miten poika sen teki....ja ihmettelen että toisen jätkän työstä tuli suht hyvä arvosana vaikka se oli kokonaan netistä kopioitu.

Mä kehuin poikaa, ihan ekana siitä että tuli kotiin rauhottumaan. Sit siitä et kasas ittensä ja meni vielä sen opettajan tunnille takas. Ja sit siitä et ainakin voi olla hyvillä mielin että yritti ja teki. Ja ainakin meillä oli mukavaa kun keskusteltiin asioista yms... ja kaiken tän jälkeen poika kanto pikkuveljeä tuossa ja leikitti sitä eikä ainakaan siirtänyt vihastuksiaan näihin sisaruksiinsa.
Ainakin saan ite olla ylpee pojastani, ja niin oli mieskin kun tossa soiteltiin. (vaikka ei biologinen isä olekaan )
 
---
Mutta silti ope oli sitä mieltä että oli suoraan netistä kopioitua. Ei se kyllä ollut, sitä tekstiä oli muuteltu mutta milläs sitä enää todistelen kun paperi on roskissa ja tiedosto tuhottu koneelta.
Ehkä se ei ihan riitä, että tekstiä vaan vähän muuttelee jos pitäisi ikäänkuin omin sanoin kertoa lukemastaan.

Paperi roskissa ja tiedostokin tuhottu.

Sattuipa sopivasti...
 
Ehkä se ei ihan riitä, että tekstiä vaan vähän muuttelee jos pitäisi ikäänkuin omin sanoin kertoa lukemastaan.

Paperi roskissa ja tiedostokin tuhottu.

Sattuipa sopivasti...
Puolet tehtävästä oli kirjoittaa oma mielipide. Se ei ollut ainoallakaan sanalla kopioitu mistään. Itse aiheessa oli lainattu tekstiä netistä. Tehtävänannossa luki "hae tietoa netistä ja kirjoista"
Ja epäilet sitten mitä tahansa niin mä itse seurasin sitä tekemistä vieressä sen pari tuintia samalla kun nukuttelin vauvaa. Että ei se ihan suoraa tekastiä ollut.
Poika ei tuhonnut tiedotoa vaan minä, poistin sen koneeltani. Tehtävä tehtiin minun koneella.
Ehdotin että tekee uuden tekstin mutta ei kuulemma tarvii ja mielipide oli oikein hyvä. ( kun vihdoin uskoi että se on pojan oma mielipide eikä minun mielipide )
Pikkusen risoi kun opettaja sanoi minullekin että "no onhan se tietty hienoo jos 15-vuotias osaa ajatella EU-tukiaisiakin" kun mielipiteessä oli mainittu nekin.
No ei ehkä kaikki osaakaan mutta kun aiheesta on vasta puhuttu, muutenkin kuin vain tehtävän takia. Miten se voi olla niin vaikeeta tajuta että toiset vaan tietää eri asoita kuin toiset. osaahan tää jätkä vaihtaa vaipankin pikkuvauvalta, mitä moni 15v poika ei osaa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;22417078:
:mad:

mulla nousee karvat pystyyn tuon nöyrtymisen takia..hitto mä en käsitä miksi nuoren pitäis nöyristellä yhtään ketään joka sitä kohtelee kaltoin, oli sit opettaja tai kuka tahansa: /
sais opettaja ihan itse nöyrtyä, ai niin, mut eihän opettaja voi olla väärässä, oppilashan se aina on väärässä..huoh.

muista kehua poikaa siitä kuinka hyvin oli hommansa tehny, ja sano et tästälähin tekee vielä paremmin ja vielä enemmän tolle tunnille hommia, mut ei missään tapauksessa tuhoa niitä, jos sama toiminta opettajalta jatkuu, voitte sit rehtorille käydä työt näyttämässä.
Ymmärrän, mitä tarkoitat, mutta tosiasiassahan tuossa oli kyse vain siitä, että poika menee selvittämään asiaa. Mielessään poika voi ajatella kaikkea muuta kuin nöyriä ajatuksia. Elämässä tulee eteen tilanteita, joissa on järkevämpää antaa vatipäille vähän periksi, selvittää asia ja jatkaa sen jälkeen elämäänsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22417255:
Ymmärrän, mitä tarkoitat, mutta tosiasiassahan tuossa oli kyse vain siitä, että poika menee selvittämään asiaa. Mielessään poika voi ajatella kaikkea muuta kuin nöyriä ajatuksia. Elämässä tulee eteen tilanteita, joissa on järkevämpää antaa vatipäille vähän periksi, selvittää asia ja jatkaa sen jälkeen elämäänsä.
juu, tiedän=)
mulla vaan tökkii tuo nöyrtymisestä puhuminen, kun sitä sanaa ei tarvitsis käyttää, opettaja voisi sanoa et oppilas voisi tulla juttelemaan ja selvitetään asia, jos tarkoittaa sitä et asiasta vaan keskusteltaisiin, mut kun käyttää sanaa nöyrtyä, silloin tarkoitetaan et oppilaan pitää myöntää joko olleensa väärässä tai käyttäytyneensä huonosti tms

ap:n edelliseen kirjoitukseen viitaten:
hyvä et opettaja oli myöntänyt et pojan mielipide oli ollut hyvin kirjoitettu, meillä kerran oli joku tehtävä missä piti myös kertoa oma mielipide ja perustella se, mut ilmeisesti vain yhdenlainen mielipide oli hyväksytty, koska Sällin mielipidettä ei hyväksytty, vaikka oli ihan asiallinen ja perusteltu..
 
[QUOTE="kääk";22417328]Lapsesi on ysillä ja teki nyt ekan kerran kunnolla annetun läksyn... kattokaas peiliin siellä kotona vaikka.[/QUOTE]

Tarkotin tän syksyn aikana tän aineen läksyä. Ja kieltämättä aika usein sen läksyjen teko on sitä että kirjat esiin, pikanen vilaksu ja sit nopeeta tehtävät lyijykynänpätkällä mikä on ihan liian pieni mutta kun ei jaksa ettiä sitä täytekynää... :whistle:
Tehtävät on kuitenkin ollut tehtynä mutta ei niin perusteellisesti mitä toivois. Ja kun numerot kuitenkin huitelee 7-8 välillä niin ei toi nyt ihan laiskimus voi olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;22417312:
juu, tiedän=)
mulla vaan tökkii tuo nöyrtymisestä puhuminen, kun sitä sanaa ei tarvitsis käyttää, opettaja voisi sanoa et oppilas voisi tulla juttelemaan ja selvitetään asia, jos tarkoittaa sitä et asiasta vaan keskusteltaisiin, mut kun käyttää sanaa nöyrtyä, silloin tarkoitetaan et oppilaan pitää myöntää joko olleensa väärässä tai käyttäytyneensä huonosti tms

ap:n edelliseen kirjoitukseen viitaten:
hyvä et opettaja oli myöntänyt et pojan mielipide oli ollut hyvin kirjoitettu, meillä kerran oli joku tehtävä missä piti myös kertoa oma mielipide ja perustella se, mut ilmeisesti vain yhdenlainen mielipide oli hyväksytty, koska Sällin mielipidettä ei hyväksytty, vaikka oli ihan asiallinen ja perusteltu..
Opettaja sanoi nimnomaan minulle että "Jos se poika voisi nyt sen verran nöyrtyä että tulisi juttelemaan ettei jää mitään hampaankoloon"
Sanavalinta ei ehkä ihan ole kohtuullinen mutta voihan se poika mennä. Ja lupas mennä. Pääasia että tää saadaan jotenkin hoidettua. Eniten mä toivon ettei jätkän kiinnostus koko aiheeseen kärsi ton opettajan takia.
 

Yhteistyössä