meillä oli tilanne aikanaan ettei tullut rahaa kun lapsilisä,elatusmaksu sekä miehen opintotuki. jäin itse pitkälle sairauslomalle,josta odotin kelasta kuukausia päätöstä. asumistukeakaan ei myönnetty ennen tuota päätöstä.
eli me saatiin rahaa yhteensä n.500 kuussa 4kk ajan. vuokra meillä oli 550... mieheni vanhemmat auttoivat meitä ja maksoivat vuokrasta 300 että jäi meille sitten pari sataa kuukautta kohden käyttöön. sillä ei paljon laskuja maksellut kun syödäkkin piti. onneksi lapsi oli 2vuotias ni ei paljoa syönyt.
tottakai oltais voitu ottaa opintolainaa,mutta mies ei halunnu. ja nythän se oli ihan oikee ratkasu ettei sitä tehty. kamalaa kituuttamista se oli kyllä eikä mitään voinu tehdä. kelasta tuli aikanaan päätös ja rupes saamaan rahaa niin että pärjättiin. ei me silti saatu ees tonnia rahaa kuussa. nyt asiat on onneks ihan päinvastoin,mutta ainakin osaan samaistua vastaavassa tilanteessa oleviin ja mielelläni myös autan.
ja sossuun ei menty,kerran olin jo laittamassa lappuja sisään,mut en sitten laittanu. autot ois pitäny myydä (mun auto oli seisonnassa kun ei olu varaa maksella mitään ja mies tarvi koulumatkoihin autoo ) ja ottaa opintolainaa. ja tilannetta ei tietty auttanu mun velat mitä olin tehny ennen miestä..hävettää,mutta nyt on nekin maksettu.