Onko kaikilla noin ihanaa viikkonloppuna perheen kesken?

• Viestiketjun aloittaja Avovaimo
  • Ensimmäinen viesti
Avovaimo
Tuosta yhdestä ketjusta tuli mieleen..
Ei muitteen miehet vain makaa ja tarvi kaljaa joka vikonloppu?
Toki oma sitten myös on lasten kanssa, mutta ei se niiden kans mihinkään lähde, ja ruuan tekee, muut kotityöt minä.

"vieras"
No ei meilläkään mies kyllä kaljaa juo. en ees muista milloin olis viimeksi ollut missään.
jos on kotona, touhuaa kyllä lasten kanssa ja ulkoillaan yhdessä. kotityöt teen kyllä minä, mutta muuten ei valittamista.

"niin"
No ei meillä kyllä noin ruusuista ole, mitä tuolla toisessa ketjussa useimmat kertoivat heillä olevan.
Mies on töissä, silloinkun ei ole töissä istuu suurimman osan ajasta koneella tai on salilla, käy kavereidensa ja sukulaistensa luo(välillä käydään myös yhdessä mutta mies käy yksin vähintään joka vklp), iltaisin saattaa laittaa lapsen nukkumaan jos on hänen vuoro.
Suurimman osan ajasta siis touhuaa omiaan ja minä & tyttö omiamme, siivoamme tytön kanssa kahdestaan,laitamme ruuan jne. kun mies makaa sohvalla. ;)

"vieras"
Meillä mies juo alkoholia hyvin harvoin, yhden iltaoluen ehkä parin kuukauden välein, enemmän pari kertaa vuodessa. Enkä mä tätä pidä mitenkään ihanana, näin se musta kuuluukin olla. Normaaliarkeen ei alkoholi säännöllisesti kuulu.

ei
ei meilläkään mies juo ku kerran kahessa kuussa. ite käyn useemmin. :) mutta siis yleensä vaan ollaan viikonloppu ja käydään mummuloissa tai ostoksilla tai jotain muuta mukavaa. joskus lähtee lasten kans mummulaan et saan siivota rauhassa tai vaan olla. :)

mies ei juo, yleensä herää lastn kans antaa aamupalat yms aamutoimet ja mie saan jatkaa unia niin pitkään ku haluan. mies menee sitte lasten kans päikkäreille, saan hetken omaa aikaa =) pientä remppaa tekee viikonloppusin ja ollaan vain kotona, käyvään kylässä yms. kohta alkaa taas oleen viikonloput töissä joten pitää ottaa ilo irti viellä ku on kotona.

"jepa"
Höh, minä taas en pitäisi kovinkaan ihanana jos mies ei joisi koskaan/kerran-pari vuodessa ja silloinkaan ei IKINÄ humalaan asti.
Mikäs siinä jos tykkää, mutta ongelmia saattaisi tulla kun itse juon useammin, ja joskus kyllä ihan rehellisesti sanoen juon itteni hirveeseen känniin.
Saunasiideri/lonkero 0-3 krt/kuussa ja n. kerran 2-5 kk.ssa vedän sitten ihan kännit.

dfdf
[QUOTE="niin";22399880]No ei meillä kyllä noin ruusuista ole, mitä tuolla toisessa ketjussa useimmat kertoivat heillä olevan.
Mies on töissä, silloinkun ei ole töissä istuu suurimman osan ajasta koneella tai on salilla, käy kavereidensa ja sukulaistensa luo(välillä käydään myös yhdessä mutta mies käy yksin vähintään joka vklp), iltaisin saattaa laittaa lapsen nukkumaan jos on hänen vuoro.
Suurimman osan ajasta siis touhuaa omiaan ja minä & tyttö omiamme, siivoamme tytön kanssa kahdestaan,laitamme ruuan jne. kun mies makaa sohvalla. ;)[/QUOTE]

Tämä taitaa olla todellisuutta suurimmassa osassa perheitä.

"vieras"
No meillä ei ole lapsia, joten meidän perhe koostuu vain aikuisista. Mutta meillä on keskenämme usein ihanaa viikonloppuisin, vietetään paljon aikaa yhdessä, nautitaan hyvästä ruoasta ja jos juodaan, juodaan yleensä yhdessä. Useimmiten kuitenkin lähinnä saunakaljat ja pari lasia viiniä joten ei maata krapuloissa. Katellaan elokuvia, käydään lenkillä ja rakastetaan :)

Ajatuksia
Eihän se, että mies tekee ja touhuaa viikonloppuisin, vielä tarkoita sitä, että "kaikilla on ihanaa". Silti saattaa olla riitoja, kireyttä, puhumattomuutta. Tai ehkä jopa mies pakenee kotia ja perhettä tekemällä paljon kaikenmoisia päällisin puolin ihanan kuuloisia Strömsö-sankaritekoja autotallissa tai pihalla.

Tietenkin jatkuva viinan juominen viikonloppuisin on koko perheen kannalta ikävää. Mutta en näe, etteikö perhe voisi olla aivan yhtä onnellinen, vaikka mies viikonlopun kunniaksi rentoutuisi pelaamalla xboxia ja juomalla kohtuullisesti olutta. Voihan kyseessä olla vaikka koti-isä, joka viettää viisi päivää viikossa kokaten, hoitaen lapsia ja näperrellen niitä lintulautoja.

"vieras"
Eihän se, että mies tekee ja touhuaa viikonloppuisin, vielä tarkoita sitä, että "kaikilla on ihanaa". Silti saattaa olla riitoja, kireyttä, puhumattomuutta. Tai ehkä jopa mies pakenee kotia ja perhettä tekemällä paljon kaikenmoisia päällisin puolin ihanan kuuloisia Strömsö-sankaritekoja autotallissa tai pihalla.

Tietenkin jatkuva viinan juominen viikonloppuisin on koko perheen kannalta ikävää. Mutta en näe, etteikö perhe voisi olla aivan yhtä onnellinen, vaikka mies viikonlopun kunniaksi rentoutuisi pelaamalla xboxia ja juomalla kohtuullisesti olutta. Voihan kyseessä olla vaikka koti-isä, joka viettää viisi päivää viikossa kokaten, hoitaen lapsia ja näperrellen niitä lintulautoja.
joo, tapansa kullakin. mä vaan olen sitä mieltä, että viikonloput on perheen yhteistä aikaa, toki välillä saa olla poikkeuksia mutta noin yleensä.
jos se isä on koti-isä, niin sekö oikeuttaa sitten viikonlopun olemaan tekemättä mitään? tai kuinka monella kotiäidillä on tämä oikeus?

Best Regards
Minusta on täysin normaalia, että ollaan koko perhe yhdessä. Ainoa, jolla on jotain omia viikonloppumenoja joskus, olen minä. Käyn harrastekursseilla. Ja kaikki hommat kotona tehdään yhdessä, kuin myös ulkoilut tms.

"niin"
[QUOTE="vieras";22399974]joo, tapansa kullakin. mä vaan olen sitä mieltä, että viikonloput on perheen yhteistä aikaa, toki välillä saa olla poikkeuksia mutta noin yleensä.
jos se isä on koti-isä, niin sekö oikeuttaa sitten viikonlopun olemaan tekemättä mitään? tai kuinka monella kotiäidillä on tämä oikeus?[/QUOTE]

Kyllähän se perhe viettää aikaa(arkea) yhdessä viikollakin,ellei nyt sitten jompikumpi vanhemmista satu olemaan aina viikot toisella paikkakunnalla.
Miksei viikonloppuna saisi olla myös omaa aikaa?
Kyllä minä ainakin haluan raskaan työviikon jälkeen viikonloppuna tehdä myös omia,itselle mieluisia juttuja enkä olla 24/7 pelkästään perheeni kanssa.
Mieskin on töissä yleensä suurimman osan viikonlopusta, joten aikaa ei jää yhdessäoloon juuri enempää kuin arkenakaan,oikeastaan vähemmän.

Tuosta yhdestä ketjusta tuli mieleen..
Ei muitteen miehet vain makaa ja tarvi kaljaa joka vikonloppu?
Toki oma sitten myös on lasten kanssa, mutta ei se niiden kans mihinkään lähde, ja ruuan tekee, muut kotityöt minä.
Meillä mies on joskus poissa (muttei kauhean usein, ehkä 4-5 krt vuodessa), joskus menossa yövuoroon jolloin nukkuu enemmän. Mutta en osaa niin kovin ihanana pitää, jos käy oman lapsensa kanssa ulkoilemassa? Hänhän tykkää siitä itsekin.

Ehkä oon sitten kiittämätön. Tosin mun mies on jo aikuinen mies (yli 40) ja osuutensa baarielämästä lusinut.

"vieras"
[QUOTE="niin";22399998]Kyllähän se perhe viettää aikaa(arkea) yhdessä viikollakin,ellei nyt sitten jompikumpi vanhemmista satu olemaan aina viikot toisella paikkakunnalla.
Miksei viikonloppuna saisi olla myös omaa aikaa?
Kyllä minä ainakin haluan raskaan työviikon jälkeen viikonloppuna tehdä myös omia,itselle mieluisia juttuja enkä olla 24/7 pelkästään perheeni kanssa.
Mieskin on töissä yleensä suurimman osan viikonlopusta, joten aikaa ei jää yhdessäoloon juuri enempää kuin arkenakaan,oikeastaan vähemmän.[/QUOTE]

no kuten sanoin, tapansa kullakin. meillä viikonloput vietetään yhdessä koska mies viikolla tulee töistä niin myöhään, ettei yhteistä aikaa lasten kanssa juuri ole. kun tulee töistä, lapset alkaa iltapalalle ja käyvät 1-1,5 h sisällä nukkumaan. tai sitten tulee kun lapset jo nukkumassa.
siksi puhuin perheiden omista tavoista, mikä sopii kellekin.

"heh"
[QUOTE="jepa";22399901]Höh, minä taas en pitäisi kovinkaan ihanana jos mies ei joisi koskaan/kerran-pari vuodessa ja silloinkaan ei IKINÄ humalaan asti.
Mikäs siinä jos tykkää, mutta ongelmia saattaisi tulla kun itse juon useammin, ja joskus kyllä ihan rehellisesti sanoen juon itteni hirveeseen känniin.
Saunasiideri/lonkero 0-3 krt/kuussa ja n. kerran 2-5 kk.ssa vedän sitten ihan kännit.[/QUOTE]

Joo, minuun ei ainakaan vetoa mies, jonka viikonloppuhuvituksiin kuuluu maripaita päällä ja avainnauha kaulassa leikkikentän laidalla seisominen ja vaippakeskustelu muiden akkojen kanssa, mutta miesmakunsa toki kullakin :D Eipä sillä että mitään kelvotonta juoponretkuakaan haluaisin katsella sohvan pohjalla makaamassa mutta näistä "minun miehelläni ei ole mitään tarvetta tehdä mitään muuta kuin olla perheensä kanssa", tulee kyllä mieleen paremman luokan tohvelisankarin lisäksi, että taitaapa moni mies olla tossun alla :D
No jaa, kai se on hieman iästä riippuvaista myös, kypsemmällä iällä lapsia pukanneet kun yleensä tuppaavat olemaan niitä, joiden mielestä lapset pitää hankkia vasta siinä vaiheessa kun ei enää ole tarvetta sosiaalisen elämän ylläpitämiseen hiekkalaatikon ulkopuolella ja se saatanallinen kalja kuuluu sinne opiskeluaikojen överi-illanviettoihin.

Ajatuksia
[QUOTE="vieras";22399974]joo, tapansa kullakin. mä vaan olen sitä mieltä, että viikonloput on perheen yhteistä aikaa, toki välillä saa olla poikkeuksia mutta noin yleensä.
jos se isä on koti-isä, niin sekö oikeuttaa sitten viikonlopun olemaan tekemättä mitään? tai kuinka monella kotiäidillä on tämä oikeus?[/QUOTE]

En nyt sentään tarkoittanut, että isällä (sen enempää kuin äidilläkään) olisi oikeutus olla koko viikonloppua tekemättä yhtään mitään. Mutta luulen, että silloin tällöin ja yhteisestä sopimuksesta sekin on ihan jees. Lähinnä yritän sanoa, että aina ei tarvitse olla tuottelias, ja viikonloppuisin voi välillä käyttää aikaa turhuuteenkin. Ei se pelaaminen ole sen paheksuttavampaa kuin tietokoneohjelmien asentaminenkaan, ja molemmat ovat yhtä lailla pois "yhteisestä ajasta".

hjkk
no meillä ainakin on ihanaa arkea viikonloppuisin. Mies ei käytä alkoa, touhutaan yhdessä perheenä lapsen kanssa, käydään kyläilemässä ystävillä, puistossa, vauvauinnissa jne. Sitten mies tekee arkenakin ja viikonloppuna aina kotitöitä ...nytkin just laitto meille ruokaa kun lapsi nukkuu. Iltasin lapsen nukahdettua seurustellaan kaksin, kyhjätään toistemme kainalossa, jutellaan, rakastellaan jne Ja jos mua vaikkapa huvittaa nukkua pidempään tai ottaa omat päikkärit, niin mies kyllä touhuaa lapsen kanssa, lähtee ulos tai jotain..ihan pyytämättäkin.

tsirpukka harmailee...
No ei miun mies juo.
Eilisen oli hirvenmetsällä ja nyt on pojan lätkäpelissä.
Myö ollaan sairastettu taaperon kanssa kilpaa koko viikonloppu,ihan karmea räkätauti...

"vieras"
[QUOTE="heh";22400044]Joo, minuun ei ainakaan vetoa mies, jonka viikonloppuhuvituksiin kuuluu maripaita päällä ja avainnauha kaulassa leikkikentän laidalla seisominen ja vaippakeskustelu muiden akkojen kanssa, mutta miesmakunsa toki kullakin :D Eipä sillä että mitään kelvotonta juoponretkuakaan haluaisin katsella sohvan pohjalla makaamassa mutta näistä "minun miehelläni ei ole mitään tarvetta tehdä mitään muuta kuin olla perheensä kanssa", tulee kyllä mieleen paremman luokan tohvelisankarin lisäksi, että taitaapa moni mies olla tossun alla :D
No jaa, kai se on hieman iästä riippuvaista myös, kypsemmällä iällä lapsia pukanneet kun yleensä tuppaavat olemaan niitä, joiden mielestä lapset pitää hankkia vasta siinä vaiheessa kun ei enää ole tarvetta sosiaalisen elämän ylläpitämiseen hiekkalaatikon ulkopuolella ja se saatanallinen kalja kuuluu sinne opiskeluaikojen överi-illanviettoihin.[/QUOTE]

Miksi kaikki puhuu täällä vain kehdestä ääripäästä? mun tarkoitukseni on koko aika ollut sanoa, että mun mielestä viikonloput on perheen yhteistä aikaa, noin yleisesti. toki molemmilla saa olla omiakin menoja, kuhan yhdessäkin vietetään aikaa. mun mies ei ole mikään tohvelisankari, vaan haluua viettää aikaansa lasten kanssa kun ei viikolla ehdi. eikä me olla vanhoja :)
mä en vaan näe oikeaksi sitäkään, että mies saa maata koko viikonlopun sohvalla tekemättä mitään, kun kerran lapset täytyy hoitaa ja ruokaa tehdä sekä koirakin kusettaa. miksi sillä miehellä pitäisi olla vapaa viikonloppu jos naisella ei? siksi tehdään asioita yhdessä, että kaikki pääsisi vähän helpomalla ja perhe olisi yhdessä edes sen hetken.

hjkk
ai nii ja se piti vielä sanoo, että tossun alla mies ei ole...ihan omasta tahdostaan haluaa viettää aikansa perheensä kanssa...töihinkään ei koskaan halua jäädä ylitöihin kun sanoo, että haluaa tulla kotiin mahdollisimman pian ja alkaa yleensä heti kotiin tultua touhuta lapsen kanssa. olen monesti ehdotellut että mene vaan kaverien kanssa elokuviin tai oluelle tai jotain,...mutta eipä tuo itse koe sellasta tarpeelliseksi.

Yhteistyössä