Ehkäpä se johtuu ihan siitä, että Raamatussakin sanotaan, että vaikka kuolleet nousisivat haudoista, he eivät usko. Miksi käyttää energiaa todisteluun skeptikoille, kun aikaansa voi käyttää paljon rakentavamminkin, kuin väittelyihin. Mihin kyllä valitettavasti itse tässä nyt osaltani sorrun :/. .Kun nakkeja valmistava yhtiö ostaa tv-kanavan ja tekee ohjelmia, joissa todetaan että nakit parantavat erilaisista vaivoista ja tekevät ihmisistä kauniita ja terveitä, uskot varmaan?
Tv7:lla olen monesti nähnyt profetoijien kertovan, kuinka ihmisille kasvaa raajoja jne uskon voimalla ihan silmien edessä. On se kumma miten uskovat voisivat noin helposti todistaa epäilijöille ihmeet mutta ei.
Ei mitaan hataa , ei ole tapahtunut mitaan vahinkoa.Ole vain klassinen kaikessa rauhassa.
Sitäpaitsi: Enhän minä sinun vuoksesi noihin mietteisiin ajautunutkaan.
Olen jälleen kerran huiman yllättynyt, että tuotteen mainosvihkosessa suhtaudutaan nuivasti tuotteen kriitikoihin. Ja jälleen kerran ihmettelen, miten joku tällä vuosituhannella elävä ihminen ei huomaa mitään omituista noissa jutuissa.Ehkäpä se johtuu ihan siitä, että Raamatussakin sanotaan, että vaikka kuolleet nousisivat haudoista, he eivät usko. Miksi käyttää energiaa todisteluun skeptikoille, kun aikaansa voi käyttää paljon rakentavamminkin, kuin väittelyihin. Mihin kyllä valitettavasti itse tässä nyt osaltani sorrun :/. .
Ei tuo pidä paikkaansa. Kyllä älykäs tiede-ihminen uskoo vedenpitäviin todisteisiin. Jos siis aukottomasti todistetaan, että jumala on ja kasvattaa vieläpä ihmisille raajoja menetettyjen tilalle, kyllä tiedeyhteisö ottaa tämän vastaan ja hyväksyy sen.Ehkäpä se johtuu ihan siitä, että Raamatussakin sanotaan, että vaikka kuolleet nousisivat haudoista, he eivät usko. Miksi käyttää energiaa todisteluun skeptikoille, kun aikaansa voi käyttää paljon rakentavamminkin, kuin väittelyihin. Mihin kyllä valitettavasti itse tässä nyt osaltani sorrun :/. .
Kuinka väität, että uskova pitäisi skeptikkoa vihamiehenään. Ei toki. Nyt menen taas lepäilemään, että jaksaa aamulla nousta virkeänä .Ei tuo pidä paikkaansa. Kyllä älykäs tiede-ihminen uskoo vedenpitäviin todisteisiin. Jos siis aukottomasti todistetaan, että jumala on ja kasvattaa vieläpä ihmisille raajoja menetettyjen tilalle, kyllä tiedeyhteisö ottaa tämän vastaan ja hyväksyy sen.
Miksi uskova pitääö skeptikkoa vihamiehenään? Hänhän vain kyseenalaistaa uskovaisen väitteen? En minä ainakaan suutu ihmiselle, joka kyseenalaistaa jonkun minun väitteeni.
Jumala ei olisi Jumala, ellei Hän käyttäisi valtaansa. Jumalan tahto ylittää ihmisen ymmärryksen. Me emme voi määrätä Jumalaa.Niin kauan, kuin elät, sulla on mahdollisuus kääntyä Hänen puoleensa, sen jälkeen enää ei.
Mutta saattoipa tietenkin kääntyäkin.Uskovaiset tutut väittävät, että Darwin kääntyi kuolinvuoteellaan luomisopin kannattajaksi.
En edes aijo kaikkia maistaa. Montaako sinä olet itse mutustanut?Montaako muuta hedelmää olet mutustanut?
Hosumalla ei tule kuin kusipäitä.Niin keksitkö jo selityksen miksi ne tapaukset kun lajit ovat muuttuneet toisiksi eivät ole tapauksia lajeista jotka ovat muuttuneet toisiksi? Eikö sopinut agendaan?
...lajien muuttumista toiseksi en tuossa abiogeneesi-jutussa havainnut todistetun mutta kuten sanoin, luen tarkemmin. Nyt vain silmäilin paikoitellen.Näytti olevan ihan hyvää asiaa sisällä. Lähinnä viittasin siihen, kun joku oli aiemmin täällä valehdellut ettei lajien muuttumista toiseksi ole koskaan havaittu tai todistettu, ja minä pastesin luettelot tapauksista.
Itsehän sinä olet täällä julistanut kuinka sinä tiedät ettet tiedä. Toisin kuin ateistit jotka luulevat tietävänsä ja uskikset jotka uskovat tietävänsä. Olet myös kehuskellut kuinka tiedät ettei vastauksia olekaan.Et sinä nyt noin kujalla voi olla. "En tiedä" motivoi etsimään vastauksia. "Uskon näin" tappaa vastausten etsimisen.
...että olen samaa mieltä kuin nimimerkki "...". Ja ihan kaikesta mitä tässä yllä seisoo.Taidat olla aika sinisilmäinen idealisti. Tai aika pihalla oikeasta elämästä. Kyllähän tämä on oikeassa elämässä ihan päinvastoin. "En tiedä" - eikä kukaan muukaan - ajattelu on oiva keino tuudittautua tietämättymyyteen.
"Uskon näin" -ajattelua sen sijaan eniten tarvitsee aito tieteijiä ja teorioiden kehittelijä. Ensin täytyy löytyä joku alkuoivallus, sitä täytyy testata, ja jos niikseen tulee siihen täytyy voida uskoa, ja siitä täytyy voida innostua, jotta jaksaa sitä yhä syventää, testata ja tutkia.
Sinä olet jo nyt "en tiiä"-mies.Tuo ei ole kolmas vaihtoehto, koska tuo ei tee muuta kuin siirtää samaa johtopäätöstä ketjussa pidemmälle. Jossakin vaiheessa miksi-ketjua normaali ihminen toteaa "okei, tätä ei enää voida havaita pidemmälle näillä välineillä". Ja uskovainen toteaa "okei, tämä siis johtuu jumalasta". Kuten juuri alkuräjähdysteorian kohdalla on käynyt. Koska sitä on hankala tutkia, moni päätyy vain uskomaan että jumalathan sen maailman loi.
Usko on pienimmän vaivan tie, älyllisestä toiminnasta luopumista oman mukavuuden vuoksi.
Ja sama vastaus pätee uskiksen viestiin.
Tuo on hyvin sanottu tuossa ja kuinka hyvin se kuvaakaan tämänkin ketjun asetelmia.Missä ovat viisaat ja oppineet, missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi? Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat.
Juutalaiset vaativat ihmetekoja, ja kreikkalaiset etsivät viisautta. Me sen sijaan julistamme ristiinnaulittua Kristusta. Juutalaiset torjuvat sen herjauksena, ja muiden mielestä se on hulluutta, mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus. Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi.
1. Kor 1:20-25
Tässä Jumalan näkemys meidän viisaudestamme apostoli Paavalin sanoin.
Kyllä uskovaiset jaksavat kinata homojen ihmisoikeuksista mutta eivät parantaa skeptikkojen sairauksia? Onkohan jumalallanne ja teillä itsellänne pikkaisen pririsoinnissa miettimistä? Skeptikosta saisi melko varmasti kirkon jäsenen kun hänelle kasvaisi amputoitu raaja takaisin mutta homoa ei taida mikään rukous eheyttää. Eli eikö se olisi kuitenkin järkevämpi panostaa muuhun kuin homojen sortamiseen?Ehkäpä se johtuu ihan siitä, että Raamatussakin sanotaan, että vaikka kuolleet nousisivat haudoista, he eivät usko. Miksi käyttää energiaa todisteluun skeptikoille, kun aikaansa voi käyttää paljon rakentavamminkin, kuin väittelyihin. Mihin kyllä valitettavasti itse tässä nyt osaltani sorrun :/. .