Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
uskis
[QUOTE="mä";22411937]Mä olen auditiivinen ja musiikki oli eka lähde Pyhälle Hengelle vetää minua.[/QUOTE]

:), totta. Musiikki menee sellaisille alueille meissä, mihin sanat ei pääse. Tuossa videossa vain tulee esiin Jumalan suuri rakkaus meitä kohtaan. Sitä vastaan ei voi väitellä, Hänen haavojensa kautta olemme parannetut. Jumalan rakkaus näkyy siinä, että Hän itse tuli maan päälle, ja sovitti syntimme. Ei ole suurempaa rakkautta, kuin uhrata henkensä toisen puolesta.

:), totta. Musiikki menee sellaisille alueille meissä, mihin sanat ei pääse. Tuossa videossa vain tulee esiin Jumalan suuri rakkaus meitä kohtaan. Sitä vastaan ei voi väitellä, Hänen haavojensa kautta olemme parannetut. Jumalan rakkaus näkyy siinä, että Hän itse tuli maan päälle, ja sovitti syntimme. Ei ole suurempaa rakkautta, kuin uhrata henkensä toisen puolesta.
Tarkoittanet sanoa, että sen puolesta ei voi väitellä.

Rakastakaa toisianne, koska mikään ei viittaa siihen että jokin jumalolento tekisi sen teidän puolestanne.

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";22412000]No mihin tulokseen olette nyt tulleet näiden 34 sivun aikana tiivistetysti, eli vastaus ap:n kysymykseen omasta näkökulmastanne on?[/QUOTE]

Pysyn sivun yksi kannassani.;)

uskis
Tarkoittanet sanoa, että sen puolesta ei voi väitellä.

Rakastakaa toisianne, koska mikään ei viittaa siihen että jokin jumalolento tekisi sen teidän puolestanne.
Ei toki mikään jumalolento rakasta puolestamme. Mutta Jumala antaa meille sen rakkauden. Ihminen ei voi koskaan rakastaa niin pyyteettömästi ja aidosti, ilman että vaatisi toiselta mitään, kuin Jumala. Se on täydellisen pyyteetöntä rakkautta :).

Ei toki mikään jumalolento rakasta puolestamme. Mutta Jumala antaa meille sen rakkauden. Ihminen ei voi koskaan rakastaa niin pyyteettömästi ja aidosti, ilman että vaatisi toiselta mitään, kuin Jumala. Se on täydellisen pyyteetöntä rakkautta :).
Uskot, että jumala antaa sinulle rakkauden. Uskot. Et tiedä, onko jumalaa olemassa etkä tiedä rakastaisiko hän sinua jos on. Älä esitä tietäväsi, kun et kerran tiedä. Sinulla ei ole mitään ylimääräisiä aisteja joita muilta ihmisiltä ei löytyisi. Vai haluatko keskustella lisää uskovaisten ylimielisyydestä ja täydellisestä nöyryyden puutteesta?

"jemma"
[QUOTE="äiti 44v";22409546]Mukava että ainakin tämä henkilö on tätä mieltä!

Tarkennan vielä, ethän rajaa muslimeita tuon kritiikin ulkopuolelle? Tuolla näkemykselläsi voi siinä tapauksessa pyyhkäistä perseen, jos se on se tyypillinen suvisnäkemys että vain kristittyjä ja juutalaisia saa arvostella ja haukkua naama punasena. Muita suvaitaan kieli ruskeana. Etenkin niitä jotka voivat kovasti suuttua.[/QUOTE]

Miksi rajaisin muslimit kritiikin ulkopuolelle? puhuinhan uskovaisista. Onko sinulla jokin erityinen tarve erotella uskovaiset eri ryhmiin kritiikin tähden? Kaikea saa ja pitää voida kritisoida. Mihin pisteeseen ja millä argumenteilla on sitten keskustelijoista kiinni. Kaikki tyhmyys ja väkivalta ja kiihkoilu on mun mustalla listalla.

uskis
Uskot, että jumala antaa sinulle rakkauden. Uskot. Et tiedä, onko jumalaa olemassa etkä tiedä rakastaisiko hän sinua jos on. Älä esitä tietäväsi, kun et kerran tiedä. Sinulla ei ole mitään ylimääräisiä aisteja joita muilta ihmisiltä ei löytyisi. Vai haluatko keskustella lisää uskovaisten ylimielisyydestä ja täydellisestä nöyryyden puutteesta?
Tiedän, että Jumala on todellakin olemassa :). Ja mistä tiedän? Näen Hänen tekojaan joka päivä, saan rukousvastauksia. Olen nähnyt sellaisia ihmeitä, mitkä eivät ole mahdollisia ilman Jumalaa. ja todellakin, Jumala antaa rakkauden jopa sellaisia ihmisiä kohtaan, joita kohtaan luonnollisesti en varmasti vois kokea. Uskovien ylimielisyydestä...taidan nyt jättää väliin. Meistäkin on monenlaisia. Niinkuin ihmisiä yleensä. Haluatko sinä keskustella yleensä ihmisten ylimielisyydestä? Ja mistä sellainen voisi johtua? Sulla lapsuus, missä olet kokenut uskonnon varjolla jonkinlaista väkivaltaa?

"aha"
Pyyteetöntä, kunhan kuitenkin teet juuri niin kuin jumala haluaa, et usko muihin jumaliin, maksat kymmenykset ja syrjit vääräuskoisia. Wau, mikä tosi mahtava tyyppi eikä ollenkaan ihmisen keksimä.

uskis
[QUOTE="zxz";22412027]Ei ihmekaan "kaarlo" on perisuomalainen naisen nimi[/QUOTE]

No niinhän se on ;). Eikun tuo zxz tuntui vaan jotenkin naiselliseltä nimiltä :). Ja kai sitä automaattisesti ajattelee, että tällaisilla palstoilla viihtyvät vain mammat :D.

Tiedän, että Jumala on todellakin olemassa :). Ja mistä tiedän? Näen Hänen tekojaan joka päivä, saan rukousvastauksia. Olen nähnyt sellaisia ihmeitä, mitkä eivät ole mahdollisia ilman Jumalaa. ja todellakin, Jumala antaa rakkauden jopa sellaisia ihmisiä kohtaan, joita kohtaan luonnollisesti en varmasti vois kokea. Uskovien ylimielisyydestä...taidan nyt jättää väliin. Meistäkin on monenlaisia. Niinkuin ihmisiä yleensä. Haluatko sinä keskustella yleensä ihmisten ylimielisyydestä? Ja mistä sellainen voisi johtua? Sulla lapsuus, missä olet kokenut uskonnon varjolla jonkinlaista väkivaltaa?
Hohhoijaa. Et sinä tiedä. Ei kukaan ole niin tyhmä, että löytäessään todisteet jumalolennon olemassaolosta jättäisi ilmoittamatta niistä tiedeyhteisölle. Joten älä valehtele.

Ja ei, minä olen siinä onnellisessa asemassa etten ole kokenut uskonnon varjolla minkäänlaista väkivaltaa. Toisin kuin lukemattomat muut. Minä pystyn ajattelemaan omaa nenääni pidemmälle. "Usko tuntuu minusta kivalta, hitot niistä kaikista jotka sen uskon vuoksi ovat kärsineet ja kärsivät joka päivä" ei ole minun moraalilleni sopiva ajattelutapa, piittaan myös muista ihmisistä. Sinulla ei ilmeisesti ole samaa ongelmaa.

uskis
[QUOTE="aha";22412038]Pyyteetöntä, kunhan kuitenkin teet juuri niin kuin jumala haluaa, et usko muihin jumaliin, maksat kymmenykset ja syrjit vääräuskoisia. Wau, mikä tosi mahtava tyyppi eikä ollenkaan ihmisen keksimä.[/QUOTE]

Ei ei. Ei uskovan TARVITSE tehdä, niinkuin Jumala haluaa. Mutta kenellekään ihmiselle ei tee hyvää olla erossa Jumalasta. Miksi? Koska Hän on luonut jokaisen, uskoittepa tai ette. Ja Luoja tietää, mikä on meille parasta. Muiksi uskoisin muihin jumaliin? Mikä tarve mulla olisi sellaiseen, kun olen löytänyt PARASTA :)?
En halua syrjiä ketään. Ja nuo kymmenysasiat on vapaa valinta. Ei niitä kukaan kyttää :D. Mutta tosiasia on, että vapaat srk:t varsinkin pyörivät vapaaehtoisuudella ja rakennusten ylläpitokustannut jne vievät kyllä rahaa. Niinkuin varmaan kakki ymmärrämme.

uskis
Hohhoijaa. Et sinä tiedä. Ei kukaan ole niin tyhmä, että löytäessään todisteet jumalolennon olemassaolosta jättäisi ilmoittamatta niistä tiedeyhteisölle. Joten älä valehtele.

Ja ei, minä olen siinä onnellisessa asemassa etten ole kokenut uskonnon varjolla minkäänlaista väkivaltaa. Toisin kuin lukemattomat muut. Minä pystyn ajattelemaan omaa nenääni pidemmälle. "Usko tuntuu minusta kivalta, hitot niistä kaikista jotka sen uskon vuoksi ovat kärsineet ja kärsivät joka päivä" ei ole minun moraalilleni sopiva ajattelutapa, piittaan myös muista ihmisistä. Sinulla ei ilmeisesti ole samaa ongelmaa.
No, en ala sulle tai kenellekään toisellekaan levittelemään julkisesti tekemisiäni tai tekemättä jättämisiä :). Ne asiat on yksin mun ja Jumalan välisiä. Ja tuo tiedeyhteisö...Sitä leimaa tietynlainen ateismin ihannointi, uskovia tiedemieheiä lukuun ottamatta. Esim TV7:lta jos vaivautuisit katsomaan, on monenlaisia, eri asemissa tässä yhteiskunnassa vaikuttavia ihmisiä, joita Jumala on tavalla tai toisella koskettanut. Mm parantanut syövästä jne. Mutta uskoo ken tahtoo. Usko ei ole joka miehen eikä naisen. Sä olet aivan vapaa uskomaan tai olemaan uskomatta. Mä ainakin olen nyt työni tehnyt, niin ettei Jumala tule vaatimaan sun vertasi mun kädestäni...Mutta muista, olet Jumalalle rakas, ajattelit sitten Hänestä mitä tahansa. Niin kauan, kuin elät, sulla on mahdollisuus kääntyä Hänen puoleensa, sen jälkeen enää ei.

No, en ala sulle tai kenellekään toisellekaan levittelemään julkisesti tekemisiäni tai tekemättä jättämisiä :). Ne asiat on yksin mun ja Jumalan välisiä. Ja tuo tiedeyhteisö...Sitä leimaa tietynlainen ateismin ihannointi, uskovia tiedemieheiä lukuun ottamatta. Esim TV7:lta jos vaivautuisit katsomaan, on monenlaisia, eri asemissa tässä yhteiskunnassa vaikuttavia ihmisiä, joita Jumala on tavalla tai toisella koskettanut. Mm parantanut syövästä jne. Mutta uskoo ken tahtoo. Usko ei ole joka miehen eikä naisen. Sä olet aivan vapaa uskomaan tai olemaan uskomatta. Mä ainakin olen nyt työni tehnyt, niin ettei Jumala tule vaatimaan sun vertasi mun kädestäni...Mutta muista, olet Jumalalle rakas, ajattelit sitten Hänestä mitä tahansa. Niin kauan, kuin elät, sulla on mahdollisuus kääntyä Hänen puoleensa, sen jälkeen enää ei.
Muistan, että uskot että jumala on olemassa ja että uskot että olen tälle väitetylle jumalalle rakas. Koska muutahan me emme nyt tiedä, vaikka kuinka inttäisit.

Ai että logiikkaan ja tietoon perustuvassa yhteisössä kehäpäätelmät ei ole kovaa huutoa? Oh my, tulen todennäköisesti viettämään viikkotolkulla aikaa miettien mistä moinen voisi johtua :D

"juhku"
3) Näen, että vesi kiehuu kattilassa. Uskon, että se johtuu Jumalasta, mutta miksi ja miten... Otan selvää.
Jos otat selvää, ja huomaat että veden kiuhuminen johtuu oikeasta lämpötilasta, veden kiuhumispisteestä jne, miten reagoit? Uskot, että jumala on ne saanut aikaan?
Vaihtoehto 3 ei ole pätevä, jos oletusarvo on jo puolueellinen: jumala on, jokin asia johtuu jumalasta. Vai luopuuko vaihtoehto 3:sen ajattelija uskostaan, jos todisteet eivät viittaa mitenkään siihen, että vesi kiehuu jumalan johdosta?

uskis
[QUOTE="zxz";22412115]Niinhan sita varmaan ajattelee.
Ma vaan tykkaan naisseurasta paremmin , ne on niinpehmeita kosketella ja heidan tuoksu on niin suloinen, kiihottava, humalluttava.
Jos ihan totuuden sanon nin mulla ei ole oikeen mitaan vetoa miehiin.
Olen kai vanhanaikainen.[/QUOTE]

No parempi niin :D.

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="juhku";22412100]Jos otat selvää, ja huomaat että veden kiuhuminen johtuu oikeasta lämpötilasta, veden kiuhumispisteestä jne, miten reagoit? Uskot, että jumala on ne saanut aikaan?
Vaihtoehto 3 ei ole pätevä, jos oletusarvo on jo puolueellinen: jumala on, jokin asia johtuu jumalasta. Vai luopuuko vaihtoehto 3:sen ajattelija uskostaan, jos todisteet eivät viittaa mitenkään siihen, että vesi kiehuu jumalan johdosta?[/QUOTE]

Se, kuinka suhtautuu ja tulkitsee tuloksia, on minulle mysteeri. Henkilökohtaisesti en voisi lopettaa selvittämistä siihen pisteeseen, että toteaisin Jumalan määrittäneen veden kiehumispisteen joksikin tietyksi. Pitäisihän se saada selville, miten ko. asiaan vaikuttavat tekijät suhtautuvat muihin tekijöihin. Ja vaikka Jumala olisi, miksi Jumala on ja miksi ja miten asiat seuraavat toisiaan ja mahdollistavat veden kiehumisen... ja miksi juuri tietyssä ympäristössä, paineessa ja lämpötilassa.

Kuten sanoin, sekä uskonto, että tiede tarjoavat kysymyksiä, joihin niillä on valmiita vastauksia. Silti niiden kahden ei tarvitse sulkea toisiaan pois.

...
[QUOTE="zxz";22412115]Niinhan sita varmaan ajattelee.
...
Olen kai vanhanaikainen.[/QUOTE]

Ole vain klassinen kaikessa rauhassa.
Sitäpaitsi: Enhän minä sinun vuoksesi noihin mietteisiin ajautunutkaan.

kenen lauluja laulat
Esim TV7:lta jos vaivautuisit katsomaan, on monenlaisia, eri asemissa tässä yhteiskunnassa vaikuttavia ihmisiä, joita Jumala on tavalla tai toisella koskettanut. Mm parantanut syövästä jne. Mutta uskoo ken tahtoo.
Kun nakkeja valmistava yhtiö ostaa tv-kanavan ja tekee ohjelmia, joissa todetaan että nakit parantavat erilaisista vaivoista ja tekevät ihmisistä kauniita ja terveitä, uskot varmaan?

Tv7:lla olen monesti nähnyt profetoijien kertovan, kuinka ihmisille kasvaa raajoja jne uskon voimalla ihan silmien edessä. On se kumma miten uskovat voisivat noin helposti todistaa epäilijöille ihmeet mutta ei.

Yhteistyössä