Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äiti 44v";22394238]...tuo sinun kommenttisi

Mutta kuvaa kyllä oikein hyvin kirkon tämän hetken alennustilaa ja selittää syitä sille, miksi kirkolla menee päin helvettiä at the moment.

Vai olisitko sä ite ihan innoissas jos sulla olis joku kirkon tyyppinen lafka ja sitten siinä olis jäsenenä itsesi kaltaisia hengellisiä lapamatoja? Joo, en uskonutkaan että tykkäisit.[/QUOTE]

Kumma kun muita vaivaa se etten usko mut mua ei kyllä vaivaa yhtään se et muut uskoo. Mun suvulla on vaan niin värikäs historia uskonnon vuoksi et laittaa hiukan naurattaan. EIpä tullut sitä kuulua maailman loppua jota mun isvanhempien isovanhemmat odottivat kirkkonsa puolesta ja antoivat kaiken omaisuutensa kirkolle et pääsevät paratiisiin ja sitten vielä muuttivat keskelle metsää odottamaan sitä maailman loppua. EIpä tullut paitti kuolo korjas. Et joo hiukan on vaikee olla nauramatta uskonasioille ja sille mitä ne saa aikaan. Mun mielestä kirkko ei ole mitään muuta kun kivoja sosiaalisia etuja eikä se edes noudata raamatun oppeja jos siitä lähdetään liikkeelle. Kukin uskokoon tavallaan ja ennen kaikkea siihen jumalaan joka oma uskonsuuntaus nyt sit tuo tullessaan. Onhan uskonnoissa varaa valita mihin haluaa uskoa tai voi tehdä oman sekotuksen kun kaikkihan on niitä oikeita :)

[QUOTE="äiti 44v";22394031]Pieni sivuseikka että juutalaiset EIVÄT ole kristittyjä.

Mutta tuoltahan se näyttää jos ei saa muuta kuin rakastaa, sitähän nykyihminen Jumalalta haluaa. PELKKÄÄ RAKKAUTTA! Ei kostoa! Ja nyt ei sitten pelkkä väkivallaton rakkauskaan kuitenkaan kelpaa? Kuullostaa vähän skitsofreeniselta.

Mutta ei hätää. David Pawson kertoi että Ilmestyskirjan mukaan Jeesus toisen kerran tänne tullessaan ei enää ratsastakaan aasille vaan ratsulla. Eikä hän enää tule kääntämään toistakin poskea vaan hän tulee sotimaan. Joten vielä me kaikki nähdään toisenlainenkin Jeesus joka antaa "oikein kunnolla turpiin" niille joita olis pitänyt turpiin vetää jo aikoja sitten. Vai oletitko sinä että Ilmestyskirjan lopun ajan tapahtumat ovat hyvin rauhallisia?[/QUOTE]
Öö.. Esimerkin kannalta tuolla nyt ei ole hirveästi väliä, onko kyseessä kristittyjä, juutalaisia vai vaikka buddhalaisia. Sanonpa vaan että jos joku henkinen opettaja katsoo sortajaa sortamassa sorrettua, ja toteaa vaan että "ihan jees, mutta rakastakaa toisianne", kyseessä on sosiopaatti tai muuten vaan hullu opettaja.

Mä oon sitä mieltä et Jeesus oli tosi pahasti mielenvikainen ja sit pari outoo tyyppiä kirjotti siitä kirjan ja nyt me nauretaan kuinka joku on ottanut tosissaan sen äijän puheet ja käskyt. Ja tollasia Jeesus-outoja ihmisiä löytyy nykyäänkin mut kukaan ei kirjota niistä uutta raamattua :whistle:

No joo kuulun kirkkoon ja siellä on paljon hyviä juttuja et sen puolesta noi kirjotukset on ok ja onhan raamattu ihan hyvää viihdelukemista.
Sepä. Itseänikin kiinnostaa että millä perusteella uskovaiset ovat valinneet juuri tämän kylähullun jonka jorinoita pitävät jumalan sanana. Se perustelu "raamatussa lukee niin, ja raamattu on totta, koska raamatussa lukee niin" ei mene oikein läpi.

"äiti 44v"
Kumma kun muita vaivaa se etten usko mut mua ei kyllä vaivaa yhtään se et muut uskoo. Mun suvulla on vaan niin värikäs historia uskonnon vuoksi et laittaa hiukan naurattaan. EIpä tullut sitä kuulua maailman loppua jota mun isvanhempien isovanhemmat odottivat kirkkonsa puolesta ja antoivat kaiken omaisuutensa kirkolle et pääsevät paratiisiin ja sitten vielä muuttivat keskelle metsää odottamaan sitä maailman loppua. EIpä tullut paitti kuolo korjas. Et joo hiukan on vaikee olla nauramatta uskonasioille ja sille mitä ne saa aikaan. Mun mielestä kirkko ei ole mitään muuta kun kivoja sosiaalisia etuja eikä se edes noudata raamatun oppeja jos siitä lähdetään liikkeelle. Kukin uskokoon tavallaan ja ennen kaikkea siihen jumalaan joka oma uskonsuuntaus nyt sit tuo tullessaan. Onhan uskonnoissa varaa valita mihin haluaa uskoa tai voi tehdä oman sekotuksen kun kaikkihan on niitä oikeita :)
Minua ei vaivaa se mitä muut uskoo tai ei usko. Jos Raamattu on totta niin se on jokaisen henk.koht. juttu silloin jos ei ollut pelastukseen riittävää uskoa. Sun usko tai sen puute vaivaa silloin vain sinua, ei minua. Ja päinvastoin.

Minä nauran taas räkäisesti Suomen ev.lut.kirkolle, sen niljakkaille piispoille joilla on seurakunnissaan sinun kaltaisia jäseniä. En voi turhempaa porukkaa keksiä kuin tuo piispojen ammattikunta ja se ketun näköinen luihu jätkä joka valittiin arkkipiispaksi! Siellä'hän homostelevat!

Oliko isovanhempasi jehovalaisia? Minun äitini lapsuudessa 1940-luvulla oli paikkakunnalla perhe jossa äiti julisti että "hän voi vaikka seistä tässä pihalla niin kauan kuin maailmanloppu tulee". Todellakin jehovalaisilla on ollut useita päivämääriä ehdolla "maailmanlopun päiväksi", ei ole vielä tullut :D

Raamattuhan sanoo ettei sitä päivää tiedä edes Poika, ainoastaan Isä Jumala. Eli sitä on turha ennustaa.

Toisekseen, jehovalaiset eivät edes ole kristittyjä. He eivät usko että Jeesus oli Jumalan Poika joka kuoli syntejemme vuoksi ristillä. Ei Raamatun "raiskaaminen" tee lahkosta kristillistä.

[QUOTE="äiti 44v";22394367]Minua ei vaivaa se mitä muut uskoo tai ei usko. Jos Raamattu on totta niin se on jokaisen henk.koht. juttu silloin jos ei ollut pelastukseen riittävää uskoa. Sun usko tai sen puute vaivaa silloin vain sinua, ei minua. Ja päinvastoin.

Minä nauran taas räkäisesti Suomen ev.lut.kirkolle, sen niljakkaille piispoille joilla on seurakunnissaan sinun kaltaisia jäseniä. En voi turhempaa porukkaa keksiä kuin tuo piispojen ammattikunta ja se ketun näköinen luihu jätkä joka valittiin arkkipiispaksi! Siellä'hän homostelevat!

Oliko isovanhempasi jehovalaisia? Minun äitini lapsuudessa 1940-luvulla oli paikkakunnalla perhe jossa äiti julisti että "hän voi vaikka seistä tässä pihalla niin kauan kuin maailmanloppu tulee". Todellakin jehovalaisilla on ollut useita päivämääriä ehdolla "maailmanlopun päiväksi", ei ole vielä tullut :D

Raamattuhan sanoo ettei sitä päivää tiedä edes Poika, ainoastaan Isä Jumala. Eli sitä on turha ennustaa.

Toisekseen, jehovalaiset eivät edes ole kristittyjä. He eivät usko että Jeesus oli Jumalan Poika joka kuoli syntejemme vuoksi ristillä. Ei Raamatun "raiskaaminen" tee lahkosta kristillistä.[/QUOTE]
Wait, wait.. Maailmanlopun päivää ei tiedä edes poika? Mutta kristittyjen jumalahan on kolmiyhteinen.. Miten yksi persoonallistuma voi olla tietämättä jotain minkä toinen tietää?

Jos näin on, vaikuttaa että "jumala" kärsii jakomielisyydestä eli skitsofreniasta.

äiti 44 juurikin osa jehovalaisia ja osa ortodokseja ja sittemmin meistä tuli ev.lut kirkon jäseniä enkä myöskään usko et siellä on juurikaan todellista uskovaa porukkaa jäljellä kuten sanot mutta "sinun kaltaisia jäseniä" ei tee musta huonoa ihmistä eikä mun kirkostakaan huonoa mun silmissä. En tiedä mihin uskontokuntaan kuulut mut muista et se on vain sun mielestä oikea, et voi mitenkään varmaksi tietää vaikka budhalaisuus oliskin oikea ja sä tuhlaat elämäs johonkin sellaiseen uskomiseen mitä ei ole, tosin en sano et siinä on mitään väärää mut mä en halua pelätä ja uskoa sellaiseen mitä ei voida todistaa olevan olemassa :)

"äiti 44v"
Öö.. Esimerkin kannalta tuolla nyt ei ole hirveästi väliä, onko kyseessä kristittyjä, juutalaisia vai vaikka buddhalaisia. Sanonpa vaan että jos joku henkinen opettaja katsoo sortajaa sortamassa sorrettua, ja toteaa vaan että "ihan jees, mutta rakastakaa toisianne", kyseessä on sosiopaatti tai muuten vaan hullu opettaja.
Tai sitten vain tavallinen ihminen.

Jeesus ei ollut mikään "henkinen opettaja", hän oli Jumala. Jumala joka tuli ihmisen muodossa hetkeksi maailmaan. Sitten lähti pois mutta antoi Pyhän Henkensä niille avuksi, jotka häneen uskovat. Näin opetetaan ja tämän minä uskon. Ja suoraan sanoen, tahtoisin uskoa tämän kaiken vielä henkilökohtaisemminkin! Ties vaikka vielä joku päivä uskoon oikein kunnolla pätkähdän! Ilmoitan teille sitten :D

Ei tässä tarvitse ylimielisesti mussuttaa että homma suunniteltiin ja hoidettiin väärin, olis ton voinut loogisemminkin toteuttaa!

Se toteutettiin noin! Ota tai jätä! Ehkä sä olisit tehnyt tuon kaiken "fiksummin" mutta Jumala halus hoitaa sen noin ristiriitaisesti että pääsee testaamaan, kuka häneen oikeasti uskoo ja kuka takertuu omaan loogiseen älyynsä. Tai jotain!

"zxz"
äiti 44 juurikin osa jehovalaisia ja osa ortodokseja ja sittemmin meistä tuli ev.lut kirkon jäseniä enkä myöskään usko et siellä on juurikaan todellista uskovaa porukkaa jäljellä kuten sanot mutta "sinun kaltaisia jäseniä" ei tee musta huonoa ihmistä eikä mun kirkostakaan huonoa mun silmissä. En tiedä mihin uskontokuntaan kuulut mut muista et se on vain sun mielestä oikea, et voi mitenkään varmaksi tietää vaikka budhalaisuus oliskin oikea ja sä tuhlaat elämäs johonkin sellaiseen uskomiseen mitä ei ole, tosin en sano et siinä on mitään väärää mut mä en halua pelätä ja uskoa sellaiseen mitä ei voida todistaa olevan olemassa :)
Eiko se uskomisen ja tietamisen ero tullut jo selvaksi?!

[QUOTE="äiti 44v";22394418]Tai sitten vain tavallinen ihminen.

Jeesus ei ollut mikään "henkinen opettaja", hän oli Jumala. Jumala joka tuli ihmisen muodossa hetkeksi maailmaan. Sitten lähti pois mutta antoi Pyhän Henkensä niille avuksi, jotka häneen uskovat. Näin opetetaan ja tämän minä uskon. Ja suoraan sanoen, tahtoisin uskoa tämän kaiken vielä henkilökohtaisemminkin! Ties vaikka vielä joku päivä uskoon oikein kunnolla pätkähdän! Ilmoitan teille sitten :D

Ei tässä tarvitse ylimielisesti mussuttaa että homma suunniteltiin ja hoidettiin väärin, olis ton voinut loogisemminkin toteuttaa!

Se toteutettiin noin! Ota tai jätä! Ehkä sä olisit tehnyt tuon kaiken "fiksummin" mutta Jumala halus hoitaa sen noin ristiriitaisesti että pääsee testaamaan, kuka häneen oikeasti uskoo ja kuka takertuu omaan loogiseen älyynsä. Tai jotain![/QUOTE]
Ei tavallinen ihminen toimi niin että nähdessään vääryyttä huikkaa vain "rakastakaa toisianne" ja jatkaa matkaa. Se kuulostaa enemmän vittuilulta kuin miltään muulta.

Tuosta mitä sanoit tulee muuten mieleen hassu ajatus. Kun joku kyselee kristityltä miksi hän uskoo näin ja noin oudosti, ristiriitaisinta mitä kristitty voi tehdä on kutsua häntä tyhmäksi :D Kun kerran on todettu että jumalaan ja raamattuun uskominen vaatii älystä, tiedosta ja logiikasta luopumista, uskovaisten tulisi siis "haukkua" ei-uskovia älykkäiksi. Ratkiriemukasta.

Myöskin todella masentavasti ajateltu tuo "pääsee testaamaan". Jumala on pikkupoika, jolla on muurhaisfarmi ja suurennuslasi? Siistiä.

"äiti 44v"
Sepä. Itseänikin kiinnostaa että millä perusteella uskovaiset ovat valinneet juuri tämän kylähullun jonka jorinoita pitävät jumalan sanana. Se perustelu "raamatussa lukee niin, ja raamattu on totta, koska raamatussa lukee niin" ei mene oikein läpi.
Jos asut pääkaupunkiseudulla niin lampsi vaikka Saalem-seurakuntaan tai mihin tahansa helluntaiseurakuntaan tai vapaakirkkoon missä päin Suomea tahansa ja kysy niiden pastoreilta/ evankelistoilta että millä perusteella tuo "kylähullu" valikoitui. Ei täällä kukaan uskovainen voi sun kanssa OIKEASTI keskustella, on tämä niin persoonaton väline tämä netti.

Ev.lut. kirkon papeilta sun ei kannata vaivautua kysymään, niiden usko on tuota Championin tasoa ihan muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta. Että sieltä löytäisi Jeesukseen uskovan niin se on täyttä hakuammuntaa. Jossain ehkä joku uskova sielläkin on mutta älä haaskaa aikaasi etsimiseen vaan mene vapaisiin suoraa päätä.

[QUOTE="äiti 44v";22394457]Jos asut pääkaupunkiseudulla niin lampsi vaikka Saalem-seurakuntaan tai mihin tahansa helluntaiseurakuntaan tai vapaakirkkoon missä päin Suomea tahansa ja kysy niiden pastoreilta/ evankelistoilta että millä perusteella tuo "kylähullu" valikoitui. Ei täällä kukaan uskovainen voi sun kanssa OIKEASTI keskustella, on tämä niin persoonaton väline tämä netti.

Ev.lut. kirkon papeilta sun ei kannata vaivautua kysymään, niiden usko on tuota Championin tasoa ihan muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta. Että sieltä löytäisi Jeesukseen uskovan niin se on täyttä hakuammuntaa. Jossain ehkä joku uskova sielläkin on mutta älä haaskaa aikaasi etsimiseen vaan mene vapaisiin suoraa päätä.[/QUOTE]
Right. Jotta saisi perustelun sattumanvaraiselle valinnalle, pitää mennä kuuntelemaan karismaattisen johtajan kertomuksia :)

Skientologien avaruusmöröt, nehän on ihan täyttä skeidaa, eikö vain? Sitten varmaan ymmärrät miltä normaalisti ihmisestä tuntuu kun hän kuulee puhuvista käärmeistä ja neitsytsyntymistä.

"zxz"
[QUOTE="äiti 44v";22394457]Jos asut pääkaupunkiseudulla niin lampsi vaikka Saalem-seurakuntaan tai mihin tahansa helluntaiseurakuntaan tai vapaakirkkoon missä päin Suomea tahansa ja kysy niiden pastoreilta/ evankelistoilta että millä perusteella tuo "kylähullu" valikoitui. Ei täällä kukaan uskovainen voi sun kanssa OIKEASTI keskustella, on tämä niin persoonaton väline tämä netti.

Ev.lut. kirkon papeilta sun ei kannata vaivautua kysymään, niiden usko on tuota Championin tasoa ihan muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta. Että sieltä löytäisi Jeesukseen uskovan niin se on täyttä hakuammuntaa. Jossain ehkä joku uskova sielläkin on mutta älä haaskaa aikaasi etsimiseen vaan mene vapaisiin suoraa päätä.[/QUOTE]

Aiti , ethan vain ole "uskonnollinen rasisti"?

"äiti 44v"
Wait, wait.. Maailmanlopun päivää ei tiedä edes poika? Mutta kristittyjen jumalahan on kolmiyhteinen.. Miten yksi persoonallistuma voi olla tietämättä jotain minkä toinen tietää?

Jos näin on, vaikuttaa että "jumala" kärsii jakomielisyydestä eli skitsofreniasta.
Näin mun muistaakseni siellä sanotaan.

Minä en tohdi Jumalasta tehdä diagnooseja, ymmärrän paikkani ihmisenä enkä kärsi tuollaisesta suuruudenhulluudesta kuin sinä joka kuvittelet selvästi olevasi Jumalan psykiatri :D

[QUOTE="äiti 44v";22394488]Näin mun muistaakseni siellä sanotaan.

Minä en tohdi Jumalasta tehdä diagnooseja, ymmärrän paikkani ihmisenä enkä kärsi tuollaisesta suuruudenhulluudesta kuin sinä joka kuvittelet selvästi olevasi Jumalan psykiatri :D[/QUOTE]
Jonkun näköjään pitäisi olla. Skitsofrenian lisäksi osoittaa merkkejä mm. sadismista.

"äiti 44v"
Olen evlutkirkon jäsen. Ei hellareissa tai vapareissa tälläisiä kiroilijoita taida olla mutta "ev.lut.kirkossa on katto korkealla ja seinät lavealla". Sinne voi kotoutua kaikki räävi näsäviisas paskasakki, minä muiden mukana.

"äiti 44v"
Ei tavallinen ihminen toimi niin että nähdessään vääryyttä huikkaa vain "rakastakaa toisianne" ja jatkaa matkaa. Se kuulostaa enemmän vittuilulta kuin miltään muulta.

Tuosta mitä sanoit tulee muuten mieleen hassu ajatus. Kun joku kyselee kristityltä miksi hän uskoo näin ja noin oudosti, ristiriitaisinta mitä kristitty voi tehdä on kutsua häntä tyhmäksi :D Kun kerran on todettu että jumalaan ja raamattuun uskominen vaatii älystä, tiedosta ja logiikasta luopumista, uskovaisten tulisi siis "haukkua" ei-uskovia älykkäiksi. Ratkiriemukasta.

Myöskin todella masentavasti ajateltu tuo "pääsee testaamaan". Jumala on pikkupoika, jolla on muurhaisfarmi ja suurennuslasi? Siistiä.
Mitäs mulle siinä kiukuttelet?

Karju kohti taivasta ja pistä taivaan gubbe tilille noista kaikista epäloogisuuksista! Tuomitse sinä Jumala kun näkyy noin jouhevasti sujuvan.

Minä olen täällä ihmisen ominaisuudessa.

Ja tavallinen ihminen ei toimi? Ei noin tainnut toimia edes Jeesus joka ei ollut kylläkään "tavallinen ihminen" minkään näkökannan kautta katsottuna.

"zxz"
[QUOTE="äiti 44v";22394522]Olen evlutkirkon jäsen. Ei hellareissa tai vapareissa tälläisiä kiroilijoita taida olla mutta "ev.lut.kirkossa on katto korkealla ja seinät lavealla". Sinne voi kotoutua kaikki räävi näsäviisas paskasakki, minä muiden mukana.[/QUOTE]
Raamattukin oli kirjoitettu suurelta osin". katukielella"
Eise paskanpuhuminen Sulta taivasosuutta vie.

[QUOTE="äiti 44v";22394546]Mitäs mulle siinä kiukuttelet?

Karju kohti taivasta ja pistä taivaan gubbe tilille noista kaikista epäloogisuuksista! Tuomitse sinä Jumala kun näkyy noin jouhevasti sujuvan.

Minä olen täällä ihmisen ominaisuudessa.

Ja tavallinen ihminen ei toimi? Ei noin tainnut toimia edes Jeesus joka ei ollut kylläkään "tavallinen ihminen" minkään näkökannan kautta katsottuna.[/QUOTE]
Älä nyt itseesi ota. Minä olen tottunut käsittelemään maailmaa älyn ja tiedon enkä perusteettomien uskomusten kautta. Ymmärrän kyllä että se voi tuntua turhauttavalta, jos itse on tottunut uskomaan sokeasti mihin sattuu. En minä sillä mitään pahaa tarkoita. En vain kykene luopumaan älystäni ja olemaan tarpeeksi ajattelematon muuttuakseni uskovaiseksi.

"äiti 44v"
Right. Jotta saisi perustelun sattumanvaraiselle valinnalle, pitää mennä kuuntelemaan karismaattisen johtajan kertomuksia :)

Skientologien avaruusmöröt, nehän on ihan täyttä skeidaa, eikö vain? Sitten varmaan ymmärrät miltä normaalisti ihmisestä tuntuu kun hän kuulee puhuvista käärmeistä ja neitsytsyntymistä.
Skientologia ei ole vain skeidaa, siellä on saatanalliset pimeyden eksyttävät voimat taustalla. Eli pahempaa se on kuin skeida. Samaa on mm. New Age.

Ja ei sun PIDÄ mennä kuuntelemaan karismaatikkoja, mutta jos sinä haluat vastauksia, niin sieltähän sä niitä saisit.

Ymmärrän kyllä että pelottaa mennä. Sielusi silmin näet jo kauhukuvan kuinka dechs tulee uskoon ja alkaa kädet kohti taivasta ylistää Jumalaa tippa linssissä kuin mikäkin hellari!! Saattaapi sulta siis Saalemin keikka jäädä tekemättä.

Minä taas olen käynyt jo lukioiässä eka kerran hellareiden tilaisuudessa, ihan mielenkinnosta. Ja käyn aina silloin tällöin, samoin vapareissa olen joskus käynyt kun sattuu huvittamaan ja on joku jännä puhuja. Eli kyllä siellä sopii ihan normisyntisenkin piipahtaa, ei se uskovaisuus helposti tartu :D

Mutta katso joskus TV7:aa, sitähän voi netistäkin vilkaista. Siellä kyllä monissakin ohjelmissa selitetaan, miten Jeesus "valikoitui". Senhän sä halusit tietää. Osa taas on niin sisäpiirijuttuja tuolla kanavalla ettei niistä mitään tajua jos ei ole vähääkään pohjatietoja mistään.

[QUOTE="äiti 44v";22394596]Skientologia ei ole vain skeidaa, siellä on saatanalliset pimeyden eksyttävät voimat taustalla. Eli pahempaa se on kuin skeida. Samaa on mm. New Age.

Ja ei sun PIDÄ mennä kuuntelemaan karismaatikkoja, mutta jos sinä haluat vastauksia, niin sieltähän sä niitä saisit.

Ymmärrän kyllä että pelottaa mennä. Sielusi silmin näet jo kauhukuvan kuinka dechs tulee uskoon ja alkaa kädet kohti taivasta ylistää Jumalaa tippa linssissä kuin mikäkin hellari!! Saattaapi sulta siis Saalemin keikka jäädä tekemättä.

Minä taas olen käynyt jo lukioiässä eka kerran hellareiden tilaisuudessa, ihan mielenkinnosta. Ja käyn aina silloin tällöin, samoin vapareissa olen joskus käynyt kun sattuu huvittamaan ja on joku jännä puhuja. Eli kyllä siellä sopii ihan normisyntisenkin piipahtaa, ei se uskovaisuus helposti tartu :D

Mutta katso joskus TV7:aa, sitähän voi netistäkin vilkaista. Siellä kyllä monissakin ohjelmissa selitetaan, miten Jeesus "valikoitui". Senhän sä halusit tietää. Osa taas on niin sisäpiirijuttuja tuolla kanavalla ettei niistä mitään tajua jos ei ole vähääkään pohjatietoja mistään.[/QUOTE]
Nyt kyllä kiinnostaisi tietää mikä tekee skientologien jorinoista yhtään sen hullumpia tai hirveämpiä kuin kristittyjen? :D Samaa paskaa, eri persereikä.

"äiti 44v"
[QUOTE="zxz";22394478]Aiti , ethan vain ole "uskonnollinen rasisti"?[/QUOTE]

En täysin tajua mitä tuo termi tarkoittaa. Mutta jos se tarkoittaa sitä että pitäisi uskoa että kuulumalla ev.lut.kirkkoon on nämä asiat riittävässä hoidossa ja taivaspaikka selvä niin varmaan olen uskonnollinen rasisti. Ehdottomasti ihmisellä PITÄÄ olla henkilökohtainen elävä usko, ei taivaaseen mennä vain koska eläessä hengailtiin paljon kirkon jutuissa ja maksettiin kirkollisverot.

"äiti 44v"
[QUOTE="zxz";22394559]Raamattukin oli kirjoitettu suurelta osin". katukielella"
Eise paskanpuhuminen Sulta taivasosuutta vie.[/QUOTE]

Mielenkiintoinen näkökanta tuokin.

Vakavasti, en ole omasta mielestäni näiden uskonasioiden kannalta vielä lopullista ratkaisua ja irtiottoa tehnyt, vaikka varmaan monen tapakristityn mielestä puhun jo nyt kuin äärikristitty.

Olen hyvin musta-valkoinen, joko -tai-tyyppi. Joko uskon tai en usko. Ja jos yhteen asiaan uskon niin loogisesti en sitten usk muihin ristiriitaisiin näkemyksiin.

Ja kun mulla on jo 12-vuotiaasta ollut varmuus että Raamattu on totta ja muu on eksytystä, niin siinä ei silloin isommin leuhotella ja höngitä milloin minkäkin opin piirissä sattuu huvittamaan.

Kun joskus toivottavasti teen lopullisen henk.koht. uskonratkaisuni, siis TODELLA teen enkä vain älyllisiä pohdi ja täällä väittele, niin voitte olla varmoja että MINÄ TULEN JOKA PAIKASSA EVANKELIOIMAAN RAJUSTI! Siinä jaetaan traktaatteja (vai mitä ne nyt on) ja julistetaan evankeliumia niin että kadunkulmat raikuu. Vain tervejalkasimmat ehkä joskus pääsevät minulta pakoon, muut mä saan kiinni (olen nopea juoksemaan) ja taas me jutellaan uskosta :D :D :D

Ja muslimeita minä aijon evankelioida sitten ihan erityisesti. Niillä on niin synkkä uskonto että jo se poppoo ansaitsee saada vähän toivoakin elämäänsä.

Yhteistyössä