Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
"äiti 44v"
[QUOTE="zxz";22397634]Missa se "aiti" nyt on - kun sita tarttis- ,etta antais sulle vastauksen.[/QUOTE]

...kuka on pulassa?

Olin koiria ulkoiluttamassa, mikäs lapsosilla hätänä?

[QUOTE="äiti 44v";22397696]...kuka on pulassa?

Olin koiria ulkoiluttamassa, mikäs lapsosilla hätänä?[/QUOTE]
Enpä tiedä onko mikään, uskon ja tiedon välisestä erosta jälleen. Kun toiset tykkää toisesta ja toiset toisesta.

uskis
Enpä tiedä onko mikään, uskon ja tiedon välisestä erosta jälleen. Kun toiset tykkää toisesta ja toiset toisesta.
Jokohan tämä ketju hyytyi :D? Uskoa ja uskomattomuutta käsitelty kaikilta mahdollisilta kannoilta. Ja niin, tosiaan alkuperäiseen kyssäriin. Hometalosta kannattaa muuttaa pois heti. Itsellä kokemusta, että terveys saattaa romahtaa tosi pian. Varsinkin lapsen terveyttä ei kannata riskeerata. Myöhemmin voi ilmentyä tosi pahoina homeoireina, joka rajoittaa melkolailla elämää :(.

"äiti 44v"
Niinpä! Messiin vaan! Kiva, kun meitä alkaakin pian olla jo kasassa melkoinen joukko :D!
... että dechs on kuulemma mies!

Kun niin usein uskonasioita pidetään akkojen heikkoutena niin ajattelepa mikä isku se on sukupuolineutraalistajille kun raavas mies evankelioi.

Vaikka onhan noita miehiä Suomessakin vaikka huru mykket noissakin hommissa että ei dechs siellä mikään kummajainen silleen tule olemaan. Joskin tuo naamansa voi säikäyttää tottumattoman.

"äiti 44v"
[QUOTE="zxz";22397573]Joko jasenkortit on myynnissa?[/QUOTE]

Tässä pitäis ensin hoitaa parit jämäkät uskoontulot ennenkuin porukka on pätevää. Mites sinulla, joko pätevyys on?

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22397618]Elä viiti pilkata[/QUOTE]

Vaiko koko porukalle?

Jumalanpilkkaa en ainakaan täällä ole varsinaisesti havainnut. Ehkä jotain nihkeää asenteellisuutta mutta sitähän sattuu...

"äiti 44v"
Kyllä kyllä. Tosin uskon niin, että tuota tietoa et välttämättä saa, niinkuin itse toivoisit. Jumala ei ole meidän mikään marionettinukke, joka tulee ja tekee niin kuin meitä sattuu milläkin hetkellä miellyttämään. Kun uskossa on, ymmärtää, että kaikki olevainen todistaa Jumalan olemassaolosta. Jos sä haluut oikeesti tietää, onko tää totta vai skeidaa, niin ole nöyrä ja pyydä Jumalaa osoittamaan sulle, onko Hän elävä. Jumala näkee jokaisen meidän sydämeen ja jos sä oot vilpitön ja etsit vastauksia, sä tulet sen saamaan.
Minä 16v asetin Jumalalle ns. näytön paikan, halusin kolme merkkiä peräjälkeen tapahtuviksi ja viimeisen valitsin sellaisen ettei sen toteutuminen ollut todennäköistä. Kaikki merkit tuli ja kun kaks oli messissä niin kolmatta itseasiassa jo pelkäsin sillä pidin ihan varmana että se tulee. Ja tuli. Vähän kyllä pelotti.

Olen saanut kyllä vastauksia rukouksiin myöhemminkin, sellaisia arkipäivän yliluonnollisuuksia ihmisille kuuluu tapahtuvan paljonkin. Vaikka puuttuu joku rahasumma ja sitten joku ventovieras lahjoittaa sen esim. TV7-työhön.

On hyvin vaikea uskoa kun uskovia ihmisiä kuuntelee että ne kaikki kuorossa ihan tieten tahtoen valehtelevat kaikkea mahdollista paskaa ja väittävät Jumalan vastanneen rukouksiin. En käsitä miksi kukaan noin tekisi tai ainakaan kaikki. Jos se tehtäisiin vain koska halutaan kuulua yhteisöön niin onhan noita muitakin yhteisöjä. Kuka haluaa väkisin kuulua valheyhteisöön?

Joskus tulee fiilis että mitäpä jos Jumalaa ei olekaan mutta sitten muistaa muutaman jutun joita on tapahtunut kun hädässä on apua pyytänyt ja apu on tullut. OOn siis erittäin vaikea olla uskomatta juuri tuosta syystä.

uskis
[QUOTE="äiti 44v";22397795]... että dechs on kuulemma mies!

Kun niin usein uskonasioita pidetään akkojen heikkoutena niin ajattelepa mikä isku se on sukupuolineutraalistajille kun raavas mies evankelioi.

Vaikka onhan noita miehiä Suomessakin vaikka huru mykket noissakin hommissa että ei dechs siellä mikään kummajainen silleen tule olemaan. Joskin tuo naamansa voi säikäyttää tottumattoman.[/QUOTE]

Joo ei ole kummajainen. Mulla on vaikka kuinka monta mieskollegaa :). Naama on kyllä aika paha, muta jos se usko ja ilo sais nuo rypytkin oikenemaan :D?

"zxz"
[QUOTE="äiti 44v";22397813]Tässä pitäis ensin hoitaa parit jämäkät uskoontulot ennenkuin porukka on pätevää. Mites sinulla, joko pätevyys on?[/QUOTE]

Patevyydesta en tieda. Uskoon on tultu. En oo hyva puhumaan ,mutta haluaisin olla joukonjatkona.

Joo ei ole kummajainen. Mulla on vaikka kuinka monta mieskollegaa :). Naama on kyllä aika paha, muta jos se usko ja ilo sais nuo rypytkin oikenemaan :D?
Ihan iloinen virnistyshän tuossa kuvassa on. Ja se että ajattelee maailmaa älyn ja tiedon kautta ei missään nimessä poista elämästä iloa, kuten uskovaiset tuntuvat monesti kuvittelevan. Pikemminkin se lisää sitä.

"äiti 44v"
Tänä yönä en muuten jaksa valvoa neljään vai meniköhän viime yönä liki viiteen jopa?

Mutta käyn tässä välillä aina katsomassa vielä tänä iltanakin että onko äitiä kaivattu ja vastailen urakalla. Nyt vois yleareenalta katsoa vaikka jotain aviosiipan kanssa kun se kokee kohta jo mustasukkaisuutta kun mä olen muuttanut seurustelemaan tietokoneen kanssa :D :D

Mutta kyllähän siis totuus on että mun ehkä hatarakin tietopuoli tämän asian suhteen on kai täällä jo moneen kertaan esitelty mutta ainahan asioita voidaan syventää ja lisätä siihen enemmän henkilökohtaista näkökulmaa ja voidaan myöskin jakaa myös tuttujen kokemuksia. Että senpuoleen ketjun ei tarvitse loppua..

Ja jos joku keksii hyvän uuden aiheen niin tähän vain jatketaan perään, vaikka maahanmuutosta ja PerSuista. Mitä noita uusia ketjuja turhaan aukomaan kunon hyvä juttuporukka jo koolla. :D Räsäsen Päivin kautta saadaan politiikka ja uskonto oikein hyvin koplattua uskottavasti yhteen, ei mene silloinkaan oikeastaan edes otsikon vierestä.

"äiti 44v"
[QUOTE="zxz";22397975]Patevyydesta en tieda. Uskoon on tultu. En oo hyva puhumaan ,mutta haluaisin olla joukonjatkona.[/QUOTE]

Ei haittaa vaikka olisit puhekyvytön!

Et kuitenkaan saisi minulta suunvuoroa :D
Olen lähes tauotta äänessä vaikkei sitä ehkä uskoisi. Ajalla ja paikalla ei väliä.

Kun sä olet siis jo pätevä niin ilmoittaudu uskikselle. Se antoi tuolla sivun kymmenen jälkeen meiliosoitteensa.

Oletko nainen? Ikä? lapsia? Ei ole pakko vastata. Dechsillä ei vissiin ollut lapsia muistelen toisesta ketjusta? Ei muutoin väliä mutta kiinnostaahan se vähän tietää. Nimimerkki "zxz" ei ihmisestä paljon kerro. Ei kyllä dechskään.

"zxz"
[QUOTE="äiti 44v";22398001]Tänä yönä en muuten jaksa valvoa neljään vai meniköhän viime yönä liki viiteen jopa?

Mutta käyn tässä välillä aina katsomassa vielä tänä iltanakin että onko äitiä kaivattu ja vastailen urakalla. Nyt vois yleareenalta katsoa vaikka jotain aviosiipan kanssa kun se kokee kohta jo mustasukkaisuutta kun mä olen muuttanut seurustelemaan tietokoneen kanssa :D :D

Mutta kyllähän siis totuus on että mun ehkä hatarakin tietopuoli tämän asian suhteen on kai täällä jo moneen kertaan esitelty mutta ainahan asioita voidaan syventää ja lisätä siihen enemmän henkilökohtaista näkökulmaa ja voidaan myöskin jakaa myös tuttujen kokemuksia. Että senpuoleen ketjun ei tarvitse loppua..

Ja jos joku keksii hyvän uuden aiheen niin tähän vain jatketaan perään, vaikka maahanmuutosta ja PerSuista. Mitä noita uusia ketjuja turhaan aukomaan kunon hyvä juttuporukka jo koolla. :D Räsäsen Päivin kautta saadaan politiikka ja uskonto oikein hyvin koplattua uskottavasti yhteen, ei mene silloinkaan oikeastaan edes otsikon vierestä.[/QUOTE]
Voisitko sanoa aviopuoliskolles, etta on tehnyt viisaan valinnan valitessan vaimon.

uskis
..ja siinä meni sitten se vapaa tahtokin.
Noup. Sen, jonka Jeesus on vapauttanut, on todella vapaa :). ja vapauteen Kristus tuli meidät vapauttamaan, suoraan Raamtusta. Ja tämän olen kokenut todeksi. Jos sä menet evankelioimaan, et kai sä sinne omia juttujasi mene höpäjämään? Vaan kertomaan Jumalasta ja Hänen hyvyydestään, ettei yksikään ihminen joutuisi kadotukseen, vaan saisi iänkaikkisen elämän ja kohdata rakastavan Isän.

uskis
[QUOTE="äiti 44v";22398001]Tänä yönä en muuten jaksa valvoa neljään vai meniköhän viime yönä liki viiteen jopa?

Ja jos joku keksii hyvän uuden aiheen niin tähän vain jatketaan perään, vaikka maahanmuutosta ja PerSuista. Mitä noita uusia ketjuja turhaan aukomaan kunon hyvä juttuporukka jo koolla. :D Räsäsen Päivin kautta saadaan politiikka ja uskonto oikein hyvin koplattua uskottavasti yhteen, ei mene silloinkaan oikeastaan edes otsikon vierestä.[/QUOTE]

Hei, mutta toihan on hyvä idea! Päivistäihan ihan saletisti riittää jutun juurta :D.

"äiti 44v"
[QUOTE="zxz";22398065]Voisitko sanoa aviopuoliskolles, etta on tehnyt viisaan valinnan valitessan vaimon.[/QUOTE]

Hetken mietin että pottuiletko mutta päätin sitten ottaa tämän sanotun sananmukaisesti ja vielä henkilökohtaisestikin. Että et siis tarkoittanut noin yleisesti että "miehen on hyvä olla avioliitossa eikä pyöriä tuolla poikamiehenä" :D

uskis
Ihan iloinen virnistyshän tuossa kuvassa on. Ja se että ajattelee maailmaa älyn ja tiedon kautta ei missään nimessä poista elämästä iloa, kuten uskovaiset tuntuvat monesti kuvittelevan. Pikemminkin se lisää sitä.
Musta nuo hampaatn on tosi pelottavat. Mutta ehkä joku ihastuu niihin, ja haluaa tehdä suhun ja sun maailmankatsomukseesi lähempääkin tuttavuutta? Ihmisiähän on niin moneen lähtöön...Mä en muuten saanut yhtään iloa, kun luin ennen uskoon tuloani niitä selityksiä apinasta ihmiseksi, alkulimasta koiraksi-jutuista :(.

Noup. Sen, jonka Jeesus on vapauttanut, on todella vapaa :). ja vapauteen Kristus tuli meidät vapauttamaan, suoraan Raamtusta. Ja tämän olen kokenut todeksi. Jos sä menet evankelioimaan, et kai sä sinne omia juttujasi mene höpäjämään? Vaan kertomaan Jumalasta ja Hänen hyvyydestään, ettei yksikään ihminen joutuisi kadotukseen, vaan saisi iänkaikkisen elämän ja kohdata rakastavan Isän.
Jos ei tarvitse itse miettiä mitä sanoo, vaan pyhä henki antaa materiaalin kerrottavaksi, ei se varsinaisesti kuulosta vapaalta tahdolta.

Yritätkö sanoa että evankelistat eivät ole itse ajatelleet mitä puhuvat, vaan joku muu on puhunut heidän kauttaan? Kyllä ihmiset nimenomaan puhuvat aina omia juttujaan ja omia käsityksiään. Ilmeisesti jumala kuitenkin on siis poistanut evankelistoilta tämän kyvyn. Jälleen näyte hänen rakkaudestaan ja laupeudestaan :rolleyes:

Yhteistyössä